ניב וניצן בבית החולים. צילום: צילום עצמי

מאגף השיקום לסלון כלות: שום דבר לא יעצור את ניב וניצן מלעמוד מתחת לחופה

בני הזוג נאלצו לדחות את תאריך החתונה בעקבות הפציעה הקשה בגזרה הצפונית בה איבד ניב את ידו השמאלית • אחרי שבעה ניתוחים ותקופה ארוכה של התאוששות, הם מתפנים להתעסק בדברים המשמחים שהחיים מזמנים • "חשוב לנו להראות שהאהבה מנצחת"

[object Object]

ניב שטייף, שופט כדורגל בליגת העל ולוחם ביחידה מובחרת בצה"ל, נפצע קשה בגזרת הצפון במהלך פעילות מבצעית, אבל גם אחרי פינוי מוסק, שבעה ניתוחים ושבועות ארוכים של שיקום, שום דבר לא יעצור אותו מלעמוד תחת החופה עם בת זוגו ניצן בן ארי.

בני הזוג הכירו בגיל 23, כשעבדו ביחד במועדון הזאפה שבחיפה. "היינו אז ילדים ועבדנו כמלצרים, ומפה לשם אנחנו כבר ביחד שבע שנים", אומרת ניצן. "הצעת הנישואין הגיעה ביוני 2023, ארבעה חודשים לפני המלחמה. תכננו להתחתן בספטמבר האחרון, אבל דחינו לאפריל בעקבות הפציעה של ניב".

בחודש דצמבר ניב והצוות שלו שהו במבנה בצפון הארץ על גבול לבנון כשפגע בהם טיל נ"ט. "הבניין התרסק ורק בנס אף אחד לא מת", נזכרת ניצן ברגעי האימה. "ניב היה בסכנת חיים ואיבד המון דם.

"זה קרה ביום שישי, הטלפון צלצל בבית ושמעתי את אימא שלי צועקת. הבנתי שמשהו קרה. תוך כמה דקות היינו במונית בדרך לרמב"ם. בלב קיוויתי שזה יסתכם בשבירת רגל אבל הנחתי שמדובר במשהו יותר מורכב".

ניב וניצן בתמונה משותפת, צילום: צילום עצמי

מהר מאוד ניצן מצאה את עצמה יושבת בחדר ברמב"ם עם אנשי צבא סביבה. "הגיע רופא לבשר לי שניב איבד את יד שמאל ושיש פציעה קשה בעמוד השדרה. התחלתי להקיא בשלב מסוים מהלחץ. הייתי מעורפלת. ניב בשלב הזה היה מורדם ומונשם. הוא עבר ניתוחים לאורך הלילה, ורק בבוקר למחרת העירו אותו ואפשרו לנו להיכנס לראות אותו. הוא התעורר בלי שום זיכרון מהאירוע או הבנה על רמת הפציעה ועל מצבו".

הדרך להחלמה הייתה קשה ומאתגרת. במשך שבוע שהה ניב בטיפול נמרץ ולאחר מכן עבר שבעה ניתוחים ותקופת התאוששות מורכבת וכואבת. את התהליך הארוך הם חופשים בסדרת הטלוויזיה "לוחמים" (קשת 12) מתוך רצון "לספר את הסיפור שלנו ולהראות שהאהבה מנצחת. רצינו גם שתהיה לנו מזכרת בעתיד מכל התהליך".

ניב וניצן בתמונה משותפת לפני הפציעה, צילום: פרטי

מה מצבו של ניב היום?

"בהיבט הגופני, ניב עבר קטיעה של היד עד מתחת למרפק, ולכן הוא נדרש בהתאמת פרוטזה שתאפשר לו להיות עצמאי", ניצן אומרת, ומסבירה כי מדובר בחזרה הדרגתית לפעולות פשוטות ויום יומיות הדורשות שימוש ביד שמאל, כמו קשירת שרוכים. "הוא נזקק לשיקום נוירולוגי בעקבות הפציעה, עבודה על עמידה, הליכה או כל פעולה אחרת שדורשת כוח פיזי. בסוף החודש אנחנו נטוס להמשך שיקום נוירולוגי באיטליה". 

"מגיע לנו ליהנות"

אחרי החודשים הארוכים של ההחלמה לניצן וניב יש סוף סוף את ההזדמנות להתפנות ולהתעסק גם בדברים הטובים שהחיים מספקים לנו, החתונה.

ניצן במדידת השמלה, צילום: יח"צ

השבוע ניצן הגיעה למדוד שמלות כלה בסטודיו של שיר גינדי בראשון לציון. "זה קצת מוזר", היא אומרת. "מרגיש לי קצת כמו תחפושת, כאילו אני משקרת לעצמי כי זה מאוד מנותק מחיי היום-יום שלי עכשיו. ניב לא גר איתי בבית למעלה מחצי שנה והנה אני פה מודדת שמלות. זה צריך להיות אירוע משמח, למדוד שמלת כלה, למזלי קיבלתי יחס אישי והמון סבלנות אז זה עוזר".

ניצן במדידת השמלה,

את מי הבאת איתך למדידות?

"אימא שלי, האחיות שלי. שיהיה לנו קצת חוויות נורמליות וטובות לעומת כל מה שעברנו בחודשים האחרונים. מגיע לנו ליהנות".

"מאוד שמחתי לשים את הפוקוס עליה. אני לא חושב שיש מישהו שזה מגיע לו יותר ממנה", מסכם ניב. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו