מעצבת האופנה היהודייה הידועה מגיבה – ולא אומרת מילה על ישראל

אמה של דיאן פון פירסטנברג ניצלה ממוות בשואה, אבל זה לא מנע מהמעצבת להינשא לנסיך גרמני • שישה ימים אחרי פרוץ הלחימה, כשהתמונות והמראות הקשים מופצים בכל רחבי העולם, היא בוחרת לעמוד ניטרלית ולשלוח מסר של תקווה

דיאן ובעלה השני, בארי דילר. צילום: EPA

מבלי שתזכיר את הלחימה העזה המתרחשת בימים אלה בישראל או תביע את דעתה, מעצבת האופנה היהודייה הידועה דיאן פון פירסטנברג שיתפה אמש (רביעי) את 402 אלף עוקביה באינסטגרם בסיפור המשפחתי של אמה ניצולת השואה וביקשה להעביר דרך סיפור ההישרדות והגבורה שלה מסר של חיזוק ופיוס בימים קשים אלה.

"אמא שלי הייתה בת 21 כשנשלחה לאושוויץ ברכבת בהמות משא", פתחה פון פירסטנברג (76) ילידת בלגיה את הפוסט. "היא ניצלה ממוות בעבודות כפייה, צעדה בצעדת המוות של ראבנסבריק (מחנה ריכוז בגרמניה. ע"ח) ומחנה נוסף. כששוחררה, 13 חודשים לאחר מכן, היא שקלה 29 ק"ג אבל היא שרדה.

היא שבה לביתה בבלגיה, שם אמה המשתאה אך המאושרת האכילה אותה כמו ציפור קטנה כל 10 דקות. שישה חודשים לאחר מכן כשחזרה למשקלה, ארוסה שב משוויצריה והם נישאו.

הרופא אסר עליהם להביא ילד לעולם כי היא לא תשרוד את זה והילד לא ייצא נורמלי. תשעה חודשים לאחר מכן, אני נולדתי", הוסיפה וסיפרה פון פירסטנברג על הנס שבבואה לעולם. "הלידה שלי הייתה ניצחון על האומללות. 22  שנים מאוחר יותר נישאתי לנסיך גרמני (הנסיך אגון פון פירסטנברג ממנו התגרשה בשנת 1972. ע"ח). אמי בירכה את האיחוד בינינו כיוון שמעולם לא הפסיקה להאמין בשלום, אהבה וחיים. היא גידלה אותי לעולם לא להיות קורבן. פחד מעולם לא היה אופציה. חונכתי להאמין תמיד באור לא משנה כמה הוא קטן. האור תמיד דוחק את החשיכה. אני מתפללת לאור, אני מתפללת לטוב, אני מאמינה בטוב. אני שמה את עצמי בשירות הטוב. בואו נבנה יחדיו ולא נהרוס", חתמה את דבריה באמוג'יז של לב ותפילה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Diane von Furstenberg (@therealdvf)

פון פירסטנברג, שנישאה בשנית לאיש העסקים היהודי אמריקני בארי דילר, נולדה בבלגיה והתחנכה בין היתר בבריטניה, מדריד וז'נבה, היא אייקון אופנה ומעצבת על זוכת פרסים, הידועה כמי שהמציאה את שמלת המעטפת בשנת 1974 וזכתה לכינוי "האישה בעלת פוטנציאל השיווק הגדול ביותר מאז קוקו שאנל כשתמונתה התנוססה על שער מגזין הניוזוויק.

"השמלה הזאת שילמה עבור הכול. החינוך של הילדים שלי, הבתים שלי, הכול", סיפרה בראיון על השמלה האייקונית שנחשבה לפורצת דרך וסימלה כוח נשי, חופש ומודרניות עבור נשים.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎DVF - Diane von Furstenberg‎‏ (@‏‎dvf‎‏)‎‏

באמצע שנות השמונים מכרה את העסק שלה, השיקה קו מוצרי קוסמטיקה ובושם שנקרא על שם בתה טטיאנה ועברה לפריז שם השיקה מותג הוצאה לאור. בשנת 1997 השיקה פון פירסטנברג מחדש את מותג האופנה שלה DVF עם גרסה משודרגת ועדכנית של שמלת המעטפת המפורסמת שלה, שצברה לעצמה קהל מעריצות חדש ונוצץ ביניהן קארי בראדשו (הדמות שגילמה שרה ג'סיקה פרקר ב"סקס והעיר הגדולה"), מישל אובמה, אשת נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, מדונה, ג'ניפר לופז וגווינית' פאלטרו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר