סיון קליין. צילום: פיני סילוק

אופנה מצילה חיים: גלית גוטמן, סיון קליין וטל מן בקמפיין מיוחד למען נשים

"הבית של בר" בשיתוף המחלקות לעיצוב אופנה וטקסטיל בשנקר מציגים קמפיין משותף להעלאת המודעות לווירוס הפפילומה האנושי (HPV) • הדוגמניות התגייסו למשימה

בחודש מרץ מציינים ברחבי העולם את חודש המודעות לווירוס הפפילומה האנושי אשר עלול לגרום לסרטן צוואר הרחם, מתוך הבנה כי ניתן להעלים את הווירוס מן העולם.

עמותת "הבית של בר" בשיתוף המחלקות לעיצוב אופנה וטקסטיל בשנקר משיקים קולקציית T-SHIRTS בהשראת סיפורי החולות והמחלימות במטרה לעודד התחסנות וביצוע בדיקות סקר והכל במטרה להציל חיים. בקמפיין לוקחות חלק רופאות בכירות, משפיעניות ומחלימות מסרטן צוואר הרחם.

גלית גוטמן בקמפיין / צילום: פיני סילוק

סרטן גניקולוגי הוא גורם תמותה מרכזי בקרב נשים. הקמפיין מדגיש את החשיבות של רפואה מונעת, בדיקות סקר, גילוי מוקדם והתחסנות כנגד וירוס הפפילומה האנושי (HPV) - אשר למרות היותו נפוץ מאד עם למעלה מ-80% מהאוכלוסייה בישראל שחשופה לו ועלול לגרום להתפתחות והיווצרות תאים סרטניים בצוואר הרחם, ישנה מעט מודעות אליו בקרב האוכלוסייה.

טל מן בקמפיין / צילום: פיני סילוק

במסגרת הפרויקט קיימו הסטודנטים לעיצוב אופנה וטקסטיל בשנקר שיח עם מייסדת ומנכ"לית העמותה, בר לוי, וכן עם מנהלת תחום סרטן צוואר הרחם בעמותה ומחלימה בעצמה, וניה בן חור פאר. אל וניה ובר הצטרפו נשים נוספות אותן מלווה העמותה – מחלימות, מטופלות ובני משפחותיהם של נשים ישראליות שהתמודדו או נפטרו מסרטן צוואר הרחם.

במהלך 48 שעות בלבד ובהנחיית המרצים עידית ברק ורונן לוין, שהם בעצמם בעלי קשר אישי לנושא, יצרו הסטודנטים בשנקר חולצות T-SHIRTS בהשראת סיפורן האישי של המטופלות, לבסוף נבחרו שלושה דגמים שעיצבו חמישה סטודנטים. הדגמים שנבחרו זיכו את יוצרם במלגות כספיות מטעם עמותת "הבית של בר", כמו כן אותם דגמים נבחרים מהווים חלק בלתי נפרד מהקמפיין אשר מושק היום.

מרב מילר בקמפיין / צילום: פיני סילוק

בין המשתתפות: גלית גוטמן, סיון קליין, מירב מילר, טל מן, פרופ' תמר ספרא וד"ר רונית אלמוג מבית החולים איכילוב, ד"ר שירה פלדר מבית החולים שיבא, רופאת העור ד"ר אנה אשכול, האמנית והאוצרת נורית טל טנא, יסמין רוסו, שרון ורך וגיל בנדלק תושבת הצפון, שעוברת כעת טיפולים כנגד סרטן צוואר הרחם, תוך שהיא מפונה מביתה בצל מלחמת חרבות ברזל.

את צילום הקמפיין הוביל האומן והצלם פיני סילוק. הקמפיין יתפרסם במהלך החודש, בסמוך לאירוע השיא שעתיד להתקיים ב-20 למרץ 2024 – במסגרתו יחשפו הדגמים ותוצרי הקמפיין בפני מובילי דעה בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...