מנכ"ל אברקרומבי אנד פיץ' לשעבר נעצר בחשד לסחר בבני אדם ועבירות מין

מייק ג'פריס, שעמד בראש חברת האופנה, נעצר יחד עם בן הזוג שלו ומקורב נוסף • השלושה מואשמים בסחר בבני אדם למטרות מין והעברתם בין מדינות • המעצר הגיע אחרי שנים של האשמות קשות נגד ג'פריס

מייק ג'פריז אברקרומבי אנד פיץ'. צילום: AFP

מייק ג'פריס, שכיהן כמנכ"ל חברת אברקרומבי אנד פיץ' עד שנת 2014, נעצר יחד עם בן הזוג שלו מת'יו סמית' ומקורב נוסף. השלושה מואשמים בסחר בבני אדם למטרות מין, והעברתם בין מדינות.

בשנה שעברה פורסם ב-BBC תחקיר מקיף, ממנו עלה שבין השנים 1992 ועד שפרש מתפקידו, ג'פריס נהג לנצל את מעמדו ואת מוניטין החברה, כדי לגייס גברים צעירים לעבודות דוגמנות. הוא הזמין אותם לשלל אירועים שהתבררו להיות מסיבות חשק, שם על פי החשד הם נוצלו מינית. בתחקיר הופיעו 12 גברים, שתיארו דפוס פעולה זהה של ג'פריס ובן הזוג שלו.

מייק ג'פריס מחוץ לבית המשפט, צילום: רויטרס

הגברים תיארו מפגש עם מתווך, מכר של בני הזוג שנעצר גם כן. חלקם סיפרו על טיפולים גופניים משפילים שנאלצו לעבור, בין היתר גילוח של שיער גוף וזריקות באיזור החלציים.

לפי כתב התביעה, בני הזוג העסיקו אנשי צוות רבים שהיו אחראיים על האופרציה: "הם בזבזו מיליוני דולרים כדי להוציא את התכניות שלהם לפועל" נכתב, לפני תיאורים קשים על סימום ואונס גברים צעירים.

עורר פרובוקציות בחברה, צילום: רויטרס

בית המשפט שחרר את ג'פריס בערבות של עשרה מיליון דולרים, אולם בן הזוג שלו נשאר במעצר. סמית' הגיע מאנגליה ועל פי השופט, יש לו קשרים ענפים בממלכה והוא עשוי להימלט מארה"ב.

במהלך כהונתו של ג'פריס כמנכ"ל, חברת אברקרומבי אנד פיץ' חטפה ביקורת רבה. בין היתר, בגלל פרסומות פרובוקטיביות ואפליה על רקע גזעי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר