השנה, לראשונה, יתקיימו שני ימי מבצעים משמעותיים כמעט באותו הזמן.
יום הרווקים הסיני, חגיגת המבצעים של עליבאבא ואתרי מכירות סיניים נוספים, יתחיל ביום רביעי ה-11 בנובמבר ויסתיים 48 שעות מאוחר יותר, ואילו שופינג IL, חגיגת המבצעים הישראלית, יתחיל ביום שלישי ה-10 בנובמבר ויימשך גם הוא 48 שעות.
כך יוצא שלראשונה מאז שהתחילו לערוך את 2 ימי המבצעים הפופולריים, הם יתקיימו למעשה כמעט במקביל, כאשר אתרי הסחר הישראליים מתחרים ראש בראש עם ענקי המסחר המקוון הסיניים.
ריכזנו כאן מה שחשוב להכיר לפני שמחליטים היכן לבצע את קניות נובמבר 2020.
יום הרווקים הסיני 2020 – ההתאוששות ממשבר הקורונה תושלם?
שנת 2020 החלה בצורה קשה מאוד בסין, עם התפרצות וירוס הקורונה, אשר השפיע באופן ישיר גם על היקפי המכירות של אתרי הסחר הסיניים הפופולריים בעולם.
אך המגמה הזו השתנתה בחודשים האחרונים, ונראה שבאתרים כמו עלי אקספרס, שיין, בנגגוד, גירבסט ואחרים, הפעילות חזרה לרמה שבה הייתה לפני פרוץ משבר הקורונה.
למבצעי יום הרווקים הסיני יש את הפוטנציאל להשלים את המהפך של האתרים הסיניים ולסיים את שנת 2020 עם היקפי הכנסות דומים לשנים קודמות, בייחוד לאור ההתכנסות המסוימת של אתרי המכירות האמריקאים הגדולים, ובראשם אמזון, אשר הגבילו את המשלוחים לקונים ברחבי העולם, וביטלו אפשרויות למשלוח חינם למדינות רבות, ובהן גם ישראל.
כעת נראה שהאתרים הסיניים המרכזיים נחושים לממש את מלוא הפוטנציאל הזה, עם היערכות שלא ראינו בשנים קודמות – איזורי המבצעים באתרים השונים כבר באוויר, עם הנחות וקופונים על עשרות אלפי מוצרים, כמעט מכל קטגוריה אפשרית.
בין קטגוריות המוצרים בהן צפויות הנחות משמעותיות ניתן למצוא גם את המוצרים הפופולריים ביותר בקרב הצרכנים הישראליים ביום הרווקים 2019: טלפונים ניידים (בעיקר של שיאומי), בגדי נשים, גברים וילדים, שואבי אבק רובוטיים וידניים, רמקולי בלוטות’, אוזניות, סטרימרים, אביזרים לטלפון הנייד, מצלמות בטיחות, מצלמות לרכב, רחפנים, ציוד טיולים, תחפושות וצעצועים.
לחצו כאן לריכוז מבצעי יום הרווקים הסיני באתר savey.co.il
ובינתיים בישראל – יותר מ-2,000 חנויות ישתתפו בשופינג IL
שנת 2020 הייתה קשה מאוד לעסקים ישראליים רבים. כמעט כל רשת או חנות, אשר התבססו על מכירות פיזיות, נפגעו בצורה דרמטית מהסגרים החוזרים ונשנים וההגבלות הממשלתיות.
בעקבות משבר הקורונה, נאלצו עסקים רבים לתגבר ולחזק את היכולות שלהם לפעילות מכירות אונליין, כאשר מי שהצליחו להסתגל טוב יותר למציאות החדשה, נפגעו פחות.
שופינג IL, יום המבצעים שיזמה לפני מספר שנים גוגל ישראל במטרה לחזק את המסחר המקוון בישראל, מהווה הזדמנות עבור העסקים הישראליים למנף את היכולות הדיגיטליות החדשות שיצרו במהלך החודשים האחרונים, ולהגדיל את היקפי המכירות שלהם בשנת 2020.
יותר מ-2,000 עסקים ואתרים ישראליים ישתתפו בשופינג איי אל 2020, גידול של כ-30% לעומת שנת 2019, ושל כ-100% לעומת מספר העסקים הישראליים שהשתתפו בשופינג IL של שנת 2018.
ניתן להעריך שנראה השנה מבצעים אגרסיביים במיוחד באתרים הישראליים, המיועדים להשאיר נתח גדול ככל האפשר מהקניות שיבצעו הצרכנים הישראליים אונליין במהלך חודש נובמבר.
בשופינג איי אל 2020 ישתתפו רוב הרשתות הגדולות בישראל, לצד מאות עסקים ואתרים קטנים, עם הנחות ומבצעים בכל קטגוריות המוצרים המרכזיות אופנה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, צעצועים, פארם, ביוטי, מוצרים לבית ולגן ועוד.
לחצו כאן לריכוז מבצעי שופינג איי אל באתר savey.co.il
השאלה הגדולה – מה תעשה אמזון?
ביום הרווקים הסיני של שנת 2019 הפתיעה אמזון, ענקית המסחר המקוון האמריקאית, עם הצעה אטרקטיבית במיוחד לצרכן הישראלי – משלוח חינם בקניות מעל 49 דולר.
מבצע השילוח החינמי של אמזון טרף את הקלפים בשוק המקומי, והיקף הקניות של ישראליים באמזון בשנת 2019 היה הגדול ביותר עד כה.
השנה, בעקבות משבר הקורונה, ביצעה אמזון מספר שינויים באסטרטגיית המכירות שלה, ובהם דחייה של אמזון פריים דיי מחודש יולי לחודש אוקטובר, וביטול המשלוחים חינם למדינות רבות, בהן, כאמור, גם ישראל.
נותר רק לראות האם גם השנה תשלוף אמזון הפתעה כלשהי בתגובה למבצעי יום הרווקים הסיני, או שתשאיר את עיקר הפעילות לאתרים הישראליים והסיניים ותבחר להתמקד במבצעי בלאק פריידי וסייבר מאנדיי בארה”ב ובאירופה, בהן מתבצעת עיקר פעילות המכירות שלה.
הישארותה של אמזון מחוץ לתחרות המבצעים בישראל, במידה ואכן תתרחש, צפויה להיות בשורה חיובית לעסקים המקומיים, שתוכל לסייע להם לצמצם את הקיטון בהכנסות בשנת 2020.