משמר החופים הבריטי ואלביט מערכות השלימו לפני מספר ימים סדרת טיסות ניסוי במל"ט "הרמס 900 לסיור ימי" של אלביט. הטיסות בוצעו מטעם משמר החופים הבריטי כחלק משילוב המטוסים לא המאוישים במשימות חיפוש והצלה ימיות. כיום, משימות החיפוש וההצלה הימיות בבריטניה מבוצעות בעיקר באמצעות מסוקים מאוישים. טיסות הניסוי בוצעו ליד החוף המערבי של ויילס במהלך השבועיים הראשונים של ספטמבר.
בשונה מאופן הפעולה הרגיל של מל"טים, ההרמס הימי של אלביט ביצע את משימותיו תוך שהוא פועל במרחב אווירי אזרחי לא מבוקר וללא סגירה אווירית ייעודית, בתיאום עם רשות התעופה האזרחית הבריטית. המל"ט ביצע מגוון משימות המדמות הצלה לאורך קו החוף ובעומק הים, במרחב אווירי מסוכן, כולל חילוץ ספינות בטווחים ארוכים החוצים קווי אוויר בינלאומיים.
הצלחת הניסוי היא צעד משמעותי מבחינת משמר החופים הבריטי, שחותר לשפר את היעילות והדיוק של פעולות החיפוש וההצלה הימיות, תוך צמצום הסיכון לצוותים האוויריים. תנאי מזג אוויר קשים ומשך טיסה קצר מגבילים מאוד את יכולות החיפוש וההצלה הימיות של מסוקים או מטוסים מאוישים, ולעיתים קרובות אף מונעים ממסוקי ומטוסי חיפוש והצלה לבצע את משימתם.
ההרמס מסוגל לטוס יותר מ-24 שעות ברצף, בכל תנאי מזג אוויר, ביום ובלילה. יכולות אלו מאפשרת למל"ט לבצע משימות חיפוש והצלה באופן מהיר ואפקטיבי יותר, להגדיל את מספר משימות החיפוש וההצלה הימיות שניתנות לביצוע באופן בטוח ובכך להציל חיים. אלביט מערכות הרחיבה לאחרונה את יכולות ההצלה ממטוס לא מאויש, עם שילוב היכולת לבצע גם שיגור מדויק של רפסודות הצלה ממל"ט ההרמס. לאחרונה פורסם כי מל"ט הרמס 900 הכולל יכולת זו נמסר ללקוח בדרום-מזרח אסיה.
המל"ט של אלביט תוכן לבצע סיורים ימיים רציף לטווחים ארוכים, והוא מאפשר ניטור רציף של שטחי ים נרחבים ורצועות חוף ארוכות תוך זיהוי פעילויות חשודות וסכנות פוטנציאליות. המל"ט נושא מכ"מ ימי, מכשור אלקטרו-אופטי, תקשורת לוויינית ומקלט למערכת זיהוי אוטומטי של כלי שיט, מקלט רדיו לאיכון מיקום במצב חירום.
על פי חברת אלביט, הרמס 900 הוא מערכת מל"ט לטיסה ממושכת בגובה ביניים מהמובילות בעולם. הוא נמצא בשימוש מבצעי בחיל האוויר הישראלי, שם הוא מכונה "כוכב" כבר משנת 2015, והוא נבחר על ידי מדינות רבות בהן שוויץ, אנגליה, האיחוד האירופי, האו"ם, מקסיקו, ברזיל, צ'ילה ומדינות בדרום מזרח אסיה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו