"לקחה סיכון על ביטחון המדינה": מסיעת השב"חים - חיילת על מדים

חיילת בשירות סדיר ובן זוגה נאשמים כי הסיעו תמורת תשלום 30 פעמים שוהים בלתי חוקיים מאיו"ש לישראל • באחת הפעמים מדובר היה במשוחרר עסקת שליט • נגד השניים הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים

חיילת ובן זוגה נעצרו לאחר שהסיעו שוהים בלתי חוקיים וסייעו להם בחדירה לשטחי המדינה // דוברות המשטרה

חיילת בשירות סדיר בת 19 מרמלה ובן זוגה, בן 21 מקרני שומרון, מצאו הכנסה נוספת כאשר הסיעו תמורת תשלום 30 פעמים שוהים בלתי חוקיים מאיו"ש לישראל, כאשר באחת הפעמים מדובר היה במשוחרר עסקת שליט. כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגש כנגד השניים.

חמישה שב"חים מעזה נתפסו בפעילות של לוחמי המילואים של מג״ב // דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, בזמן המלחמה עבדה הנאשמת, בעודה חיילת, במסעדת בראשון לציון. עם הנאשמת עבד במסעדה ממולה, תושב יהודה ושומרון נעדר אישור כניסה לישראל. במסגרת עבודתם החלה הנאשמת להסיע את ממולה מביתו בכפר בשטחי יו"ש למסעדה ולהחזירו לביתו.

הסיעו שב"חים תמורת כסף

לאחר מכן, הציע ממולה לנאשמת לחבור עימו לצורך ביצוע תוכנית עבריינית שעניינה הסעת תושבי יהודה ושומרון, נעדרי אישורי כניסה ושהייה בישראל לתוככי שטחי המדינה תמורת כסף, והנאשמת הסכימה להצעה. בהמשך לכך, קשרה הנאשמת קשר עם חבר נוסף, הנאשם יחד עימה, אשר צורף לתכנון ביצוע התוכנית.

בית חורון (ארכיון), צילום: מיכאל יעקובסון , מתוך ויקיפדיה

על פי כתב התביעה, תושבים זרים שרצו להיכנס לישראל סיכמו עם ממולה או הנאשמים על נקודת מפגש עם השב"חים, את המועד ואת היעד להסעה. בנוסף, סוכם מראש על התשלום אשר יקבלו הנאשמים תמורת ההסעה וזאת לפי כמות התושבים והיעד אליו נסעו.

כך, במשך כ-30 אירועים היו הנאשם והנאשמת, ביחד או לחוד, מסיעים עשרות תושבים זרים משביל עפר סמוך לתחנת דלק סונול "בית חורון" בכביש 443 ומכניסים אותם דרך מעבר הגבול הביטחוני "מכבים" לערים במרכז. כאשר היו עוברים במחסום, היה הנאשם מניח את ידו על משענת המושב כדי להסתיר את השב"חים היושבים מאחור וכן היה אומר להם להסתתר. לאחר שהסיעו את השב"חים ליעדם, קיבלו הנאשמים את התשלום עליו סוכם מראש.

מחסום בכביש 443 (ארכיון), צילום: יהונתן שאול

באחת מן הפעמים הגיעה החיילת לבושה במדי צה"ל ושלחה הודעות באפליקציית וואטסאפ לשב"ח. בהודעות שלחה החיילת תמונה של שער ביטחון צהוב ותמונה של שלט עליו כתוב "כביש זה מוביל ליישוב פלשתיני - הכניסה לאזרחים ישראלים מסוכנת". התושב הזר ענה ובנוסף שלח לה אימוג'י מסוג לב.

לאחר 10 דקות עברה החיילת את המחסום הביטחוני לכיוון שטחי האזור. סמוך למחסום העלתה את השב"ח ונסעה איתו לשטח המדינה כשהיא עדיין לבושה במדי צה"ל. כשהגיעו ליעד בפתח תקווה, קיבלה החיילת 400 ש"ח תמורת הנסיעה.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צויין כי החיילת וחבר שלה לא הכירו את טיבם ועברם של האנשים עימם ארגנו ותיאמו את ההסעות ולא הכירו את התושבים הזרים. "הנאשם והנאשמת, שהינה חיילת בצבא הגנה לישראל, לקחו סיכון על ביטחון המדינה בזמן מלחמה ובזמן שההחלטות הביטחוניות חייבו את המדינה לעצור הכנסת עשרות רבות של אנשים שטיבם אינו ידוע בעבור בצע כסף. כך, אחד ממספרי הטלפון של האנשים עימם התכתבו ותיאמו את ההסעות שייך לאסיר ביטחוני בעל רקע מכביד בעבירות פליליות וביטחוניות אשר שוחרר ב'עסקת גלעד שליט' וזהות רבים אחרים לא נודעת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר