"היית האבא של החיילים לכל דבר": סרן איתי סייף שנפל בקרבות ברצועת עזה הובא למנוחות

איתי, היה מפקד מחלקה בגדוד צבר מחטיבת גבעתי • התגורר בירוחם, בן 24 בנופלו • אימו חיה: "תמיד הבנתי שאצטרך לשלם על זה מתישהו והקדוש ברוך הוא ירצה אותך בחזרה ילד מושלם שלי" • האחיות שחר ונטע: "מאז שמחת תורה צברת כל כך הרבה חוויות קשות, כואבות וגם מעצימות, איבדת כל כל הרבה חברים בנפש"

הלווייתו של סרן איתי סייף . צילום: דודו גרינשפן

אבל כבד בעיר ירוחם: סרן איתי סייף, שנפל בקרב ברצועת עזה הובא היום (רביעי) למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בעירו. סייף, היה מפקד מחלקה בגדוד צבר מחטיבת גבעתי. הוא  נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. איתי התגורר בירוחם, בן 24 בנופלו.

בקרב שבו נפל, נהרג גם רס"ן יפתח שחר ממושב פארן. השניים נהרגו כתוצאה מפיצוץ מטען. באותה התקרית נפצעו באורח קשה שבעה לוחמים מגדוד צבר. שבעת הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, ומשפחותיהם עודכנו.

הלווייתו של סרן איתי סייף, צילום: דודו גרינשפן

במהלך ההלוויה אביו של סרן סייף רמי שר עם הזמר חנן בן ארי את השיר "שבורי לב". אימו של סרן סייף, חיה ספדה לו: "ילד אהוב של אמא, אהבה של אמא. אחרי 24 שנים ו-17 ימים אני מחזירה את הפקדון לקדוש ברוך הוא. הכל היה יותר מדי טוב, יותר מדי מושלם. מהלידה הטבעית והקלה ועד הילד המושלם שהיית. תמיד נוח לבריות, שקט ורגוע. ילד טוב שלא דורש כלום, אתה לא תבעת דבר. הכל הלך לך בקלות - הלימודים, החברים, תמיד מצטיין בהכל - בהדרכה, ברובוטיקה. תמיד הבנתי שאצטרך לשלם על זה מתישהו והקדוש ברוך הוא ירצה אותך בחזרה ילד מושלם שלי". 

עוד הוסיפה האם: "ילד שפיו וליבו שווים, שיודע להתרגש מדברים מיוחדים. ילד של אמא, יד ימיני בהכל. תמיד אמרנו שאתה מהדורה משוכללת של אבא ושלי, עלית עלינו בהכל. לצערי לא הספקת לחוות אהבת אישה בחייך והאמת היא שכבר רצית. אבל אני זכיתי, אני הייתי החברה ששיתפת אותי בהכל. איזה מפקד היית לחיילך, אבא שלהם בכל דבר. אמרת לי ששברתם שיאים בצה"ל - המ"מ שנמצא עם חייליו הכי הרבה זמן". 

"אמרת לי לפני כמה ימים שעכשיו זאת הכניסה שלהם ולאחר מכן הם חוזרים לישיבה. אני יודעת שאם מישהו מהם היה נופל ולא אתה - לא היה לך מנוח מהצער וכובד האחריות. הם היו גם חבריך, לפעמים היית צריך גם לכעוס אבל כמה קשה היה לך לכעוס. היית המפקד השקט, המסור והאחראי". 

"מה לא עשיתי, כל התהילים שאמרתי, כל התפילות. אני פשוט ידעתי. הבן האהוב שלי, בן יקר של אמא. ידעתי שבבוא הרגע אני לא אהיה האמא שישמעו את ההספד שלה ויתחזקו, אני רק אמא שבורה לרסיסים, שחייה כמו שהיא הכירה אותם עד עכשיו נגמרו. אני אשתדל, אני מבטיחה אבל לא בטוחה שאצליח. אני רק מתחננת שכולם פה ידעו איזה ילד גיבור איתי היה - תדברו עליו, תספרו עליו, שאף אחד לא ישכח. איזה ילד מוכשר איבדנו. מדינת ישראל איבדה את המפקד הכי טוב וערכי שלה. אני רוצה אותך, רוצה לחבק אותך, רוצה לנשום אותך, לכבס לך. אני רק מתחננת שמותך לא יהיה לשווא. תאהבו אחד את השני". 

הלווייתו של איתי סייף, צילום: דודו גרינשפן

שחר ונטע אחיותיו של סרן איתי סייף שנפל בעזה: "חסרונך היה כל כך מורגש בחודשים האחרונים כשהיית בעזה והוא יהיה מורגש לעד. היית מפקד כל כך טוב מוערך ואהוב. מאז שמחת תורה צברת כל כך הרבה חוויות קשות, כואבות וגם מעצימות. איבדת כל כל הרבה חברים בנפש. היה לך כל כך חשוב לפגוש אותנו בני המשפחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר