טרנד הבליינד דייט החדש הולך צעד אחד קדימה - מתחברים מרחוק ועושים סטרימינג

פגישה עיוורת עלולה להיות לא נעימה על גבול המביכה, אבל מה קורה כשאתה לא מגיע אליה בפועל? • הכירו את הלהיט הפופולרי שנועד להפוך את התרבות השידוכים לקלה ונוחה יותר

בליינד דייט מרחוק. צילום: Getty Images

בעידן בו כולנו מתעדים כל דבר אפשרי כמעט בחיינו, גם חוויית הדייטינג שאמורה להיות הכי אינטימית שיש, עוברת עכשיו להיות משודרת ומשותפת בשידור חי לעיניהם של מאות ולעתים עשרות אלפים והכל בחסות פלטפורמת סטרימנג פופולרית בסין המאפשרת לאנשים המחפשים זוגיות לשדר את "הפגישה העיוורת" שלהם בלייב.

שורשיו של הטרנד בסין בפלטפורמת Xiaohongshu הנחשבת למקבילה הסינית של אינסטגרם ומוכרת באנגלית כ-Red, שהפכה למוקד למציאת אהבה.

"במקום להתפתל בחוסר נוחות בדייט מתוך ניסיון ל'הרים' אותו, שימוש בחדר וירטואלי לשידור הדייט בלייב הוא כיף וקל יותר", אמרה לין זיג'ואן בת ה-28 בראיון לרשת ABC.

"אנשים פשוט משוחחים בצורה נינוחה", הוסיפה וסיפרה על המוטיבציה של אנשים לשתף את חוויית הדייטינג שלהם לזרים גמורים והסבירה כי חדרי הדייטים המקוונים הפכו לפופולריים השנה כי צעירים לא מבלים זמן רב ביחסים חברתיים פנים אל פנים כמו הדורות הקודמים. "בין אם זה לצאת ולהכיר חברים או להיות מוזמנים למסיבה על ידי חברים, במקום זה אנחנו מבלים את רוב הזמן שלנו בטלפונים", אמרה.

"אני מרגישה יותר בנוח להכיר חברים דרך שידור חי במיוחד לעומת 'פגישה עיוורת' בחיים האמיתיים שבה כולם מאוד רציניים ומוכוונת מטרה".

מחפשים אהבה מרחוק. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

ואיך עובדת הפלטפורמה בפועל? לכל חדר דייט יכולים להצטרף עד תעשה אנשים כשמספר בלתי מוגבל של אחרים יכול להתחבר ולצפות בשידורים החיים.  ברגע ששני משתתפים מביעים עניין אחד בשנייה, "מנחה" נכנס לתמונה (תרתי משמע) ומשמש כסוג של מפקח על הדייט. כאשר אנשים מצטרפים לחדרים, מצופה מהם להציג את עצמם  כשלעיתים קרובות הם גם מתבקשים להראות כישרון כלשהו כדי לייצר עניין ולבלוט.

"המשתתפים לפעמים מתאמצים מאוד כדי להרשים", הוסיפה ושיתפה לין. "אדם אחד שפך מים על חולצתו כדי להראות את השרירים שלו ואחר שם חצאית ואוזני חתול והתחיל לרקוד", אמרה.

רבים מהם יהיו ברורים לגבי מי מעניין אותם והצופים לעיתים קרובות מגיבים ומנסים לעזור להם להתחבר. בדומה לדייטים במציאות, הפגישה יכולה להימשך כמה דקות אם מתגלה כי מדובר בחיבור לא מוצלח או להימשך שעות במידה ויש כימיה.

"אפליקציות דייטינג בדרך כלל מאפשרות לך לראות רק תמונות או כמה סרטונים קצרים וזה שונה לחלוטין מלראות אדם מדבר בערוץ שידור חי", הוסיף ואמר פנג הנג'ואו בן ה-40 שהודה שבשל גילו המבוגר הוא נחוש לעשות שימוש בפלטפורמה כדי למצוא זוגיות אמיתית ורצינית.

תתפלאו, חלק באמת מחפשים אהבה אמיתית. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

חדרי הדייטים המקוונים הפכו לפופולריים בקהילת הלהט"ב בסין, הוסיפה וסיפרה הבלוגרית ליי טו מי שמנחה ערוץ "פגישות עיוורות" בשידור חי. "אחרי חצות יש פחות אנשים במרחב המקוון מה שגורם לאנשים מהקהילה הלהט"בית להרגיש יותר בנוח להצטרף. רובם פשוט צופים וחלקם מתחברים לשידור חי אחרי חצות כדי לחפש דייט", אמרה. "כנראה הם מוכנים להתחבר לשידור כי הם חושבים שאנשים בדרך כלל מאוד תומכים וידידותיים כלפי קהילת הלהט"ב".

הפורמט המקוון למציאת זוגיות מתאים מאוד לחיים העמוסים של צעירים בסין כיום, אך מדובר בצעד כמעט מהפכני בכל הקשור לתרבות השידוכים המסורתית בה הורים היו משדכים לילדים שלהם התאמות פוטנציאליות בדגש על היבטים חומריים כמו הכנסה, מצב דיור והשכלה.

"צעירים רבים בסין חווים חרדה לגבי יצירת חסים איכותיים", הסביר ד"ר שו האו, מבית הספר לתרבות ותקשורת באוניברסיטת מלבורן. "דייטינג בשידור חי הוא 'נוח ויעיל' ומאפשר להם להרחיב את המעגל החברתי שלהם בצורה נוחה ומוכרת. "זה משנה בעדינות את הנורמות החברתיות סביב דייטים עיוורים", אמר. "יש פתיחות גוברת לדון בחיים הרגשיים, עם אהבה, אינטימיות וחיבור שכבר אינם מוגבלים לתחומים פרטיים".

שיופאנג (לאה) לי, מבית הספר לתקשורת של RMIT, אמרה שהדרך החדשה הזו לחפש בני זוג רומנטיים מושכת כי היא זולה ויעילה, אך עם זאת הזהירה שזה יכול להיות מסוכן. "יש חוסר ברגולציה ונהלים להבטחת בטיחות המשתתפים כמו איך לאמת מידע ואיך להגן על מידע אישי", אמרה  ל-ABC.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר