עו”ד שמשון וייס: “אני ועו”ד לירז מאיר בנינו משרד פלילי ייחודי ומנצח”

מאז שהוא זוכר את עצמו – כילד שגדל בשכונת מוסררה בירושלים ונחשף לעולם הפשע - הוא ידע שהשליחות שלו היא להפוך לסנגור פלילי. הוא ייצג מאות נאשמים בתיקי פשע חמור, הוא אסטרטג משפטי שנלחם באמת את המלחמה של הנאשמים – לקוחותיו. לפני כשלוש שנים הוא החליט להרחיב את צוות ההגנה שלו והתמזג עו"ד לירז מאיר. נעים להכיר: עו"ד שמשון וייס

עו"ד שמשון וייס, צלמת: לילך אוזן

בשיתוף עורכי הדין שמשון וייס ועו"ד לירז מאיר

שם: עו”ד שמשון וייס

תחום מומחיות: פלילי

מצב משפחתי: ג+5

מקום מגורים: תל אביב

  1. עו”ד שמשון וייס, אני מחזיר אותך יותר מ-20 שנה אחורה, מה הוביל אותך כבר אז להחליט להתמקד בעולם המשפט הפלילי?

גדלתי בשכונת מוסררה בירושלים, שכונה לא פשוטה באותם ימים, ואני כילד הייתי שובב, הסתובבתי הרבה ברחוב, למרות כל זאת הצלחתי לא להסתבך. אבל המפגש הראשוני הזה עם הרחוב, בשילוב עם חינוך נוקשה שקיבלתי מדודתי שאימצה אותי לאחר מות אמי, הביאו לכך שהכרתי את עולם הפשע אך ידעתי לשמור על הגבולות שלי ולא להסתבך. למדתי מגיל צעיר את העולם העברייני, אבל ידעתי שאני לא רוצה להיות חלק ממנו. אני רוצה לייצג את אותם עבריינים, להילחם בשבילם אל מול המערכת, ולכן מיד שהתחלתי ללמוד משפטים הבנתי שאבחר בעולם הפלילי. 

אני חושב שהרקע שלי הביא אותי גם לידי כך שהתחלתי את דרכי בעולם הפלילי מהמקום הכי גבוה, בין התיקים הראשונים שלי היה תיק הרצח של העבריין הבכיר יחיא טורק, תיק בו הצלחתי להביא תוצאה של זיכוי!

  1. עו”ד וייס, ייצגת נאשמים גם בעבירות חמורות וב”מגה” תיקים שחלקם גם זה לסיקור תקשורתי משמעותי (למשל בפרשת אברג’יל) – האם בחירה בתיקים כאלה מלווה בהתלבטות רבה?

מבחינת הנאשם כמובן שלא, כל אדם שאני מייצג מקבל את אותו יחס, אם זה מבחינת מקצועיות, ייצוג בבית המשפט, יחס אישי ובניית אסטרטגיה. כל לקוח הוא עולם ומלואו, שנכנס אלי למשרד ומניח אצלי בידיים את חייו, וכך אני רואה את זה.

מבחינת היקף התיקים והמשאבים אני תמיד לוקח בחשבון שתיקים סבוכים מעין אלו, מביאים איתם גם התעסקות בדברים נוספים כמו התקשורת, וקשר עם הלקוח. כך למשל כאשר מדובר בעבריין בכיר שמנהל ארגון פשיעה, אתה בעצם מייצג את ראש הארגון עם כל החיילים, או אם מדובר באדם נורמטיבי המואשם בתיק חמור, שלא מבין את ההליך ואיפה הוא נמצא, וצריך כל הזמן ללוות אותו באופן צמוד מאוד.

  1. אתה מאמין ללקוחות שלך שהם “לא אשמים”, או שהשאלה אינה רלוונטית לייצוג בהליך הפלילי?

האמת של הלקוח תמיד לנגד עיני, אבל זו לא שאלה רלוונטית כשעוסקים בייצוג. סנגור לא מתעסק בשאלה הזו, סנגור עושה ככל שביכולתו כדי להביא לתוצאה הטובה ביותר בשביל הלקוח שלו.

  1. לפני כשלוש שנים התמזגת עם עורכת הדין לירז מאיר והקמתם את המשרד וייס-מאיר, מה גרם לך להתמזג?

את עורכת הדין לירז מאיר הכרתי כשהצטרפה לצוות ההגנה של יצחק אברג’יל. החיבור בנינו היה מידי הן בפן המקצועי והן בפן האישי. הבנו שאנחנו ממש משלימים האחד את השנייה.

תמיד שאפתי להמשיך ולעסוק בתיקים מורכבים וסבוכים,  להמשיך ולגדול, כדי להצליח  בכך – אני חייב להתרחב בצוות ההגנה. בנוסף הבנתי את היתרון שיש במשרד שמבוסס על שני עורכי דין ולא עורך דין ושכירים או מתמחים, שני עורכי דין מקצועיים שאין ביניהם אגו.

  1. מה הייחודית של משרד עורכי הדין וייס-מאיר?

אנחנו משרד ייחודי בנוף הפלילי. לא היה מדובר רק במיזוג טכני המתבסס על חלוקת התיקים  בשל עומס עבודה. עם השנים שאתה מתבגר וגדל וגם תחושת הבטחון העצמי שלך עולה, אתה מבין שיש יתרון בעבודת צוות, שהשיח סביב התיקים, סיעור המוחות המשותף מחדד את בניית התובנות והאסטרטגיה של התיקים. כמו שחז”ל אמרו “אין חרב מתחדדת אל בירך חברתה”.

  1. מה שיטת העבודה של המשרד שלכם?

קודם כל חשוב לציין שאין במשרד חלוקת תיקים, אלא שנינו עוברים על כל תיק ותיק, ולאחריו מבצעים סיעור מוחות שמביא לידי גיבוש של קו הגנה ואסטרטגיה לתיק. השילוב שבין התפיסות השונות, כי בסופם של דברים אנחנו שני אנשים שונים מרקע תרבותי אחר גבר ואישה, מביא ליצירתיות ומעוף.

אני מביא איתי ניסיון של 25 שנה כסנגור פלילי, בהם הופעתי בכל הערכאות מבית משפט השלום ועד העליון, חקרתי אלפי עדים בתיקים חמורים וגם בתיקים פשוטים. עו”ד לירז מאיר, מביאה ניסיון רב בכתיבה ובביצוע של מחקרים משפטיים, יכולת לנהל משא ומתן, ואת היכולת ליצור חיבור ותקשורת אישיים עם הלקוחות. יחד זה שילוב מנצח!

  1. עו”ד שמשון וייס, כבר שנים שאתה זוכה להערכה גדולה – מה לדעתך עומד בבסיס ההצלחה שלך? מה ה”סוד” שלך?

אני לוחם מלידה, אסטרטג מעולה ותמיד שם את הלקוח לפני “האגו”. אני לא מוותר על אף לקוח ולוחם את מלחמתו. ובנוסף אני יודע לבנות אסטרטגיה מנצחת לתיק. לדוגמא, לפעמים כל ההכנה שלי לחקירת עד בבית משפט, מתמקדת באיזה שאלות לא לשאול את העד, לא כל עורך דין מבין את זה.

עו”ד שמשון וייס ועו”ד לירז מאיר, צלמת: לילך אוזן

.

  1. איך אתם מתמודדים עם כישלון בבית המשפט? כשנגזר על לקוח מאסר ממושך למשל, בניגוד לציפיות שלכם.

קודם כל גם אני וגם לירז לוקחים את זה תמיד אישית. ההצלחה היא משותפת והרבה פעמים גם הכשלון, אבל אנחנו נמצאים עם הלקוחות שלנו יחד בטוב וברע, אנחנו לא מתחמקים ותמיד אומרים את האמת ללקוח שניסינו לעשות הכל, אבל לא תמיד הכל תלוי בנו.

  1. מהי הצלחה בעיניך?

קרה לי לא פעם שנגזר על הלקוח עונש חמור יותר ממה שציפיתי, אבל הלקוח היה מרוצה מאוד מהייצוג של המשרד. למה? כי הוא הרגיש שאנחנו נלחמים בשבילו באמת, ועשינו את הכל בשבילו. זו הצלחה בעיניי.

  1. אם לא היית עורך דין, במה היית עוסק?

משהו שקשור לים, יש לי רישיון להשטת סירות ואני גם מדריך צלילה, הים זו אהבה שלי מגיל צעיר (למרות שאני ירושלמי).

  1. בשעות הפנאי איפה אפשר למצוא אותך?

בים עם המשפחה וחברים.

* משרד עורכי הדין שמשון וייס ועו”ד לירז מאיר, עוסק בייצוג נאשמים בדין הפלילי, בעל נסיון עשיר ויכולת מקצועית גבוהה בייצוג בתיקים מורכבים, פשיעה חמורה, עבירות מין, אלימות, סמים ורכוש.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף עורכי הדין שמשון וייס ועו"ד לירז מאיר

כדאי להכיר