חורף חם, קיץ גשום ובצורת: מזג האוויר הבלתי צפוי מאלץ את חברות האופנה הקמעונאיות לשנות כיוון.
ברחבי העולם מזג האוויר השתגע, ויש לכך השלכות על הבריאות והביטחון התזונתי. ככל שהמגמה הזו נמשכת, השפעותיה מחלחלות להיבטים אחרים בחיי היומיום שלנו, כמו אופנה, שמושפעת באופן ישיר משינוי מזג האוויר.
כשהקונים מוותרים על מעילי חורף או גופיות לקיץ, קשה ליצרני האופנה לחזות את המכירות העתידיות. קשה מראש לחזות את העונות, שעד כה הוגדרו בצורה ברורה, וזה יוצר אצל הקמעונאים קושי לדעת מה למכור ומתי.
אמנם בישראל יש רק שתי עונות: קיץ וחורף, אבל כמו באירופה ובעולם כולו, הקולקציות התחלפו ארבע פעמים בשנה, גם בעונת הסתיו והאביב, שנהיו הפכפכות יותר. מאחר ומרבית הבגדים מגיעים לישראל מאירופה, הרי שאין ספק שיש לכך גם השפעה מקומית.
החורף האחרון היה השני הכי חם באירופה עד כה. בעוד שבחלק מהאזורים, כולל חלקים מספרד וצרפת, נמצאים בבצורת, אחרים מתמודדים עם גשמים כבדים. באיטליה לדוגמא, שידעה שיטפונות עזים באזור צפון המדינה בימים האחרונים, זה משפיע על מכירות בגדי הקיץ. כתוצאה מכך, חלק מהקמעונאים החליטו לדחות את הנחות הקיץ, ותהייה לכך השפעה גם על ישראל.
עונת הסיילים הגדולה נפתחת בדרך כלל באיטליה בתחילת חודש יולי, ובאופן דומה גם בצרפת ובהמשך בשאר בירות העולם. ככל שהקיץ מגיע מאוחר יותר, כך תקופת ההנחות תתאחר אף היא ותגלוש לסוף יולי או תחילת אוגוסט.
לנוכח מזג האוויר הבלתי צפוי, הקונים עשויים לבחור ולרכוש יותר בגדים רב עונתיים, שיתאימו גם לקיץ ולגם לחורף. מצב זה יכול לאלץ את קמעונאי האופנה המהירה, כמו זארה, מנגו ו- H&M להתרחק מדגמים משתנים ולייצר קולקציות שמתאימות גם לקיץ וגם לחורף, כדוגמת מעילים קלים, חולצות מכופתרות מבדים רכים ונעלי סניקרס רב עונתיות, שימכרו לכל אורך השנה במחיר זהה.
בישראל, החורף האחרון אתגר את בעלי החנויות, ומלאי הסוודרים והמעילים נמכרו בסוף העונה במחירי נמוכים במיוחד על מנת להיפטר מהסחורה ולפנות מקום לבגדי הקיץ, שבינתיים מאחר להגיע במלוא עוצמתו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו