שיין בסכנה? זו התחזית המפתיעה של 2025

אתר Business of Fashion פרסם את דו"ח האופנה השנתי המפורסם שלו, ובו תחזית מפורטת הכוללת את הנושאים החמים בהם תעשיית האופנה תעסוק ב-2025 • בין המגמות: מותגים אסייתיים צומחים, תחרות בשוק הספורט ומשבר בפלטפורמות המקוונות

משרדי חברת שיין בסינגפור. צילום: רויטרס

תעשיית האופנה צפויה להיכנס לשנת 2025 בתקופה סוערת ובלתי צפויה במיוחד. רבים מהצרכנים, שנפגעו מתקופת האינפלציה האחרונה, רגישים יותר למחירים. לכך מתווספת העלייה המפתיעה בפופולריות של מוצרי חיקוי ("דיופים"), האצת שינויי האקלים, והשינויים במסחר העולמי.

אתר Business of Fashion פרסם את דו"ח האופנה השנתי המפורסם שלו, ובו תחזית מפורטת הכוללת את הנושאים החמים בהם תעשיית האופנה תעסוק במהלך שנת 2025. 

תעשיית האופנה צפויה להיכנס לשנת 2025 בתקופה סוערת ובלתי צפויה, צילום: AFP

לפי הדו"ח החדש שפורסם, אלו הם הנושאים המעניינים ביותר - שיקבעו את סדר היום בתעשיית האופנה ב-2025:

מנועי הצמיחה החדשים של אסיה

אם עד היום האופנה האסייתית כללה בעיקר אופנה מקומית מהירה כמו שיין ומפעלים של מותגים מהירים כמו זארה, כעת נדמה כי בעקבות ההאטה הכלכלית בסין, מותגים בינלאומיים מתחילים לחפש שווקים אסייתיים אחרים - מה שנותן למעצבים האסייתיים האיטיים יתרון משמעותי. בנוסף, הודו תהיה במוקד, במיוחד עבור מותגי סטריט סטייל איכותיים יותר, בעוד שביפן צפוי להתפתח שוק היוקרה.

רשתות כמו זארה מחפשות שווקים אסייתיים אחרים בעקבות ההאטה הכלכלית בסין, צילום: אורן בן חקון

קהל יעד מבוגר יותר

אם עד היום מותגי אופנה התמקדו בדרך כלל בנוער ובצעירים, כעת נדמה כי בשנת 2025 הם יתקשו לצמוח ולהגדיל את המכירות מקהל צעיר בלבד. בני 50 ומעלה מהווים אוכלוסייה גדולה עם כוח קנייה משמעותי ויכולת לרכוש מוצרי יוקרה, ומותגים שיצליחו לפנות אליהם יזכו בצמיחה נוספת.

הצד האנושי של המכירות

למרות שהיום רבים קונים באינטרנט, ב-2025 חוויית הקנייה בחנות הפיזית חיונית להחייאת הביקוש. מותגים ישקיעו בהעצמת אנשי המכירות שלהם, שתפקידם מרכזי ביצירת קשר עם הלקוחות ובניית הערך של המותג. 

חוויית הקנייה בחנות הפיזית חיונית להחייאת הביקוש. תמונה להמחשה בלבד, צילום: גדעון מרקוביץ'

משבר בשוק המקוון

חלק מהחשיבות של חנויות פיזיות נובעת מפלטפורמות מסחר מקוונות שחוות ירידה משמעותית. הפלטפורמות המקוונות (אתרים ואפליקציות) חוות ירידה של עד 98 אחוזים בערכן מאז שיא מגפת הקורונה. זירות המסחר המקוונות יצטרכו להגדיר מחדש את תפקידן בעולם האופנה כדי לשרוד.

תחרות בשוק הספורט

מותגי ספורט חדשים צפויים להניב למעלה ממחצית מהרווח הכלכלי של פלח בגדי הספורט, עלייה משמעותית מ-20 אחוזים ב-2020. התחרות בין המותגים החדשים לוותיקים צפויה להתעצם. כדי לצבור נתח שוק, מותגים יצטרכו לפתח מוצרים חדשניים ולהשתמש בשגרירים ובערוצים הנכונים כדי ליצור סיפורי מותג ייחודיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר