לאחר הסקנדל: גוצ'י במהלך מפתיע

הסריג שגרם לסערת ענק ברשת בטענה שהמותג גוצ'י לועג לשחורים גרם למהפכה בחברה • תפקיד חדש ידאג ל"גיוון תרבותי"

צילום: רויטרס // הפיקו לקחים. גוצ'י

ענקית האופנה גוצ'י הכריזה השבוע כי היא שכרה את אשת האופנה רנה טירדו כראש התחום הבינלאומי לענייני גיוון תרבותי. המינוי החדש נעשה בעקבות הסערה שפרצה בחודש פברואר האחרון כשבסופה גוצ'י נאצלה להסיר בגד מהמדף ומהאתר ולהתנצל בפומבי. 

בחברה עיצבו סריג בצבע שחור ובגזרת גולף גבוהה, כשבמרכז הקדמי של הצוואר יש חור לשפתיים ומסביבו שפתיים אדומות מוגזמות. רבים העירו על כך שהסריג מזכיר באופן גזעני את הפנים של בלאק פייס (BLACK FACE), דמות קריקטורה מוכרת שנועדה ללעוג לגזע השחור. 

אז כאמור בעקבות הביקורת התנצלה החברה והודיעה שתפעל ליתר מודעות בנושא המגוון התרבותי והרגישות אצל המעצבים והעובדים שלה וכעת המינוי מביא את התהליך לקדמת הבמה.

רנה טירדו, שעבדה בתפקידי ניהול בכירים שימשה גם כאחראית המגוון התרבותי בליגת הבייסבול האמריקנית וכמנהלת בחברת הביטוח AIG.

עם מינויה אמרה: "אני מתמקדת בנושאים כמו הכלה, כיבוד האחר כבוד ומגוון תרבותי כדי שחברת גוצ'י תישאר רלוונטית מבחינה תרבותית ותחרותית. זה כבוד עבורי להצטרף לחברה שמעמידה את הערכים הלא סחירים האלו בקדמת המודל העסקי שלה, לא כדי לצאת ידי חובת העולם אלא כמרכיב מרכזי". עם המינוי אמר מנכ"ל המותג, מרקו ביזארי: "אתגרנו את עצמנו במהלך החודשים האחרונים לבנות ארגון חזק יותר שמציב את הערכים של המגוון התרבותי בחזית שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר