בעוד יהודים ברחבי העולם מתמודדים עם אנטישמיות חסרת תקדים, נראה כי מאות נוהרים לקנות את הסמל הייחודי והעתיק, שרשרת עם תליון מגן דוד, על מנת להראות את גאוותם ואחדותם.
המכירות של תכשיטי מגן דוד זינקו מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. כמה חנויות בלונדון ויצרניות תכשיטים באמריקה סיפרו לאתר "ג'ואיש ניוז" כי הביקוש בחלק מהמקרים גדל ביותר מ-400 אחוזים. הדברים מגיעים כאשר ברקע דיווחים על תקריות אנטישמיות המכוונות ליהודים ברחוב, בתחבורה הציבורית וגם באוניברסיטאות הולכים ומתרבים. את מגמת הביקוש לתכשיטי מגן דוד, אפשר לראות גם בארץ.
מעצבת התכשיטים המפורסמת מניו יורק, ריצ'י שני, שמחזיקה קהל לקוחות נאמן ומוכר במיוחד, כמו גל גדות, נועה תישבי, איימי שומר ודברה מסינג, אומרת כי הביקוש לקולקציית ה"מזל" שלה זינק פי שש.
View this post on Instagram
"יותר מ-40 אחוז מההכנסות שלנו עוברות לתרומה לישראל", היא אמרה ל"ג'ואיש ניוז". "מאז ה-7 באוקטובר אנחנו תורמים יותר מ-40 אחוז מההכנסות לישראל, יותר מ-40 אלף דולר נתרמו לארגוני הצלה ומשפחות של קורבנות".
ריצ'י היא נכדתם של ארבע ניצולי שואה, שבטבעות היהלומים שלה מופיעות המילים "עם ישראל חי". "רציתי שיראו את הכיתוב. סבא וסבתא שלי הם ניצולי שואה. הנאצים לקחו מאיתנו את המגן דוד והפכו אותו למשהו שאנחנו צריכים לפחד ממנו. רציתי להפוך את המשמעות למשהו יפה ויוקרתי. משהו להתגאות בו.
View this post on Instagram
"אחת הלקוחות אמרה לי שהיא מעולם לא ענדה מגן דוד, וברגע שהיא שמה את השרשת היא הרגישה שהיא יכולה לנשום".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו