בשיתוף יאמו דיגיטל
לאחרונה אני רואה המון פוסטים כאלו בפייסבוק ואני בטוחה שגם לכם יצא להתקל בהם.
ישבנו לקפה עם הבעלים של יאמו דיגיטל שיספרו לנו מה עומד מאחורי אותם פרסומים.
הצלחתי להגיע למפרסם הראשון, למי שהתחיל את כל התופעה הזאת עוד לפני 3 שנים וישבנו לשיחה קצרה איתו ועם שותפיו.
מעיין: אז קודם כל, לפני שנגיע למה שאתם עושים היום ואיך אתם עדיין ממשיכים לעשות אתרים בחינם עד היום, תספרו לנו איך הכל התחיל?
שי: “קודם כל שלום ותודה על ההזמנה. אז כמו שסיפרתי לך קודם, הרעיון להציע אתרי תדמית בחינם נולד מתוך רצון אמיתי להרחיב את תיק העבודות שלי.
התחלתי ללמוד בניית אתרים בתקופת הקורונה, כשהיינו כולנו סגורים בבתים, ואחרי שהקורונה חלפה, הרגשתי שאני מוכן להיכנס למקצוע ולהתחיל לעבוד בתור בונה אתרים.
אבל אז נתקלתי בבעיה: כל לקוח פוטנציאלי רצה לראות תיק עבודות, ולי היה רק אתר וחצי שעשיתי עבור חבר. אז פרסמתי פוסט באחת מקבוצות הפייסבוק שאני חבר בהן, ומפוסט אחד בלבד קיבלתי עשרות פניות מאנשים שרצו שאבנה להם אתר!
אז פשוט בניתי. בחינם.
כמובן שלא כל הפניות היו רלוונטיות, ולא כל העסקים התאימו לי, אבל מתוך הפוסט הזה הצלחתי לבנות 8-10 אתרים לעסקים אמיתיים.”
מעיין: ומה קרה אחרי זה? איך המשכתם מכאן?
שי: “אחרי כמה פוסטים כאלה, הבנתי שזה פותח לי המון דלתות. התחלתי לשתף פעולה עם סוכנויות קידום, מעצבים גרפיים וכדומה. הבנתי שבמקום להשקיע עשרות אלפי שקלים בפרסום, זה יכול להיות המודל העסקי שלי – אני אפרסם פוסטים כאלה, וכך אוכל ליצור המון שיתופי פעולה ובנוסף, זה באמת מגדיל את תיק העבודות שלי, וראיתי את עצמי בעוד כמה שנים עם חברה גדולה לבניית אתרים עם צוות עובדים שיבנה את האתרים יחד איתי וזה אכן איפה שיאמו דיגיטל נמצאת היום.”
מעיין: מעניין, ומה אז?
שי: “תראי אחרי שנה וחצי, כבר היה לי מספיק ניסיון, והתחברתי עם שני שותפים נוספים והגדלנו את יאמו. גם היום שהחברה גדולה עם המון פרוייקטים ועבודות, אחת לתקופה אנחנו מרימים שוב קמפיין כזה של אתרים ללא עלות. כי בסופו של דבר, בשביל להגיע לעבוד עם התאגידים הגדולים כמו חברות תעופה, חברות ביטוח ומוסדות למיניהם, צריך להגיע עם ניסיון ורפרנס מאוד גדול.
אז כך יוצא שמקמפיין אחד – אנחנו גם יוצרים שת”פים חדשים וגם בונים תיק עבודות רחב ומרשים בשביל לעבוד עם החברות הגדולות.”
מעיין: אוקיי, ויש לי שאלה שאני חייב לשאול, בשורה התחתונה, בעלי העסקים באמת מקבלים אתר ללא עלות? או שיש פה איזה קאצ?
“ברור שהם מקבלים! לא היינו יכולים לעשות את זה במשך 3 שנים אם בעלי העסקים לא היו מרוצים! תכתבי יאמו דיגיטל בגוגל ותראי שיש לנו עשרות המלצות, אנחנו באמת נותנים אתר תדמית ללא עלות לעסקים שאנחנו בוחרים לעבוד איתם.
כל מה שבעל העסק צריך לעשות זה לשלוח לנו את כל התוכן של העסק שלו, ולדאוג שיהיה לו דומיין ואחסון, ואנחנו דואגים לכל השאר.”
.
מעיין: אוקיי ו 3 שנים זאת תקופה ארוכה מאוד, עדיין אין לכם את התיק עבודות שאתם צריכים? למה אתם ממשיכים לעשות זאת?
“תראי, זה לא שכל ה-3 השנים האחרונות התמקדנו רק בפרויקט הזה, כן? יש לנו גם צורך להמשיך לעבוד ולהכניס כסף לחברה.
עם זאת, יש יתרון משמעותי נוסף – הקשר שאנחנו יוצרים עם בעלי העסקים שמקבלים מאיתנו אתר בחינם. כשאנחנו מעניקים להם את האתר, זה לא סוף הפרויקט, אלא תחילתה של מערכת יחסים ארוכה.
הם יודעים שהם יכולים לפנות אלינו לכל צורך דיגיטלי שיצוץ בהמשך, בין אם זה הרחבת האתר, קידום או עיצובים שונים.
בעצם, אנחנו יוצרים בסיס לשיתוף פעולה עתידי, וההשקעה שלנו בזמן ובכסף מחזירה את עצמה עם לקוח מרוצה שממשיך לעבוד איתנו לאורך זמן.
במקרים שבהם יש לנו מעט זמן פנוי במשרדים, אנחנו מרימים קמפיינים כאלה, ובשאר הזמן עובדים על פרויקטים מדהימים אחרים.
אגב, אחד מהם עוסק בבינה מלאכותית (AI), ואנחנו בשלב מתקדם שלו. אני מאמין שבקרוב נוכל לדבר על זה, אבל כרגע המוצר עדיין בפיתוח.”
מעיין: מה הכיוון הבא של החברה? איפה אתם רואים את יאמו דיגיטל בשנים הקרובות?
“המטרה שלנו היא להמשיך להיות בחזית החדשנות הדיגיטלית, ולהתאים את עצמנו כל הזמן לצרכים המשתנים של הלקוחות שלנו.
אנחנו שואפים להרחיב את היצע השירותים שלנו, לפתח טכנולוגיות ברמה הגבוהה ביותר ולבנות שותפויות עם בעלי עסקים.
בשנים הקרובות, אנחנו גם מתכננים להרחיב את פעילותנו לשווקים בינלאומיים לאחר שפרוייקט הAI שלנו יצא לאור לכן כרגע אנחנו בוחנים אותו על אתרי לקוחות שלנו בישראל.”
מעיין: לסיום, אם הייתם יכולים לתת טיפ אחד לבעלי עסקים קטנים שמתלבטים אם להצטרף לפרויקט שלכם, מה הייתם אומרים להם?
“היינו אומרים להם שיש להם הזדמנות לעבוד עם חברה גדולה ומנוסה שמבינה את החשיבות של נוכחות דיגיטלית חזקה ולקבל אתר מקצועי ואיכותי בלי שום התחייבות מצידם, ובכך הם מקבלים כלי פרקטי שמסייע לעסק שלהם להתקדם.
בסופו של דבר, בעידן של היום כל עסק חייב נוכחות דיגיטלית, ובינינו, הדף פייסבוק שלהם משנת 2012 לא עושה חסד לעסק, אז אתר תדמית בהחלט יכול להרים את התדמית שלהם באינטרנט.
אנחנו כאן כדי לדאוג לכל הצד הדיגיטלי של העסקים, כך שהם יוכלו להתמקד במה שהם עושים הכי טוב – לנהל את העסק שלהם, ואנחנו נדאג לכל הקשור לדיגיטל.”
בשיתוף יאמו דיגיטל