סופר פייק: זה רק נראה בירקין – אבל עולה פחות

מוצרים מזויפים מהווים 2.5% מהסחר העולמי ומוצרי יוקרה הם הפריטים המזויפים הנפוצים ביותר • מצאנו תיקים בהשראת העיצוב היוקרתי

תיק הבירקין של הרמס. צילום: GettyImages

הרשת געשה אתמול בערב (מוצ"ש) עם פרסום תמונת אשתו של יחיא סינוואר עם מה שנראה כתיק בירקין יוקרתי במנהרות התת קרקעיות בעזה בשווי של עשרות אלפי דולרים. אבל ייתכן כי לא מדובר בבירקין מקורי של הרמס, וכמו נשים אחרות ברחבי העולם שכמהות בתיק שהוא סמל ליוקרה המעיד על מעמד, עושר וטעם אופנתי משובח, מדובר בסופר פייק לדבר האמיתי.

תיקי מותגים מזויפים הפכו לתופעה ברשתות החברתיות והם נראים דומים מאוד לפריט המותג האותנטי.

אשתו של סינוור ומה שנראה לגולשים ברשתות כתיק בירקין, צילום: דובר צה"ל

מוצרים מזויפים מהווים 2.5% מהסחר העולמי. מוצרי יוקרה הם הפריטים המזויפים הנפוצים ביותר ונראה כי קשה מאוד לאכוף את זכויות היוצרים של העיצוב המקורי, מה שמוליד תעשיית זיופים ענפה שזמינה לכל אחד ואחת באמצעות אתרי הסחר הבינלאומיים, החל מאמזון שם ניתן למצוא תיקים "בהשראת" בירקין ועד לאליקספרס או שיין שם ניתן לדגום תיקים דומים מאוד.

הדבר האמיתי. תיק בירקין, צילום: סותביס, צילום מסך

סין והונג קונג מהוות כנראה קרוב ל-70% מכל המוצרים המזויפים שקיימים בשווקים הבינלאומיים, ובעבור זיוף מושלם של תיק בירקין תאלצו לשלם כמה מאוד דולרים טובים. 

חיקוי של בירקין, צילום: צילום מסך
חיקוי של בירקין, צילום: צילום מסך
חיקוי של בירקין,
חיקוי של בירקין, צילום: צילום מסך
חיקוי של בירקין, צילום: צילום מסך

דיופ או חיקוי?

בשנים האחרונות אנחנו עדים לסוג של חיקוי חדש שנכנס אל השוק - דיופ. מדובר בהעתק של מוצר, לרוב זול יותר. בניגוד לזיופים, דיופים אינם מתיימרים להיות המוצר המותגי המקורי ואינם משחזרים לוגואים מוגנים. לכן, דיופים בדרך כלל אינם חוצים את הקו להפרת סימן מסחרי, דבר המאפשר למצוא בשוק פריטים, בעיקר תיקים, שרק נראים דומים.

בהשראת הדבר האמיתי, צילום: צילום מסך

כך חברות ענק מייצרות דיופים - פריטים בהשראת העיצוב המקורי של מותג יוקרתי שאינו נגיש לכולם, והן מצהירות על כך. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר