שוב ישבור את השוק? המיזם החדש של אבי כץ

החיים שאחרי הקפה • אבי כץ משיק רשת חנויות תכשיטים בהשקעה של עשרות מיליונים • התוכנית: "אני לא אתפוס את כולם, רק את מי שזה מעניין אותו"

צילום: GettyImages // יהלומים הם לנצח, ובזול

אבי כץ, מייסד  רשת "קופיקס", השיק בימים האחרונים את המיזם החדש והמסקרן במיוחד שלו, רשת חנויות תכשיטים אשר כל תכשיטיה יהיו משובצים רק ביהלומי מעבדה. הרשת, שמה X LAB DIAMONDS, תציע ללקוחותיה מגוון תכשיטים משובצים יהלומי מעבדה במחירים מהפכניים, אשר לפי אנשי החברה מגיעים עד למחצית ממחירם של יהלומי כרייה.

בהקמת הרשת הושקעו למעלה מ-20 מיליון שקלים ומי שעומדת בראשה, לצד כץ, היא בתו חגית שתשמש כמנכ"ל ובעלים, לצד שותפים אסטרטגיים נוספים. בחברה אומרים כי מדובר במותג רשת חנויות יהלומי מעבדה הראשון מסוגו בעולם, המציע מגוון תכשיטי זהב בעיצובים ייחודיים המשובצים כולם אך ורק יהלומי מעבדה איכותיים ומעוצבים, שנוצרו מתוך מחויבות חברתית וסביבתית.

הרשת השיקה אמש (שלישי) את חנות הדגל הראשונה של המותג בקניון עופר בפתח תקווה, שעוצבה בהשראת הירוק שבטבע. סניפים נוספים צפוים להיפתח בארץ כבר בחודשים הקרובים ובמקביל גם במיקומים אטרקטיביים בלונדון ובמוסקבה. ברשת מוצע מגוון רחב של תכשיטים, החל מטבעות אירוסין, שרשראות , צמידים וצמידי טניס, עגילים ומגוון תכשיטים משובצים יהלומי מעבדה, במגוון צורות וגדלים ובמחיר נמוך משמעותית מתכשיטים המשובצים יהלומי כרייה. 

אבי כץ אמר במסיבת העיתונאים: "זה דבר גדול מהחיים, איך אף אחד עוד לא קם ועשה את זה? החלטנו להקים רשת שעוסקת רק בזה. אנחנו הראשונים בעולם. זו הפעם הראשונה שאנחנו עושים את זה בעולם ועוד פעם נעשה את זה ראשונים. כמו קופיקס.כלל ראשון בשיווק הוא שעשירים אוהבים לקנות בזול והעניים חייבים לקנות בזול. בסוף כולם קונים בזול". 

ל"ישראל היום" סיפר כץ: "החלטנו להקים את הרשת  לפני הקורונה. התחלנו לעבוד עליה לפני כשנה. זה התחיל בזה שאתה נתקל בנושא מסוים, לומד אותו ותוהה איך יכול להיות שזה ירוק, בחצי מחיר ויש ביקוש אליו שעולה 30 אחוז כל שנה? בארה"ב משנים את ההגדרה, זה יהלום לפי החוק ואף אחד לא מוכר אותו עם שלט בגאווה בחלון. אז אמרתי אם אין ברירה, אני אהיה הראשון בעולם".

לשאלה האם בדעיבד היה מקים רשת חדשה בזמן הקורונה ענה כץ: "ודאי, זו תקופה מאד מתאימה. מי שרצה לקנות טבעת יהלום ולהציע נישואים לפני הקורונה יכול במחצית מהסכום לקנות טבעת".  

אתה חושב שקונספט כזה חדש יתפוס בעוד שאנשים רגילים לקנות יהלומים?

"קוקה קולה תפס אבל 50% לא קונים קוקה קולה. אני לא אתפוס את כולם. אני אתפוס את מי שזה מעניין אותו.

היעדים שלי זה לתפוס את חלון ההזדמנויות עד שאנשים יגידו יש לו שכל ובואו נפתח גם אנחנו. 85% מיהלומי המעבדה נמכרים בניו יורק. 65% מדור המיליוניום אמרו בסקר שהם יקנו יהלומי המעבדה. זה משהו שהוא צומח והוא זהה ליהלומים. אם יש 30 ילדים בגן ואחד הוא ילד מבחנה הוא שונה מילד אח?"



 

מה אתה אומר על הטענה שהמותג קופיקס נכשל?

"קופיקס ממש לא נכשל. אם היום 100,000 איש הולכים לקופיקס הוא לא נכשל. 80% מעסקי המזון נסגרים תוך שנתיים. 80% מעסקי קופיקס עדיין קיימים אחרי שש שנים. לפני קופיקס אף אחד לא יכול היה לקנות פחית קולה או כוס קפה בחמישה שקלים, ועכשיו כן, אז האם זה נכשל או הצליח?

 

חגית כץ שינובר, בתו של כץ המשמשת כמנכ"ל ובעלים, אמרה: "יש לי שתי טבעות משובצות יהלומים. האחת עולה

30,000 שקלים וזו שנמכרת אצלנו עולה 9000 שקלים. אלה הבדלים משמעותיים. הקונספט שלנו בנוי כמו יהלום, משולש עם שלושה קודוקדים. נושא אחד הוא הירוק והסביבה. ביהלומי כרייה יש פגיעה אנושה בטבע, בבעלי החיים ובבני אדם שעובדים אם זה בתנאי עבדות או בתנאים מכפירים במכרות. יהלומים ירוקים זה טרנד עולמי בעולם.  בארה"ב למשל מדובר בליאונרדו דה קפריו ובמייגן מרקל. כל העולם הולך לשם וגם ישראל תצטרף".

"מבחינה כימית, המוצר זהה לחלוטין ליהלום כרייה. חוץ מזה שזה נעשה במעבדה אין שום הבדל אחר. יש שתי שיטות ששתיהן משחזרות את התנאים שקורים בבטן האדמה והתהליך שלו יותר מהיר. המחיר שלו מגיע עד ל 50% מיהלומי כרייה.

לדעתי העתיד של יהלומי המעבדה הוא בעצם להחליף את יהלומי הכרייה כי אין שום סיבה שנמשיך להרוס את הקרקע והאדמה כשאנחנו יכולים לקנות מוצר זהה לחלוטין גם במחיר הרבה יותר טוב. זה יהלום לכל דבר ועניין, מקבלים תעודות גמולוגיות. בנוסף, יש אחריות לכל החיים". 

 

עד כמה זה מוכר בעולם?

מוכרים את זה באתרי אינטרנט מסוימים ויש רשתות שמוכרות תכשיטי כרייה ואם אנשים מבקשים תכשיט כזה או אחר הם מספקים את זה. אין רשת שחרטה על דיגלה את השם בגדול ואמרה אנחנו שמים את הדבר הזה בפרונט ואנחנו הולכים להגיד אתם באים אלינו ומקבלים יהלומי מעבדה. מבחינתו זה מושלם. אין סיבה לקנות יהלומים אחרים.

 

מה היעדים שלכם?

המטרה שלנו היא ללכת לכיוון הבינלאומי ולהתפתח בחול. המטרה שלנו היא לפתוח ברוסיה, בארה"ב ובאנגליה. עדין בכל העולם זה לא מספיק נפוץ. זה מתחיל. בארה"ב זה מוכר יותר אבל יש עוד מה לעשות. זו כן חלוציות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר