בימים אלו, שהכל בסימן שאלה גדול והעתיד הכלכלי של חברות האופנה הגדולות בעולם בקריסה, מומחים בתעשייה בעולם מחפשים תשובות ופתרון למשבר שמוערך לקחת זמן רב. מגזין WWD טוען כי בקרוב כל התעשייה תהיה וירטואלית, כי אין ברירה אחרת.
View this post on Instagram
דוגמניות וירטואליות כבר החלו לתפוס את מקומן של דוגמניות אמיתיות בהן ליל מיקלה מקליפורניה, נונורי מגרמניה, שודו גראם מאפריקה , אלה סטולר וזואי דביר מישראל, ועד למסלולים ותצוגות אופנה וירטואליות, שניתן יהיה לצפות בהם בסלון הביתי ולהרגיש כאילו אתם שם בעזרת משקפיים של מציאות רבודה.
גם השאורומים יהפכו לווירטואליים, וקניינים לא יצטרכו לטוס יותר ויוכלו לבחור קולקציות הישר מהמשרד שלהם. מערכות לימוד אופנה בעולם כבר החלו לעשות התאמות, ובשנחאי כבר הכריזו על שבוע אופנה מקוון לחלוטין.
View this post on Instagram
על פי המגזין, המעבר לעולם וירטואלי יאפשר הקמת תצוגות מרהיבות יותר מאי פעם, ובזכות הכוח הגדול של המדיה החברתית, שבימים אלו רק מתחזק בגלל ההסגר העולמי, זה יאפשר לקבל חשיפה גדולה יותר מתמיד.
מתיו דרינקווטר, יושב ראש סוכנות החדשנות לאופנה במכללת האופנה בלונדון, אמר למגזין WWD כי, "השימוש בכלים טכנולוגיים ודיגיטליים כבר היה במגמת עלייה לפני התפרצות מגפת הקורונה, אבל כעת המגמה הולכת לשם בכל המובנים".
View this post on Instagram
דרינקווטר אמר שהוא מוצף בבקשות ממותגי על לייעוץ כיצד להפוך לדיגיטליים יותר כדי להמשיך לפעול ולעבוד. "יש דרישה גדולה למעבר למציאות רבודה ודיגיטלית, אין להם ברירה אלא לעשות את המעבר החד הזה מכיוון שכעת לא ניתן לערוך פגישות, השקות, תצוגות אופנה, פרזנטציות ועוד. כדי שתעשיית האופנה תמשיך לעבוד, היא חייבת לעשות את המעבר הזה. מותגים בעולם כבר מזמן החלו לאט לעשות את המעבר, אבל עכשיו יותר מתמיד הם חייבים לעשות זאת".
לדברי רנה סלסטין, מייסדת חברת אירועי האופנה והיוקרה המובילה בפריז OBO, המעבר הוא מהלך חכם שכל מותג ירצה בסופו של דבר לעשות. בעולם הווירטואלי יש אפשרות להפיק אירועים הרבה יותר מרשימים כמו למשל תצוגת אופנה במקום ייחודי בעולם מבלי הצורך להטיס מאות אורחים, אין צורך בהוצאת המון כסף על הפקה שלמה של אירוע שכולל טיסות, בתי מלון, מפיקים, לוקיישן, דוגמניות ועוד.
View this post on Instagram
יחד עם זאת, מעצבים ובעלי מותגים יאלצו להתמודד עם האמוציות, רגשות וחזון הקריאטיבי שלהם לגבי ויתור אירועים והפקות, ולקבל את השינוי לעולם הדיגיטלי, דבר שיהיה לא פשוט". סלסטין הוסיפה כי, "למרות שניתן להמיר כל אירוע לדיגיטלי, זה לא יהיה דומה לאירוע מציאותי בגלל ש"אפקט הוואו" שמקבלים באירוע לייב הוא לא בר תחליף".
היחם אבוב, מנהל סוכנות אירועים בפריז, מוסיף כי, "יש לי כבר שני לקוחות שצלצלו אלי לברר לגבי הקמת תצוגה וירטואלית לחודש אפריל ויוני הקרוב. למותגים יש קולקציות שהם עבדו עליהם ורוצים לפרסם לעולם".
אלכסנדר וארז, מנכ"ל משותף בחברת התקשורת קרלה אוטו, אמר כי, "משבר הקורונה מגביר את העניין בפתרונות של מציאות מדומה. אנו בוחנים בימים אלו הרבה מושגים וירטואליים ודיגיטליים לאירועי אופנה בסין ובאירופה, חלקם עשויים להשלים אירועים פיזיים או להחליף אותם לגמרי. מהלך כזה יאפשר למותגים לקבל נתונים מדויקים על לקוחות, מכירות, מעקב אחרי שיחות במדיה החברתית, מה שיהפוך לכוח מניע לעיצוב אירועים בעתיד שיהפכו אותם ליותר רלוונטיים מבחינת מיקום, קהל יעד ועוד".
View this post on Instagram
בתחילת השבוע, הכריזו בשנחאי כי שבוע האופנה הבא הולך להיות דיגיטלי לחלוטין. על פי מגזין ג'ינג דיילי, כששבוע האופנה בשנחאי הכריזו שהכל הולך להיות בלייב סטרימינג זה השאיר הרבה יועצי אופנה מבולבלים מאוד. אבל הפורמט החדש יכול לאפשר ליותר מ-150 מעצבי אופנה מקומיים להציג את הקולקציות שלהם לעולם עם יותר מאלף פריטי אופנה וליותר מ-800 מיליון צופים אקטיביים בעולם. כל אלו מגדילים את האפשרות של מותגים להצליח ולשגשג.
המהפכה המקוונת של שנחאי עשויה להציע תקווה לתעשיית האופנה, שכבר בכל מקרה מאותגרת ואובדת עצות מאז הופעתה של מגפת הקורונה ברחבי העולם, ביחד עם הגברת הלחצים הסביבתיים להפסיק את שבועות האופנה המשפיעים לרעה על מערכת איכות הסביבה.
מגזין האונליין פאשניסטה ציין כי מגפת הקורונה משפיעה גם על לימודי האופנה במכללות האופנה היוקרתיות בעולם, ומכריחה את כולם להתרגל למציאות לימודים חדשה. יחד עם זאת, המרצים וראשי המכללות רואים במשבר זה הזדמנות לחדש את שיטות ההוראה המיושנות, ולהתיישב מחדש עם צרכי התעשייה המתקדמת במהירות לדיגיטציה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו