הרשת שמוכרת מוצרי יד שנייה – ותורמת בחזרה לקהילה ולסביבה

לאחרונה נפתח בראשל"צ סניף ראשון של "Reals", שימכור מוצרי וינטג' ואקססוריז יד שנייה – תוך השמת דגש על ערכי מיחזור, קיימות ועוד • איך בדיוק זה יעבוד ומה יהיו המחירים? כל הפרטים

רשת Reals. צילום: בר בינו

אחרי עשור של פעילות, רשת "המציאון" משנה את פניה – והופכת לרשת מוצרי וינטג' ואופנת יד שנייה תחת השם "Reals".

"כשהגעתי לישראל אחרי שהות ארוכה בארצות הברית, נדהמתי מהמחירים בארץ. היה כאן יקר מאוד, ואפילו מוצרי וינטג' ויד שנייה שהיו אמורים להיות זולים, היו יותר יקרים ממוצרים חדשים בארה"ב. בהתחלה זה גרם לי לא לרצות בכלל לקנות מוצרים בארץ", סיפר ל"ישראל היום" אבי אביקר, בעלי הרשת, שפתחה לאחרונה סניף ראשון תחת המותג החדש בראשון לציון. הצפי של אביקר הוא ששלושה סניפים נוספים ייפתחו בחודשים הקרובים ברחבי הארץ, ו-30 סניפים בסך הכל עד שנת 2028.

הביקוש גדל. Reals, צילום: בר בינו

המציאות היקרה בארץ הובילה את אביקר ליזום ולהקים את "המציאון", שהציעה לישראלים קנייה של בגדים ומוצרים אחרים מיד שנייה במחירים שפויים – יוזמה שהתגלתה כמהלך מצליח מאוד. הביקושים למוצרים שהציעה הרשת גרמו לפתיחה של עוד ועוד חנויות, וכן להקמת אתר מכירות באינטרנט, וכל זאת תוך השמת דגש נרחב על ערכי מיחזור, קיימות, סביבה ותרומה לקהילה.

"היינו חנות היד השנייה הראשונה שנכנסה לקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב. קיבלנו פידבק אדיר ממנהלי קניונים ואנשי מכירות, שהתפעלו מהעשייה ומהעובדה שאנו רווחיים, למרות המחירים הנמוכים", הוסיף אביקר, שהבין כי ישנם רבים שמעוניינים לקנות בגדים תוך תרומה לחברה ולסביבה, כך שזיהום הסביבה שנגרם על ידי שוק האופנה יהיה קטן יותר.

"הסניף החדש יכלול תאי מדידה, מוכרים שיסייעו וכל שאר האקססוריז שמקבלים בחנות אופנה רגילה, זאת תוך מתן תרומה לחברה, שזה אחד הדגלים שלנו, ולכן לפחות חצי מהיקף המשרות אצלנו ניתנות לאנשים בעלי מוגבלויות, בשיתוף פעולה עם עמותת שק"ל. הרשת גם מעבירה תרומה חודשית של עשרות אלפי שקלים בתווי קניה וסלי מזון לנזקקים, בשיתוף פעולה עם פתחון לב", הוסיף. בסניפים יהיו שלל פריטים ומציאות יקרות ערך – פריטי לבוש, כובעים ואקססוריז במגוון ענק מכל התקופות והזמנים, הנעלה, שמלות, חולצות, ג'ינסים ועוד, בהם בגדים מעצבים, מותגי יוקרה, ספרים ועוד.

עובדים גם עם עמותות. Reals, צילום: בר בינו

איך אתם אוספים את המוצרים ומחליטים מה למכור שוב?
"הרשת אוספת או מקבלת בחינם כ-200 טון בחודש של פריטי אופנה ומוצרי וינטג', כולם עוברים מיון קפדני במרכזי המיון שלנו בשילוב רחב של עובדי שק"ל בכל תהליך שרשרת האספקה והשימור, ובליווי מקדמת תעסוקה. לאחר המיון, כ-20% מהפריטים עולים למדפים למכירה לקהל הרחב, בזמן ששאר הפריטים עוברים לתרומה, לאמנים כחומר גלם ולמיחזור".

"עיקרון מודל הכלכלה המעגלית שבה אנו עובדים מתבטא בקבלת מוצרים ופריטי אופנה באיכות גבוהה, עם סיפור והיסטוריה, תהליך מיון, שימור וחזרה למדפים לשימוש מחודש. בתהליך הזה אנו שומרים על ערכי מיחזור וסביבתיות, ומחזירים לקהילה דרך ערכים של קידום שוויון תעסוקתי, תרומה ושיתוף פעולה עם עמותות", סיכם.

"סיפור והיסטוריה". Reals, צילום: בר בינו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר