"רצה לתרום ולהיות משמעותי": אוריאל אביעד סילברמן, נפל בקרבות בעזה

אוריאל ממושב נחלים הסמוך לפ"ת, היה לוחם שריון והתעקש להשתבץ בעזה • הוריו עלו לארץ מדנמרק ומשווייץ • הוא אהב לבשל, לגלוש ולרכב על אופנוע • בן 23 במותו, הותיר אחריו זוג הורים, בת זוג וחמישה אחים ואחיות

רס״ל במיל׳ אוריאל אביעד סילברמן ז"ל. צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסם הבוקר (ראשון) כי רס״ל (מיל׳) אוריאל אביעד סילברמן, ממושב נחלים, לוחם בגדוד 7421, ׳חטיבת קרייתי׳ (4), בן 23, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

הוא אשר שירת בשריון, סיים את מסלול ההסדר רק לפני מספר חודשים ועדיין לא שובץ למילואים. כשפרצה המלחמה נאבק כדי שישבצו אותו למילואים. תחילה שובץ להגנת יישובים בשומרון אך הוא התעקש לשרת בעזה, נלחם ושובץ בגדוד 7421. אורי, חברו הטוב מהמושב סיפר :״הוא רצה לתרום כמה שיותר ולהיות משמעותי״.

מחסלים מחבלים ומאתרים אמצעי לחימה ברצועה: תיעוד מפעילות לוחמי שריון בעזה | דובר צה"ל

אוריאל, בן להורים שעלו מדנמרק ומשווייץ, אהב לבשל והתלבט לאחר שחרורו אם להמשיך לקריירת בישול. הוא עבד במסעדות בתל אביב, אהב לגלוש ולרכב על אופנוע, בחור גבוה וחסון , תמיד עם חיוך על הפנים, שאהב להאכיל אנשים. ״היה לו לב ענק. אוריאל היה בחור מאוד חכם, הוא יכול היה ללמוד כל מה שהוא רוצה אבל להיות במטבח זה מה ששימח אותו״, סיפור אורי.

בפעם האחרונה ראו אותו החברים בחתונתו של חבר טוב מהמושב לפני שלושה שבועות. הוא הצליח לקבל הפוגה קצרה לטובת החתונה וליווה את החתן במהלך כל היום. על המלחמה בעזה דיבר עם החברים ממש קצת. ״הוא דיבר על כך שהוא לא מסוגל לשבת בצד ולהסתכל. אוריאל היה מהאנשים שדיברו מעט ועשו הרבה. הוא מאוד אהב את המדינה ואת האנשים״, סיפר אורי.

אוריאל, השלישי מתוך שישה ילדים, השאיר אחריו זוג הורים ובת זוג. הלווייתו תתקיים הערב בשעה שמונה בבית העלמין בנחלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר