העם רוצה לייזר עכשיו! יש פתרון לבעיית הכטב"מים 

נחילי הכטב"מים הפילו עוד קונספציה: המרחב האווירי כבר לא בשליטתנו הבלעדית - ולזה יש רק פתרון אחד • הגרמנים, הנאבקים על ארצם מול המהגרים, חייבים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי • ומי אישר בנייה של עוד מגדל ענק בירושלים?

מיום ליום הם משתכללים, מסגלים לעצמם יכולות נשיאת תחמישים, עולים גרושים ובאים בהמונים. איור: משה בנימין

לא מדברים על עוד קונספציה שמוטלת מתה על הרצפה: התפיסה שלפיה רק אנחנו שולטים באוויר בעזרת חיל האוויר שלנו. להם יש יבשה וקצת ים, אבל השמיים הם שלנו. והנה, בזמן קצר ביותר התחילו לזמזם בשמיים כל מיני כלים אוויריים בלתי מאוישים, רחפנים וכטב"מים - בנחילים. ומיום ליום הם משתכללים, מסגלים לעצמם יכולות נשיאת תחמישים, עולים גרושים ובאים בהמונים.

באוקראינה נבנו בשנה האחרונה כמיליון כלים כאלה. בלי F-35 ומיליארדים עבור כל מעופף. כמה מאות דולרים - וזה טס, ותוקף, ומתפוצץ, ולא שב לבסיסו בשלום, כי יש עוד ממנו.

כללי המשחק על החיים שלנו השתנו. גם לאויב הכי תימני יש כלי טיס המסוגלים לפגוע בנו קשות. ולא צריך קורס טיס של שנים, מספיקים ג'ויסטיק ומסך - וטסים. ראיתי סרטון של בני נוער אוקראינים, המפעילים רחפנים מתאבדים ופוגעים בטנקים רוסיים בעזרת משקפי מציאות מדומה ומחשב. עולם חדש, ולאו דווקא כזה שבא לי להיות חלק ממנו. ונשאלת השאלה - האם אנחנו עושים הכל כדי לא להתעורר בוקר אחד למתקפה של רבבות כלי טיס עוינים, שאפילו לא צריכים להרים את הגדר עם שופל, אלא פשוט עוברים מעליה, ואין מה לעשות מולם?

בפגישתי השבועית עם הרמטכ"ל הצעתי לו להקים רשת מעל לכל המדינה, כמו רשת לולים כזאת, שתעצור כל מתקפה. הוא הנהן לעוזרו, ושני חיילים נכנסו ללשכה וגררו אותי החוצה. הבנתי שזה לא יקרה. ועדיין, מכיוון שנראה שהמלחמה הגדולה בפתח, אני שואל - מהי כיפת הברזל הבאה? איך ניירט את כל הצרעות האלה במעופן בעלות נמוכה וביעילות נהדרת?

התשובה היא לייזר. יירוט באמצעות לייזר עולה גרושים, ושורף כל מזיק מעופף במעופו. כמו מטקה נגד יתושים. בזזזט. אבל אומרים לנו שיש עוד כמה חודשים עד שזה יהיה מוכן. לא, אנחנו אומרים, אין לנו כמה חודשים. מקסימום שבועות, אולי ימים. ומעל לבמה מכובדת זאת, אני מפציר במפתחים ובפועלי הייצור ובכל מי שקשור - אין יום ואין לילה, אין שבת ואין חג, אין משפחה ואין חופשה. תנו לנו מערכת שמנטרלת את הרחפנים של האויב במעופם כבר מחר. יש להסיט תקציבים לפרויקט הזה, לוותר על מטוסי קרב יקרים שיעמדו על מסלולים מופצצים ללא יכולת להמריא, ולהשקיע הכל בלייזר. מה שעובד על שערות ועל נימים ברגליים, יעבוד גם על חיל האוויר בשקל של האויב. ולצמיתות.

גרמניה

גרמנים יקרים, ראיתי את הסרטון שבו נער גרמני בלונדיני מוכה על לא עוול בכפו בידי צעירים מוסלמים שחורי שיער. לכאורה, הייתי חייב לשמוח, כי אותו הדבר בדיוק קרה לאבא שלי בגיל 16 ברחוב בברטיסלבה, עיר הולדתו, עם צעירים סלובקים ובהשראתכם. יכולתי גם לשמוח שכן אתם, או ליתר דיוק סביכם וסבותיכם, הבאתם את הנאציזם למזרח התיכון כשכרתם ברית של שנאה ליהודים עם חאג' אמין אל־חוסייני, והשפעתם באידיאולוגיה הגזענית שלכם על הסכסוך המקומי הקטן שלנו פה. לכאורה זה משמח לראות איך הגלגל מסתובב, ואיך הנאציזם הנוראי שהפניתם כלפי אבא שלי וסבא שלי וסבתא שלי, שהרס את המשפחה שלי, ששאריות ממנו עדיין חיות בנפשי בצורה של חרדות ודאגות ואי־ביטחון קיומי, מופנה עתה נגדכם, כשאתם חלשים, מערביים, דמוקרטים וחסרי רצון לחיות. כל זה לכאורה.

אבל אני לא שמח. אני לא חושב שהנער, שחטף ממוסלמים שנכנסו לגרמניה בגלל נדיבות יתר, נושא באשמה של מה שעשו סבא וסבתא שלו בשואה. אני לא מאמין בגביית חובות באיחור של 80 שנה. אמנם להיסטוריה יש חשבונות משלה ולוחות זמנים ארוכים ביותר, אבל בניגוד למה שקרה בשנות ה־20 וה־30 וה־40 בגרמניה - אני איתכם בכאבכם מול חיות האדם שהכנסתם לארצכם בטעות.
ואתם צריכים לשאול את עצמכם: מה עושים? איך מתקנים את מה שאנגלה מרקל קלקלה בענק?

מהו הדבר הנכון שעדיין אפשר לעשות כדי שלא תמצאו את עצמכם מגורשים מארצכם, בדיוק באופן שבו יהודי גרמניה גורשו למשרפות או לפלשתינה? התשובה היא - גירושים המוניים. כל מהגר מהמזרח התיכון שמרים יד על גרמני, חייב לעלות על מטוס. והמטוס הזה צריך לקחת אותו לאלג'יריה, לתוניסיה, למצרים, לסוריה, למדינה שממנה הגיע. אם תמשיכו לשחק משחקי רב־תרבותיות ולטשטש את המציאות במילים נכונות פוליטית, בקרוב תהיו האאוסלנדרים בארצכם.

אל תתבלבלו בין מה שקרה בארצכם לפני 100 שנה לבין מה שקורה עכשיו. אז תקפתם אזרחים נאמנים, אנשים טובים שתרמו לארצכם יותר מכל קבוצת מיעוט אחרת. היום משתלטים על ארצכם אנשים שרוצים לקטוף את פירות עמלכם ולהשתלט על המרחב הציבורי, על מנהגי החיים, על המשאבים, ולהפוך את ארצכם המשגשגת לעוד סניף מטונף של המזרח התיכון. זה הזמן לחיזוק הברית בין גרמניה לישראל, כדי להרוג את המפלצת שאתם יצרתם. תלמדו מהניסיון שלנו - צריך לפעול לפני שמאוחר.

מגדלים

"ויבן עוזיהו מגדלים בירושלים, ויחזקם".

התבשרנו בשורה: ליד הר הרצל יוקם מגדל אדיר, 200 מטר גובהו, שממנו ניתן יהיה לראות בבירור את יד ושם, את קבר הרצל, את בית העלמין הצבאי, את חלקת גדולי האומה, את עין כרם, וכנראה גם את דובאי. שמעתי את הבשורה, ולא שמחתי. ירושלים שלי עוברת בשנים האחרונות תהליך מהיר של הפיכתה לכרך ככל הכרכים בעולם, עם מבני ענק המעידים על גודל האגו של מי שמתכנן אותם, על גודל חשבון הבנק של מי שבונה אותם, ועל גודל האטימות של מי שמאשר אותם. וגובהם - לפחות פי עשרה יותר ממגדלי עוזיהו.

מי צריך מגדלים בירושלים? למה זה טוב? הרי ירושלים, שכיית החמדה של ישראל והעולם, היא עיר חד־פעמית, יפה לתפארה ומיוחדת כל כך. הרי סגנון הבנייה שלה הוא הנותן לה את צביונה ומכיל את כל הרוחניות שעוטפת את העיר הזאת. כל מגדל הרי מגמד מיידית את כל מה שסביבו, וככל שהוא גדול ומהודר יותר - הוא הופך לסימן ההיכר של העיר.

אז אם זה בורג' חליפה בדובאי, מילא. המקום קם מהמדבר, ללא כל צביון וללא שום היסטוריה. לפיכך, מפלצת בטון, זכוכית ותאורת לד קיטשית היא יפה לדובאים. אבל ירושלים? הרי היא פנינת חן מאז ומעולם. אין להוסיף לה דבר, רק לנקות מסביב, לדאוג שתהיה מזמינה, חביבה, שהבניינים הישנים בה יוחלפו בחדשים המצייתים לרוחה המיוחדת - וזהו. אבל אנשי הנדל"ן לא נחים. אחיו של ח"כ אריה דרעי, שלמה דרעי, מעורב בפרויקט אדיר בעין כרם, שיהפוך את הכפר הישן והנהדר לגטו קטן בינות למגדלי דרעי. למה מאשרים את זה? זה מה שאנחנו רוצים? שמורות טבע קטנות של בנייה בת מאות שנים בין מגדלים מכוערים לתפארת?

אני חולף על פני משכנות האומה בכניסה לירושלים. איזה כיעור. שום סטייל, שום סגנון. בדיוק שם ביליתי חלק מילדותי, במשרדה של אמי, ששכן שם באזבסטונים של פעם. לא היה אפשר לבנות משהו שמזכיר את סגנון הבנייה של הבתים ברחוב יפו? מה זה? מי זה שקיבל אישור לחלל את קדושת העיר ככה?

כבוד ראש העיר, את קודם־קודמך בתפקיד, אהוד אולמרט, זוכרים לדיראון עולם בגלל מגדלי הדוחי בהולילנד. שלא יזכרו אותך כמי שנתן ידו לגימוד אתרי ההנצחה הלאומיים בהר הרצל, ולהפיכת עין כרם לצל חיוור של מגדלי פאר לתושבי חו"ל שיגורו שם בחגים. תן ברקס, ראש העיר.

avrigilad@gmail.com

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר