בעזה מדווחים על יותר מ-20 הרוגים בתקיפה ברפיח; דובר צה"ל: תקפנו מחבלים מרכזיים בחמאס

 דיווחים פלשתיניים: מחבל מחמאס-יו"ש שגורש בעבר לרצועת עזה, יאסין רביע אבו שהד, נהרג ברפיח • לוחמי גדוד צבר חיסלו מחבלים ברפיח ואיתרו מחסן נשק תת קרקעי • ניסיון פיגוע דקירה סמוך לקריית ארבע, המחבל חוסל, אין נפגעים • בעקבות ההרוגים בפיצוץ ברפיח: חמאס דורש יישום מיידי של הצו של ביה"ד הבינלאומי בהאג להפסקת המבצע ברפיח

12 שיגורים לעבר המרכז. צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

היום ה-233 למלחמה: שיגורים מרפיח לעבר גוש דן ואזור השרון. נפילות ופצוע קל מרסיסים בהרצליה. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיש היום (ראשון) הצעה להקמת ועדת חקירה. דיווח בלבנון: מפקד בחיזבאללה נהרג מתקיפת כטב"מ ישראלי תקף אופנוי באזור א-נאקורה בדרום המדינה.

עדכונים שוטפים

23:55: דובר צה"ל על התקיפה ברפיח: כלי טיס תקפו לפני זמן קצר מתחם של ארגון הטרור חמאס ברפיח בו שהו מחבלים מרכזיים בארגון. התקיפה בוצעה כנגד מחבלים שמהווים יעד לתקיפה בהתאם לדין הבין-לאומי, באמצעות חימוש מדויק, ועל בסיס מודיעין מקדים המצביע על שימוש של מחבלי חמאס במרחב. מוכרת הטענה כי כתוצאה מהתקיפה ומשריפה שהתלקחה במרחב נפגעו מספר בלתי מעורבים. האירוע בבדיקה. 

23:47: על רקע האירוע ברפיח, הרש"פ דורשת התערבות בינלאומית מיידית להפסקת המלחמה בעזה. (שחר קליימן)

23:46: דיווחים פלשתיניים: מחבל מחמאס-יו"ש שגורש בעבר לרצועת עזה, יאסין רביע אבו שהד, נהרג ברפיח. (שחר קליימן)

יאסין רביע אבו שהד, מחבל חמאס יו"ש, חוסל ברפיח, צילום: רשתות ערביות

23:42: לפני שעה קלה נזרקו אבנים לעבר רכב ישראלי ע"י פורעים פלשתינים בין הביתות לכיכר עינבוס בחווארה דרומית לשכם. ברכב נסעה משפחה עם ילדים. האבן ניפצה את חלון הנהג שהצליח להמשיך בנסיעה לישוב יצהר ונפצע באורח קל מרסיסים בפניו. הנהג פונה לבית החולים בלינסון. (חנן גרינווד)

זריקת אבנים סמוך לחווארה, צילום: הצלה ללא גבולות יו"ש

23:26: בצה"ל מכירים ועוקבים אחר הדיווחים על התקיפה ברפיח. הפרטים עדיין בבירור. 

23:25: קריאות בעזה לצעדות עממיות ביו"ש ולערביי ישראל לצאת לרחובות. (מישל מכול)

23:22: בעקבות ההרוגים בפיצוץ ברפיח: חמאס דורש יישום מיידי של הצו של ביה"ד הבינלאומי בהאג להפסקת המבצע ברפיח. (שחר קליימן)

23:11: חיזבאללה הודיע על 15 תקיפות היום בצפון, באחרונה בהן מחבליו שיגרו טיל מונחה לאזור הר דב. (שחר קליימן)

22:38: היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, כינה את הפגיעה במשאיות סיוע "זעם מוחלט", וממשל ביידן שוקל להטיל סנקציות על אנשים המעורבים בהתקפות, זאת על פי בכיר אמריקני. 

22:22: בעזה מדווחים על יותר מ-20 הרוגים בתקיפה בצפון-מערב רפיח, שבעקבותיה פרצה שריפה. (שחר קליימן)

בעזה מדווחים על יותר מ-20 הרוגים בתקיפה בצפון-מערב רפיח // רשתות ערביות

21:52: דובר צה"ל: בצה"ל מבהירים כי אין אמת בשמועות אודות חזרת חטופים בשעות האחרונות.

21:45: הפלשתינים מדווחים על כמה הרוגים בתקיפה במערב רפיח. (שחר קליימן)

21:30: כוחות הצבא האמריקני השמידו בהצלחה מערכת אווירית מעל הים האדום שהופעלה על ידי המורדים החות'ים.

20:48: בהנחיית שר הביטחון, יואב גלנט, משלחת ביטחונית בראשות מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר, תצא השבוע לוושינגטון לדון בחיזוק שיתופי הפעולה הביטחוניים- אסטרטגיים, בדגש על תהליכי ההצטיידות, לשימור יתרונה האיכותי של ישראל באזור. מנכ"ל משרד הביטחון ייפגש עם גורמים בכירים במשרד ההגנה ובמחלקת המדינה האמריקנית. 

20:43: דובר צה"ל דניאל הגרי על סרטון ההמרדה: "זה בניגוד לפקודות הצבא בניגוד לערכי צה"ל אמירות חמורות מאוד והוא ראוי לגינוי חריף מאוד זה נמצא בחקירת מצ"ח והוא הודח ממילואים , חקירותו נמשכת". 

20:36: צה"ל השמיד את המשגר שביצע את הירי למרכז הארץ: מוקדם יותר היום בוצעו שמונה שיגורים מאזור רפיח לעבר שטח הארץ. זמן קצר לאחר זיהוי מקור הירי, מטוסי קרב של חיל האוויר בשיתוף כוחות אוגדה 162 תקפו והשמידו את המשגר אשר מוקם בסמוך לשני מסגדים. (לילך שובל)

20:13: הותר לפרסום: סמ״ר סהר סודאי ז"ל בן 20, מתל אביב, לוחם בגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סמ״רסודאי ז"ל נפל הבוקר כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים. 

בנוסף, לוחם (מיל׳) ביחידת לוט״ר אילת, עוצבת אדום, נפצע באורח קשה בקרב בדרום ברצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

סמ"ר סהר סודאי, צילום: דובר צה"ל

20:00: תיעוד רגע הפגיעה בקריית שמונה, במהלכו נפצע כתוצאה מההדף גבר כבן 40 במצב קל. 

תיעוד רגע הפגיעה בקריית שמונה // דוברות עיריית קריית שמונה

19:57: דיווח ראשוני: ניסיון פיגוע דקירה בצומת בית ענון צפונית לקרית ארבע. המחבל חוסל, אין נפגעים. (חנן גרינווד)

19:44: מקורות פלשתיניים: "קבוצת שרים מהרשות הפלשתינית תגיע לקהיר ביומיים הקרובים. המשלחת תדון בסוגיות הקשורות לפלשתינים שעזבו את הרצועה לקהיר מאז תחילת המלחמה. כך דווח בסוכנות הידיעות "סווא". מספרם המוערך של העזתים שעזבו למצרים עומד על כמאה אלף". (שחר קליימן)

19:17: הירי לעבר קריית שמונה: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח זיו, גבר כבן 40 במצב קל, עם פגיעת הדף קלה ואישה כבת 35 שלקתה בחרדה. (עידן אבני)

19:06: חיזבאללה הודיע כי בתגובה לחיסולים בדרום לבנון, מחבליו תקפו את קריית שמונה בטילי פלק וקטיושות. כמו כן הודיעו בארגון כי שיגרו עשרות קטיושות לעבר מוצב בגבול הצפון. (שחר קליימן)

19:00: לוחמי טיבת הצנחנים תקפו במרחב השוק הישן והחדש בלב ג׳באליה וחיסלו בקרבות פנים אל פנים מחבלים בסימטאות צפופות. הכוחות נטרלו והשמידו את הבתים הממולכדים והמטענים, וחיסלו כמאה מחבלים בעשרות קרבות בהם הלוחמים חתרו למגע. הלוחמים פשטו בלב ג'באליה על המטה לביטחון כללי של ארגון הטרור חמאס, על בית מח״ט צפונית של הגא״פ ונלחמו בכל שכונות השוק בג׳באליה. 

במטה לביטחון כללי של חמאס נמצאו מסמכים ותשתיות של חמאס שהושמדו,
ובפשיטה על בית מח"ט צפונית של הגא"פ אותרו אמצעי לחימה רבים הכוללים אמצעי צליפה, נשקים מסוג קלאצניקוב, תחמושת ומסמכים מודיעניים רבים. עוד במהלך הפשיטות על השוק, אותרו עשרות אמצעי לחימה ובניהם עשרות רובים, נשקי צלפים, רימונים, מטענים, ומטולי RPG. (לילך שובל)

תיעוד מהלחימה של צוות הקרב של חטיבת הצנחנים בג’אבליה // דובר צה"ל

18:50: המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה ללא דיווח על נפגעים בשלב זה, נזק נגרם לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. (עידן אבני)

18:39: דיווח ראשוני על פגיעה בבית בקריית שמונה. מספר נפילות במרחב מרגליות (עידן אבני)

18:25: אזעקות בקרית שמונה ואצבע הגליל. (עידן אבני)

18:08: כתב חיזבאללה: יירוטים של כיפת ברזל באזור הר דב. כעשרה שיגורים להר דב/חרמון. (עידן אבני)

17:59: ערוץ אל-חדת': שמונה מחבלי חיזבאללה חוסלו היום בלבנון בתקיפות שונות. (שחר קליימן)

17:58: ראש הממשלה נתניהו ייכנס את קבינט ניהול המלחמה, בשעה 20:30, בקריה בתל אביב. הקבינט ידון, בין היתר, במו"מ לשחרור החטופים על בסיס ההצעות החדשות שעלו בפגישת ראש המוסד, ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר בפריז. כמו כן, ידון הקבינט על המשך המלחמה בעזה, בדגש על רפיח. 

17:45: צוות הקרב של חטיבת גבעתי פעל בשבועות האחרונים תחת אוגדה 162 ברפיח.
הכוחות נלחמו להשמדת תשתיות טרור, חיסול מחבלים והשמדת פירים במרחב. ביממות האחרונות חוסלו יותר מ-30 מחבלים ע״י הכוחות.

תיעוד של מחסן אמל"ח תת-קרקעי שאותר במבנה ברפיח || דובר צה"ל

לוחמי גדוד צבר מחטיבת גבעתי פשטו על בית החשוד כנקודת מפגש של מחבלים בחטיבת רפיח. במהלך הפשיטה הלוחמים נתקלו במחבלים וחיסלו אותם. מיד לאחר מכן הכוח סרק את המבנה ממנו יצאו המחבלים ואיתר מחסן אמצעי לחימה תת קרקעי עם אמצעי לחימה רבים. (לילך שובל)

האמל"ח שנמצא במחסן ברפיח, צילום: דובר צה"ל

17:34: הותר לפרסום: סמ״ר בצלאל צבי קובץ, בן 20, מירושלים, לוחם בגדוד נצח יהודה, חטיבת כפיר, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה לפני ארבעה ימים בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ"ר בצלאל צבי קובץ, צילום: דובר צה"ל

17:18: פגיעת הנ.ט באביבים

הפגיעה באביבים, צילום: ללא

17:16: דיווחים ערביים: תקיפה נוספת של כטב"מ נגד רוכב אופנוע, הפעם בכפר חולא בדרום לבנון. (שחר קליימן)

16:43: שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב ברפיח עם סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 162, תת אלוף איציק כהן ומפקדי החטיבות הלוחמות בשטח. בסוף ביקורו שוחח עם הלוחמים ברפיח והתייחס לסרטון ההמרדה שפורסם בשבת: ״בצה"ל יש סמכות אחת, זה סמכות המפקד, כל אחד והמפקד שלו – מ"פ, המג"ד, המח"ט, מפקד האוגדה, האלוף ובסוף הרמטכ"ל – זה מי שנותן הוראות בצבא. אין גורמים צדדיים, אין גורמים שמדברים בשם - זה החוק וככה זה עובד וככה יעבוד. תודה רבה והערכה גדולה על זה שאתם נלחמים מהשביעי באוקטובר ברציפות כאנשי מילואים עם משפחות, אני מעריך את זה מאוד ואני אומר לכם שהערכה שלי משקפת את כל הציבור במדינת ישראל". (לילך שובל)

גלנט התייחס ל"סרטון ההמרדה": "בצה"ל יש סמכות אחת בלבד - המפקד" || שחר יורמן

16:34: תיעוד ההרס בפגיעת הרסיס בבית בהרצליה. 

רסיס פגע בחדרה של המטפלת בבית פרטי ברחוב הצברים ארבע בהרצליה וגרם לנזק רב בחדרה, צילום: גדעון מרקוביץ'
רסיס פגע בחדרה של המטפלת בבית פרטי ברחוב הצברים ארבע בהרצליה וגרם לנזק רב בחדרה, צילום: גדעון מרקוביץ'

16:15: צה"ל חיסל מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה: מוקדם יותר היום כלי טיס של חיל האוויר ומרכז האש של אוגדה 146 זיהו מחבל חיזבאללה יוצא מתוך מבנה צבאי של הארגון במרחב א-נקורה. זמן קצר לאחר מכן בוצעה סגירת מעגל מהירה, במסגרתה כלי הטיס תקף וחיסל את המחבל. בנוסף, לפני זמן קצר הותקפו שני מחבלי חיזבאללה נוספים שזוהו פועלים במרחב עייתא א-שעב.

במהלך היום זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון למרחב שלומי, ומספר שיגורים נוספים למרחבים שונים בצפון הארץ, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. (לילך שובל)

צה"ל מחסל מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון || דובר צה"ל

16:01: נרקיס בצלאל ששהתה בביתה בהרצליה יחד עם המטפלת שלה, נרקיס סיפרה ל"ישראל היום":  "שמענו אזעקות ועמדנו. אחרי שהאזעקות הפסיקו המטפלת נכנסה לחדר שלה ואז שמענו בום, כאילו הבית הולך להתמוטט. היה אבק ועשן. המטפלת נפלה כנראה. פינו אותה לבית חולים ואני מקווה שהיא בסדר. אם זה היה לילה אז היא הייתה ישנה שם,  זה פגע ממש מעל המיטה שלה, היא לא היתה יוצאת מזה". לידיעה המלאה

15:53: פגיעת טילי נ"ט בבתים באביבים ובמרגליות. (עידן אבני)

15:28: אזעקה בעקבות ירי רקטות וטילים בגליל המערבי ובשניר.

15:19: ירי רקטות וטילים בעוטף עזה: זמרת, שובה, כפר עזה, סעד.

15:03: אזעקות בגליל העליון.

15:00: נפילה על בית בשכונת גן רשל בהרצליה.

נזק שנגרם לבית בהרצליה בהתאם לחוק זכויות יוצרים סעיף 27א'

14:49: נפילה בשטח פתוח ביקום: 

נפילה ביקום בשטח פתוח בהתאם לחוק זכויות יוצרים סעיף 27א'

14:41: מד"א: עדכון לאזעקות שנשמעו בגזרת הרצליה: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח מאיר, אישה בת 52 ואישה בת 30 במצב קל, בהכרה מלאה, שנחבלו בדרך למרחב מוגן (ירון דורון)

14:39: המטח לאזור המרכז: אזעקות נשמעו ברשפון, ארסוף, מתחם פי גלילות, סינמה סיטי גלילות, רמת השרון, כפר שמריהו, הרצליה - מרכז וגליל ים, הרצליה - מערב, תל אביב - עבר הירקון, שדי חמד, צופית, ניר אליהו, נווה ימין, כפר סבא, פתח תקווה ועוד.

נפילת רסיס בהרצליה,

14:36: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרכז הארץ, זוהו שמונה שיגורים שחצו ממרחב רפיח לשטח הארץ. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים (לילך שובל)

14:32: נפילה באזור בני ברק

נפילה באזור בני ברק // רשתות ערביות

14:30: רסיס נפל בהרצליה:

נפילת רסיס בהרצליה,

14:28: השר איתמר בן גביר הגיב בעמוד הטוויטר שלו: "רפיח! בכל הכוח!"

14:27: נ"ט ששוגר לעבר מלכיה גרם לשרפה מחוץ לקיבוץ (עידן אבני)

14:21: על פי דיווחים, הירי לעבר המרכז בוצע בסמוך לכוחות ברפיח (מערכת ישראל היום)

14:14: נפילה בשטח פתוח ביקום (מישל מכול)

נפילה בשטחים פתוחים בקיבוץ יקום

14:11: מדא: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות במרכז הארץ: בשלב זה לא התקבלו במגן דוד אדום קריאות על נפגעים. צוותי מד"א יצאו לסרוק 2 גזרות. 

14:07: מטח לעבר יישובים השרון, המרכז וגוש דן - חמאס לקחת אחריות (לילך שובל)

השיגור למרכז הארץ, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

13:31: התרעות על חדירת כלי טיס עוין באדמית, אילון, גורן, גורנות הגליל, חניתה, יערה וערב אל עראמשה.

13:18: לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 פשטו על מחסן אמל"ח שהוקם בתוך בית ספר בג'באליה – שם איתרו עשרות רכיבי רקטות ואמצעי לחימה. ברפיח חוסלו מחבלים שניסו לפגוע בלוחמים ואותרו סריקות במרחב פירים ואמל"ח. בנוסף, במהלך היממה האחרונה השמיד חיל האוויר יותר מ-50 מטרות ברחבי עזה (לילך שובל)

האמל"ח שנמצא בתוך בית הספר בג'באליה, צילום: דובר צה"ל

13:03: ברשת אל-מיאדין המקורבת לחיזבאללה דווח כי בתגובה לחיסול בא-נקורה, מחבלי ארגון הטרור שיגרו רקטות לצפון (שחר קליימן)

13:00: דיווח פלשתיני: שני הרוגים בעקבות תקיפה של ישראל במחנה אל-בורייג' במרכז רצועת עזה.

12:55: דיווח ערבי: ההרוג בתקיפה בא-נאקורה בדרום לבנון - מפקד בחיזבאללה.

12:39: האזעקות בצפון: זוהו 15 שיגורים לעבר מרחב שלומי משעות הבוקר (עידן אבני)

12:27: על פי משרד הבריאות בעזה 35,984 פלשתינים נהרגו בעזה ו-80,643 נפצעו מאז שבעה באוקטובר.

תקיפת רכב בדרום לבנון (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

12:30: מסתמן: ההרוג בתקיפת האופנוע בדרום לבנון הוא מחבל בחיזבאללה (שחר קליימן)

11:52: אזעקות נשמעו בבצת.

11:46: דיווח: בתקיפת האופנוע בדרום לבנון יש הרוג אחד (שחר קליימן)

11:43: זוהתה נפילה בשטח פתוח באזור שלומי (עידן אבני)

נפילה בשלומי, צילום: ללא

11:28: אזעקות על ירי טילים בבצת, חניתה, ראש הנקרה ושלומי.

11:20: דיווח בלבנון: כטב"מ ישראלי תקף אופנוע באזור א-נאקורה בדרום המדינה. יש נפגעים במקום.

תקיפת האופנוע בדרום לבנון (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

10:54: אזעקות נשמעו בגליל העליון - ככל הנראה מדובר בהתרעות שווא.

09:48: יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיש היום הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, לאירועי אסון השבעה באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל".

09:31: הסהר האדום מדווח כי משאיות סיוע החלו להיכנס לעזה דרך מעבר גבול כרם שלום. לדבריו היום צפויות להיכנס כ-200 משאיות סיוע כולל 4 משאיות דלק.

08:01: טילי נ"ט נורו לעבר מרחב מרגליות (עידן אבני)

07:44: צה"ל תקף במהלך הלילה באמצעות ארטילריה ומטוסי קרב מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בחמישה מרחבים בדרום לבנון (לילך שובל)

00:50: דובר צה"ל בהודעה חריגה, התייחס לטענת חמאס שחטף חיילים בג'באליה: "לא היה שום אירוע של חטיפה".

00:15: באופוזיציה הסורית מדווחים על הפגזה של ישראל באזור קוניטרה בדרום סוריה. (שחר קליימן)

זירת תקיפה בסוריה (ארכיון), צילום: רשתות ערביות/ארכיון

23:45: על פי דיווחים ערביים, חיל האוויר תקף בכפרים אל-חיאם ועיתא א-שעב בדרום לבנון. מוקדם יותר הודיע חיזבאללה על מחבל הרוג נוסף משורותיו. (שחר קליימן)

21:14: בכיר חמאס אוסמה חמדאן אמר לרשת "אל-ג'זירה": "המטרה של המשא ומתן היא לעצור את התוקפנות ולסיים את המצור ולהשיג עסקת חטופים צודקת. לא קיבלנו עדכון מהמתווכים על שום דבר הנוגע לחידוש המשא ומתן. הדיבור היום על משא ומתן חדש הוא לא רציני. אין לנו צורך במשא ומתן חדש, שכן חמאס הגיב על ההצעה שהמתווכים הגישו לו". (שחר קליימן)

21:03: בכיר בחמאס מסר לרשת אל-מיאדין כי ישראל מנסה לחזור למשא ומתן, אבל חמאס מתעקש על הצורך בהפסקת המלחמה. עוד אמר הבכיר כי חמאס סבור שישראל לא רצינית ומנסה לתמרן כדי לכסות על פעולותיה. (שחר קליימן)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר