לראשונה בהיסטוריה בשבוע האופנה ברלין, דוגמנית וירטואלית ישראלית זואי דביר פתחה השבוע את תצוגת האופנה לעונת סתיו/חורף 2021 של מעצב האופנה מארק קיין במסגרת שבוע האופנה מרצדס בנץ העולמי MBFW.
דביר, שמיוצגת בסוכנות ITM בישראל ובסוכנות CM בגרמניה, נבחרה להיות אחת מפרזנטוריות קמפיין המותג העולמי הנחשב בשבוע האופנה ברלין, שם היא הציגה מראות נבחרים מהקולקציה. היא צעדה לצד דוגמניות על מוכרות מהעולם, בהן ג'והאנה טרסה שפלד והאנה וורהיס לצד עוד שתי דוגמניות וירטואליות אנונימיות נוספות שנוצרו במיוחד על פי דרישות המותג.
דביר היא בעצם הדוגמנית הראשונה והראשית של הקמפיין המדובר, ורואים אותה בארבעה לוקים שונים ואופנתיים במיוחד במהלך הסרט. השנה, ובעקבות מגבלות נגיף הקורונה, בחרו המותג הגרמני מארק קיין להציג סרט ויזואלי במקום תצוגת אופנה חיה, שם הציגו את הקולקציה החדשה בסרט ייחודי ומרתק כמו שלא נראה אי פעם, המשלב בין תלת מימד ומציאות עם שילוב ייחודי ומעורר השראה בין דוגמניות אמיתיות עם בגדים אמיתיים לבין דוגמניות וירטואליות שלובשות בגדים דיגיטליים, אך נראות מציאותיות לגמרי.
דוגמניות וירטואליות אלו והבגדים הדיגיטליים הינם פרי יצירתם של חברת הסטארטאפ הישראלית ZOE.01 המתמחה בייצור דמויות וירטואליות ריאליסטיות במיוחד וייצור פריטי אופנה בתלת מימד. טל מלנבוים, בעלי חברת הסטארט אפ ZOE.01, אמר ל"ישראל היום" כי המותג מארק קיין פנו אליהם ברצון לשלב דוגמניות וירטואליות בתצוגה לצד בגדים וירטואליים. "הם סיפרו לנו שהרבה מהעיצובים שלהם לא מוכנים עדיין בגלל מגבלות הקורונה של הרבה עובדים הנמצאים בבידוד בבתיהם, ומפעלי עיצוב שנסגרו. הם חיפשו פתרון להצגת הקולקציה ושאר הפריטים שלא היו מוכנים לצילומים. הצענו להם את הפתרון הטכנולוגי שלנו של יצירת בגדים בתלת מימד ושילובם על דוגמניות וירטואליות. הם התלהבו מהרעיון שהתאים להם במדויק לקונספט של התצוגה".

על פי הכתוב באינסטגרם של מארק קיין, המוטו של הסרט והתצוגה הוא "כמה נפלא", והוא מבוסס על הרצון הנוכחי שלנו בימי הקורונה והבידוד בבתים לשאוב כוחות מהיופי של אמא אדמה, ולברוח לעולם וירטואלי אחר.
במותג אמרו למגזין ווג כי "הצופים בתצוגה נמשכים למרחב שבו שני עולמות, מציאות רבודה ומציאות אמיתית, מתמזגים בצורה חלקה. רוב היום כולנו נמצאים על המחשבים והסמארטפונים, ועל רקע הטבע, המשמש מקור השראה למראה נינוח ונעים שרובנו חושקים ומחכים לחזור לטייל ברחבי העולם, אנו נכנסים לעולמו של מארק קיין. בסרט אנו מדמים איך באופן דינמי אך טבעי אנו נתקלים במודלים המאפשרים להתאחד בין העולמות האנלוגיים והדיגיטליים יחדיו".
זו לא הפעם הראשונה שצועדת דוגמנית וירטואלית בשבוע האופנה בעולם, בקיץ שעבר צעדה גם הדוגמנית הווירטואלית לינדה נייט בתצוגת האופנה של מעצב האופנה הישראלי אלון ליבנה שהתקיימה במסגרת שבוע האופנה במוסקבה בשיתוף פעולה עם מגזין ווג רוסיה. ליבנה היה מעצב האופנה הראשון שבחר לשלב דוגמנית וירטואלית בתצוגה בשיתוף פעולה עם ZOE.01 שיצרו אותה יחד איתו, דבר שאנו מאמינים שרק ימשיך להשפיע על מעצבים נוספים בעולם.
גם מעצב האופנה מארק ג'ייקובס האמריקני עיצב דוגמנית וירטואלית עם לבוש דיגיטלי עבור שער למגזין ווג איטליה ומעצב האופנה מוגלר הפך את דוגמנית העל בלה חדיד לגרסה וירטואלית לחלוטין בקמפיין הקולקציה החדשה, אותה פרסם בחודש אוקטובר האחרון.
דוגמניות וירטואליות והשימוש בבגדים וירטואליים אולי פעם היה נחשב למשחקי ברביות במחשבים בלבד, אך השנה אנו נחשפים לצעדים היסטוריים באבולוציה של תעשיית האופנה בעולם, הממשיכה להתקדם, להתפתח ולהתאים את עצמה יותר ויותר לתקופה העכשווית המשלבת בין חיים בתוך מחשב בבתים וחיים בחוץ.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו