גלנט החליט: משרד הביטחון יפעל לאישור הכיתוב "השם יקום דמו" על מצבות חללים

ברוב מוחץ של 19 נגד 1: הוועדה של המועצה להנצחת החייל במשרד הביטחון אישרה לכתוב את המילה הי"ד על מצבתו של סרן ישראל יודקין, ומעתה - על כל מצבה של כל חייל שמשפחתו תרצה בכך

המצבה של סרן יודקין ז"ל ללא כיתוב. צילום: שאול יודקין

ברוב מוחץ של 19 נגד 1: הוועדה של המועצה להנצחת החייל במשרד הביטחון אישרה לכתוב את המילה הי"ד על מצבתו של סרן ישראל יודקין, ומעתה - על כל מצבה של כל חייל שמשפחתו תרצה בכך. הוועדה העבירה את המלצתה לגלנט שיבקש מהכנסת לאשר באופן סופי את ההחלטה. 

בהודעת המועצה נכתב: "המועצה הציבורית החליטה ברוב קולות כי הביטוי 'השם יקום דמו' הוא איננו ביטוי חריג, אלא משפט מקובל שהינו חלק מהאמונה היהודית. חברי המועצה שהשתתפו בדיון, המליצו לפעול לשינוי התקנות, כך שניתן יהיה להוסיף את הכיתוב 'השם יקום דמו' למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, למשפחות שיבקשו זאת. המועצה המליצה בהחלטתה להוסיף גם את האפשרות לכתוב 'זכרו לברכה' על גבי מצבות צבאיות, למשפחות שיבקשו זאת. המלצות המועצה יובאו בפני שר הביטחון, יואב גלנט". 

סרן ישראל יודקין, צילום: ללא

במשרד הביטחון הודיעו: "שר הביטחון יואב גלנט, אימץ את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל בעניין הוספת הכיתוב ״השם יקום דמו״ למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, שמשפחותיהם יבקשו זאת. השר אישר גם את ההמלצה להוסיף את הכיתוב ״זכרו לברכה״ על מצבות צבאיות של חללים, שמשפחותיהם יבקשו זאת. שר הביטחון הנחה את משרד הביטחון לפעול לתיקון התקנות להביאן לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כנדרש ע"פ החוק". 

שר הביטחון יואב גלנט, צילום: קוקו

כזכור, משפחתו של סרן ישראל יודקין, לוחם בנצח יהודה שנפל בקרב בצפון רצועת עזה עלתה לקברו אך המצבה נותרה ללא כיתוב. למרות מאבק ממושך, בני משפחת יודקין לא קיבלו אישור להוסיף את המילה "הי"ד" על המצבה של ישראל בנם שנפל בעזה. בעקבות הפרשה, נרתמו חברי כנסת למאבקה של המשפחה והיום כאמור, אישרה הוועדה של המועצה להנצחת החייל להוסיף את הכיתוב למצבתו של סרן יודקין ולכל חלל שמשפחתו תרצה בכך. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר