המותג: RONI KHAN
הלוקיישן: 10 דוכנים בקניונים ברחבי הארץ
הבעלים: רוני כהן
רוני כהן, מי שהקימה את רשת התכשיטים הנושאת את שמה, היא לא הראשונה במשפחתה שעוסקת בתחום. אביה, אודי כהן, הקים את רשת התכשיטים מגנוליה והיה לבעליה, עד שמכר אותה לפני כעשור לקרן מרקסטון תמורת 32 מיליון דולר.
כהן מייבאת תכשיטי מעצבים שנמכרים ברשת מקוריאה, הונג קונג ומתערוכות תכשיטים ברחבי העולם. התכשיטים עשויים סטיינלס סטיל ומשילובי מתכות. על תחילת הדרך היא מספרת כי, "התחלתי לעסוק בתחום לפני ארבע שנים כשהייתי בסוף התואר ללימודי משפטים וחשבונאות. במהלך הלימודים השתתפתי בתכנית חילופי סטודנטים בסינגפור, שם נחשפתי למגוון רחב של מעצבי תכשיטים מקוריים וייחודיים".
לדבריה, "אבא שלי עסק הרבה שנים בתחום ורציתי לעסוק בזה כי זה מה שהכרתי מהבית. הוא הקים את מגנוליה ובחופשים של בית הספר עבדתי שם. אהבתי מאד את התחום ורציתי משהו משלי. פתחתי את הסניף הראשון בקניון איילון לפני ארבע שנים, ועכשיו הרשת מונה 10 סניפים. זה התגלגל מהר מאד בלי הרבה תכנון, עשינו פיילוט והתרחבנו. החלטנו לא להשקיע בפרסום ורצינו לבדוק אם הקהל אוהב את המוצרים".
איך את מגדירה את הסגנון של התכשיטים?
"יש לנו מגוון סדרות רחב. בגלל שמדובר במעצבים שונים, יש לנו הרבה סגנונות שונים. זה לא כמו מיכל נגרין למשל, ששם מדובר בעיצוב נישתי. כל אחת יכולה לבוא לסניף ולראות משהו שהיא אוהבת. מה שמאחד את הכל זה מחירים שכיף לקנות בהם. היום, בניגוד לשנים עברו, הלקוחות רוצות להתחדש כל הזמן. הרצון לחדש הוא בהשפעת האינסטגרם, אבל אם לא יהיו מחירים טובים הלקוחות לא יוכלו להתחדש כל הזמן. בנוסף, חייב להיות איזון בין האיכות למחירים. טווח המחירים אצלנו הוא 50-350 שקלים. אנחנו לא הולכים לכיוון של תכשיטי כסף או גולדפילד כי בעיני הם יותר מיושנים, והתכשיטים שלנו יותר זולים ולא פחות איכותיים" .
.jpg)
גם את נכנסת לתחום התכשיטים בדוכנים, בדיוק כמו מגנוליה
"אבא שלי הקים את מגנוליה ולאחר כעשור מכר את החברה לקרן מרקסטון. היום אין לו קשר לחברה. מבחינת מגנוליה זה סגנון שונה לגמרי, אמנם מדובר גם בדוכנים, אבל הם מציעים תכשיטי כסף, אנחנו מציעים תכשיטים אופנתיים של מעצבים".
איך השפיע עלייך משבר הקורונה?
"עד הקורונה לא היה לנו אתר מכירתי כי אנחנו חברה קטנה. החלטנו לעשות מהלימון לימונדה והקמנו אתר מכירתי חדש. בקורונה, כל הסניפים שלנו היו סגורים, כי כולם ממוקמים בקניונים ולכן זה פגע באופן טוטאלי, כל העובדות שלנו היו בחל"ת. לפני פסח ראיתי את הביקוש מצד לקוחות ולא היה לי מענה ובעצם שלחתי אותם למתחרים שלי. כעת יש לי אתר והוא גם מתאים לכאלה שלא מתגוררות באזור הסניפים".

היה לך חשש בתקופה הזו?
"היה לי בעיקר את המחויבות כלפי העובדות שלי שהיו בחל"ת ודאגתי להן. היה לי חשוב לשמור איתן על קשר כי חוסר הודאות היה קשה לכולנו. לאחרונה חזרנו לשגרה ורוב העובדות חזרו לעבוד. אנחנו מרגישים את השיפור במכירות מיום ליום".
כמה התחרות מצד הענקית הסינית עלי אקספרס שמציעה תכשיטים זולים משפיעה עליכם?
"יש לי גם חברות שמזמינות מעלי אקספרס אבל בסוף כשרוצים להתחדש זה סיכון. אנשים לא יודעים מה האיכות וכמה זמן זה יחזיק. בנוסף, תכשיטים זה דבר שנקשרים אליו. מבחינת שירות, אין ללקוחות בעלי אקספרס למי לפנות. אצלנו האיכות טובה יותר, יש לנו שירות לקוחות וגם עיצובים, זה סטייל אחר. את יכולה לקנות חולצה שחורה בעלי אקספרס ובגוצי, מי שיודע לראות איכויות יראה את ההבדל".
חשבת לעצב תכשיטים בעצמך?
"לא. אני אוהבת את העובדה שאני יכולה כל הזמן לחדש ולגוון, אני אוהבת את הקונספט לפיו אני נוסעת לתערוכות תכשיטים בעולם מבלי להיות מחויבת למפעל או למעצב. אנחנו תמיד שומרים על רמת מחירים הוגנת, והיום אחרי עידן הקרונה זה יותר חשוב. אני חושבת שהתמחור הוא לטובתנו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו