מי שנכנס לרשתות האופנה הבינלאומיות יבחין בתופעה מעניינת: פריטים עם הדפסים של מותגי מזון פופולריים. בזארה, למשל, אפשר למצוא סוויטשירט עם הדפס של מנטוס (169.90 שקלים); בברשקה מציעים טי־שירט של ספרייט ושל דגני הבוקר קלוגס (79.90 שקלים); באורבן אאוטפיטרס אפשר למצוא ג'קט עם הדפסי לוגו של קוקה קולה (379.90 שקלים); ב־H&M סווטישרט של פפסי (89.90 שקלים); ובפול אנד בר טי־שירט של דגני הבוקר קלוגס ושל צ'רי קוקה קולה (89.90 ש'). באתר אסוס הבריטי אפשר לרכוש חולצת טי־שירט לגברים עם הלוגו של פפסי (22 פאונד), סווטשירט לנשים שעליו מתנוסס הלוגו של קוקה קולה (25 פאונד) ועוד.
האם מדובר במגמה המעידה על שיטה פרסומית חדשה, ומי שרוכש את הפריטים הללו הופך לפרסומת מהלכת? יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום ו"הבצפר", מסביר כי "הרעש התקשורתי היום הוא בעוצמות שלא היו בעבר. הצרכנים התפזרו לכל עבר: לרשתות חברתיות, למדיה שיתופית ולאלפי אתרי תוכן. בסיטואציה כזו, אך טבעי שמותגים יחפשו צינורות חשיפה חדשים, ומה יותר טבעי מאשר שכל מותג אופנה, שלו מאות אלפי צרכנים, ילביש מדיה על גופם ובעצם יהפוך אותם למדיה".
סווטשירט פפסי, H&M // צילום: הנס מוריץ
לדברי בראון, "השאלה המעניינת היא, איפה זה ייגמר? האם נמצא את עצמנו יום אחד רואים לוגו של מותג אופנה על פחיות קוקה קולה? מהפכת הדיגיטל והאי קומרס עוד תכה גלי צונאמי בשווקים המסורתיים, עד שהם ישתנו ללא הכר". לשאלה אם מדובר בעניין אופנתי שעליו מחליטה רשת האופנה או בפרסום בתשלום, עונה בראון: "גם וגם". לדבריו, "הסיפור לדעתי הוא החשיפה האדירה שרשת האופנה יכולה לתת".
נתלי יצחקוב, טרנדולוגית עיצוב ובעלת הסוכנות "The Visionary", מוסיפה כי "טרנד הלוגומניה חזר לפני שתי עונות לעולם האופנה, והוא דוגמה טובה לטרנד קלאסי שבא והולך בכל כמה שנים. הגלגול הקודם שלו היה בתחילת שנות האלפיים, ואז הלוגומניה באה לידי ביטוי דווקא כסמל יוקרה".
חולצת קלוגס, ברשקה // צילום: יח"צ
לדברי יצחקוב, "דוגמה טובה לכך הגיעה מכיוונו של בית האופנה וטמנטס, שעיצב חולצה עם הלוגו של חברת השליחויות DHL שעלותה לא פחות מ־2,000 שקלים. החולצה הפכה להיסטריה בקרב הצעירים, מה שיצר הרבה העתקות שעדיין מוצעות בשוק. אפשר לומר שמאותו רגע חזר הטירוף של חברות מסחריות גדולות דוגמת פפסי וקוקה קולה לעולם האופנה. זו תרבות שמגיבה לעומס דיגיטלי. אני מרגישה שזה טרנד שייעלם בקרוב - ויחזור בעוד כמה שנים בצורה אחרת".
חולצת צ'רי קולה, פול אנד בר // צילום: יח"צ
בנוגע לסטיילינג של פריטים עם לוגו של חברות מזון, אומרת הסטייליסטית ליאת אשורי כי "הדפסים של מוצרי מזון פופולריים לא מוצעים על פריטים בפעם הראשונה בהיסטוריה של עולם האופנה. מדובר בטרנד שחוזר משנות ה־70 המאוחרות, כמו טרנדים נוספים שחוזרים, ממוחזרים ואפילו משודרגים. זו תופעה שכיחה בגלגל האופנה, אולי אפילו בהשפעת חברות אופנה דוגמת ליווי'ס, פילה, קלווין קליין ודיזל, שחזרו לייצר חולצות עם הדפס של לוגו המותג כשהוא מרוח על הצד הקדמי של החולצה".
חולצת קורנפלקס, פול אנד בר // צילום: יח"צ
לדברי אשורי, "באופן אישי, אני פחות אוהבת מיתוג שמרוח על החולצה, או על כל פריט, גם לא של חברות אופנה. זה כמובן עניין של טעם. בדרך כלל משהו הופך לטרנד כשמובילי דעת קהל מעולם המוזיקה, האופנה ועוד לובשים פריטים ומעלים תונות שלהם לרשתות החברתיות. כמו הרבה טרנדים אחרים, המשפיענים הם אלה שהופכים את הדברים לטרנד, וכמו כל טרנד הם חולפים ומתחלפים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו