מיילי סיירוס מעולם לא היתה קונצנזוס ולא זכתה להערכה בקרב הציבור. היא כבר בת 30, ובמשך רוב הקריירה הארוכה שלה היחס כלפיה היה אמביוולנטי וביקורתי במיוחד. כזכור, אחרי שהשילה מעליה את דמותה של האנה מונטנה בערוץ דיסני, גילחה את הראש, הצטלמה בעירום, דילגה בין מגדרים ונטיות וטיפחה שיער בבית שחי - נהוג היה לאבחן את מצבה בהתאם לתסמיני בריטני קלאסיים.
כולם אמרו: זאת ילדת פלא שאיבדה בורג. צקצקו על היותה מופקרת ופרובוקטיבית, הסבירו שהיא מסוממת, שהיא חווה קריסה נפשית, טענו שהיא מטורפת, כי אחרת איך תסבירו מדוע עשתה טוורקינג בפריים־טיים ורכבה על נקניקיית ענק בהופעות. בינתיים, מיילי הוציאה לשון והתבגרה בדרכה שלה, כנפש חופשית בעולם מהונדס.
אבל יכול להיות שמיילי לא השתגעה, ואנחנו המוזרים? אולי מיילי בסך הכל עשתה דברים שאחרים לא מעיזים, והתעלמה מהסטנדרטים שהחברה שלנו כופה על נשים בגילה להתנהג לפיהם? כי כשהעולם לא הבין מי היא ומה היא, סיירוס סירבה לבחור קופסה או הגדרה וביקשה להיות מה שמתחשק לה.
יותר מעשור חלף עד שהעולם עיכל אותה. היא עברה משירי דיסני לקאנטרי, עשתה היפ הופ ופופ, ובסוף עצרה בז'אנר הרוק. הדור הנוכחי כמעט לא גידל רוקסטאריות, המוזיקה נשלטת בידי בובות פופ תעשייתיות, ולכן העולם זקוק למיילי סיירוס. העולם צריך כוכבת חסרת גבולות, סוערת, כועסת, משוחררת ועוצמתית כמוה. אישה שצורחת ושוברת תקרות.
סיירוס מביאה למוזיקה פמיניזם שמח, שמבוסס על העצמה עצמית ועל קול מטמטם. הלהיט החדש, "Flowers", הוא בעצם שיר נקמה באקס המיתולוגי, ליאם המסוורת', שהתגרש ממנה ב־2019 אחרי זוגיות ארוכה. כל שורה היא כמו חץ בלב שהיא משגרת לעברו. "בנינו בית וצפינו בו נשרף", היא שרה, "אני יכולה לקנות לעצמי פרחים, לכתוב את שמי על החול, לדבר לעצמי במשך שעות, לומר דברים שלא אבין, אני יכולה לקחת את עצמי לרקוד, אני יכולה לאחוז לעצמי את היד. אני יכולה לאהוב את עצמי יותר ממה שאתה יכול".
בקליפ היא מטפסת בשמלה מוזהבת של איב סן־לורן על גבעות הוליווד, שוחה בבגד ים ומבצעת תרגילי כושר גופני על שפת הבריכה בבית מפואר. ברשתות הסתובבו תיאוריות על מסרים ששתלה סיירוס בשיר, כולל טענה לא מוכחת כי הבית שבו צולם הקליפ שימש בזמנו את האקס כדי לבגוד בה בזמן נישואיהם. המנון הפרידה הקליט הזה יצא רק לפני שבוע (ביום הולדתו של המסוורת', מקרי זה לא) וכבר כבש את המצעדים והוא בדרך הבטוחה להיות מהלהיטים הכי גדולים שלה. מיילי מלכה, סיכמו האנשים באינטרנט.
אז מדוע כשהיא חגגה בזמנו את הנשיות שלה בגאווה, סיירוס חטפה רק רפש וביקורות? מה קרה שפתאום אנחנו חוגגים את זה? היא אמנם בוגרת יותר כיום, אבל מיילי עדיין אותה מיילי. אנחנו השתנינו. מה שלפני עשור נחשב לחתרני, לפרוע ולמוזר, מתקבל היום כהצהרה של העצמה עצמית - גירל פאוור. בימינו נשים לא צריכות להכניס את עצמן למשבצות ולהגדרות, הן יכולות להתגרש ולהמשיך לשמוח ולאהוב את עצמן. הן יכולות לקנות לעצמן פרחים, ולהודות למיילי סיירוס שניפצה עבורנו מוסכמות חברתיות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו