"זה מגעיל ולא מתאים לילדים": זארה הסירה חולצות מהמדפים

ענקית האופנה נאלצה להתנצל ולהוריד פריט מקולקציית הילדים עליו הדפס של תותים עם הכיתוב "הנשנוש המושלם – קחו ביס" • "איך זה עבר את פיתוח המוצר פשוט לא מובן"

זארה. צילום: אורן בן חקון

חולצת ילדים שנויה במחלוקת הוסרה מאתר ענקית האופנה הספרדית זארה והמדפים בחנויות, לאחר שיוצרת תוכן העלתה סרטון זועם בטענה שהיא בעלת רמיזה מינית גסה.

לורה וילסון בעלת חשבון הטיקטוק chaostosanity אחריו עוקבים 57.4 אלף גולשים, סיירה בסניף זארה במרכז הקניות בלווטר בקנט ביום שבת ה- 10 באוגוסט וביקשה לקנות חולצה לבתה שמחירה 10.99 לירות סטרלינג.

בסרטון ששיתפה בטיקטוק סיפרה לעשרות אלפי עוקביה כי היא עברה על המחלקה לבגדי לילדים כשלפתע שמה לב לחולצה לבנה עם הדפס של תות, שלחרדתה לוותה במשפט "הנשנוש המושלם" על אזור השד השמאלי ו"התות. התפרצות קטנה של אושר מתוק", על אזור השד הימני, כשבגב החולצה מתחת לשני חצאים של תות, הודפס גם המשפט "תן ביס. התפרצות של עונג מתוק שהופך את זה לנשנוש הקיץ המושלם ו"התות. התפרצות קטנה של אושר".

@chaos.to.sanity#zara#disgusted#foryou#fyp#fypviralシ#makethisviral♬ original sound - LJ🪬

וילסון בת ה-32 טענה כי המילה "חטיף" משמשת לעיתים לתיאור מישהו שנראה טוב או שמישהו נמשך אליו, וציינה כי המראה שלו על חולצה המיועדת לילדות גרם לה להרגיש לא בנוח והיה "לא מתאים" לילדים בשל המשמעות העממית שלו כשהיא מציינת שגם בן זוגה הסכים עם הלך הרוח שלה.

"נכנסתי לחנות ועברתי על המדפים, ואז ראיתי את החולצה וכל מה שראיתי היה 'החטיף המושלם'. מיד הייתי המומה מזה", אמרה. "קראתי את הצד השני וחשבתי אוקיי, זה לא יכול להיות גרוע יותר, אבל כשסובבתי אותה, היה כתוב 'קח ביס'. לעולם לא הייתי מלבישה את ילדיי במשהו כזה שבעיני מכיל רמיזות מיניות". 

החולצה שהוסרה מהמדפים / צילום מסך טיקטוק

"זה מאוד מרמז. החולצה הזו הייתה עבור ילדים בגיל 6 עד 7 ואני לא חושבת שזה בסדר. כשכתוב 'החטיף המושלם', זה מאוד מרמז. אומרים 'זה חטיף' וזה רומז למשיכה. כך אני פירשתי את זה. ונראה כי הרוב המכריע של העוקבים שלי מסכים שהחולצה מאוד מרמזת, מגעילה ולא מתאימה לילד".

כאילו צפתה את התגובות שיגיעו בהמשך, וילסון תהתה בתחילה אם היא הורה "מגן יתר על המידה", ולאחר ששיתפה את הסרטון בחשבון הטיקטוק שלה נוכחה לדעת שאכן לא כולם מסכימים עמה ויש לא מעט גולשים שטענו כי הגזימה והקצינה ולקחה משהו פשוט ללא כוונת זדון והפכה אותו לסנסציוני ללא סיבה. "אני לא מבין מה הבעיה?", כתב גולש אחד כשוילסון משיבה לו: "האם אתה הורה לילדות קטנות? לעולם לא הייתי מאפשרת לילדיי להסתובב עם 'החטיף המושלם' ו'קח ביס' על חולצתם", ואחר הוסיף: "למה לקחת את זה למקומות כאלה. זה פשוט תות", כשגם הוא זכה למענה מצד וילסון שכתבה בתגובה: "החטיף המושלם' ו'קח ביס'. זה לא רק תות. זה מאוד מרמז כשילד לובש את זה".

לצד הגולשים שיצאו נגד הדרמה שיצרה וילסון, היו גם לא מעט שתמכו בה והביעו הזדהות עם הזעזוע שחשה: "ממש לא מגזימה", כתבו. "איך זה עבר את פיתוח המוצר פשוט לא מובן" ו"מה לעזאזל. אני המום לחלוטין. זארה אתם יכולים להיות יותר טובים. זה מגעיל".

וילסון הוסיפה כי זו הייתה הפעם הראשונה שלה בזארה והבטיחה כי לאחר המקרה הזה יהיה מדובר גם בפעם האחרונה. "לא פניתי לזארה כי חשבתי לרגע שאני אולי מגזימה ומגוננת יתר על המידה, אבל ראיתי דברים באינטרנט על חולצות בעבר ולא ראיתי בעיה. בדרך כלל אני לא רגישה לדברים כאלה, אבל זה גרם לי להרגיש מאוד לא נוח. אם הורים אחרים היו קונים את זה לילדיהם, הייתי די מודאגת. זה פשוט גורם לי להרגיש מאוד לא בנוח".

"קיבלתי הרבה תגובות שליליות מאנשים שטוענים שילדים לא יראו בזה בעיה, וזה נכון. אני מקווה שאף ילד לעולם לא יראה בזה בעיה,", אמרה וילסון בתגובה לפניית אתר הפוסט. "מה שמדאיג אותי יותר הוא אלו שכבר יש להם משיכה לקטינים, ומה הם יחשבו כשרואים את זה כתוב עליהם. זה גורם לי להרגיש חולה פיזית."

היא גם השיבה למבקרים שטענו שהיא הבעיה, ולא זארה. "יש אנשים שאומרים שאני הבעיה, בעוד שאני מאמינה שהבעיה טמונה בחברה שבה אני מגדלת את הילדים שלי, שבה אני מרגישה שעליי להגן עליהם בכל דרך אפשרית כי אני לא מרגישה שהילדים שלי בטוחים, במיוחד במקום שבו אני גרה בלונדון", אמרה.

"מתנצלים על הפגיעה לא הייתה כל כוונה"

למרות שרשת זארה טענה כי לא הייתה לה כל כוונה לרמוז על משהו בעיצוב החולצה עם הדפס התות והמשפטים שנבחרו, היא התנצלה על "כל פגיעה שנגרמה" וכאמור אף הלכה צעד מעבר לכך כשהסירה את הפריט מהאתר וגם ממדפי החנות.

תות על בגד / צילום מסך זארה

"לא הייתה כוונה להשתמש במילה 'חטיף' על החולצה הזו כדי לרמוז על משהו מלבד המשמעות המסורתית של המילה, כפי שמודגם בתמונה של תות על הבגד", אמר דובר מטעם הרשת בתגובה לתקשורת, "אולם כעת אנו מבינים שחלק מהאנשים פירשו את המונח בצורה שונה, ולכן הסרנו את החולצה מהחנויות ומהאתר שלנו ואנו מתנצלים על כל אי הבנה או פגיעה שנגרמה".

וילסון בירכה את זארה על כך ש"באופן מוצדק" הסירה את החולצה, והבהירה לפוסט שזו לא הייתה בקשה אישית ממנה אבל היא שמחה שהם עשו את זה. "אם זה היה רק תותים, זה היה בסדר", היא הוסיפה. "הכיתוב היה לחלוטין מיותר ולא הולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר