אם יצא לכם להסתובב ברשתות החברתיות השבוע, ייתכן ונתקלתם בדיוני רשת סוערים בדבר תמונות קולקציה של PIPA, מותג האופנה החיפאי לפלאס סייז. מנהלת המותג, מיכל הראל, העלתה לעמוד הפייסבוק של החנות תמונות קולקציה חדשה, שצולמה על נשים רגילות, חברותיה של מיכל, לקוחות החנות. כלומר, ממש לא דוגמניות. רחוק מזה.
PIPA מציעה אופנה לנשים גדולות, במידות שמאוד שכיח לראות ברחוב ובכל המרחב הציבורי שלנו, אבל ממש לא קונבנציונאלי לראות בקמפיין אופנה. מבחינת הראל, למה לה לצלם דוגמניות במידה 38 שימכרו בגדים המיועדים לנשים במידה 48? הקמפיין שצולם, הציג נשים גדולות, לבושות בבגדים מחמיאים, שנראות חזקות ובטוחות בעצמן, ומלאות גאווה על איך שהן נראות. במקום להתבייש במימדי גופן הן מציגות אותו לראווה, ומשדרות "זו אני, וטוב לי ככה". לא מיכל ולא הנשים שהתנדבו לצילום העלו על דעתן אילו תגובות נוראיות יגררו התמונות.

נשים אמיתיות בקמפיין של PIPA
"זה נורא", "תמונות מוגזמות", "מכוערות, תורידו את התמונות מיד", "ביזיון! מעודדים השמנה"- ואלה רק התגובות הקלילות יותר. התגובות הקיצוניות ביותר, נטפו שנאה וארס ואופיינו בשמנופוביה גמורה - חלקן אף הגיעו מנשים גדולות בעצמן!
"כנראה שאנשים ונשים לא רגילים ורגילות לראות נשים רגילות, אמיתיות, מככבות בקמפיין אופנה", אומרת מיכל. הטוקבקים שהגיעו לעמוד הפייסבוק של החנות זעזעו אותה. חמור מזה, הם פגעו בנשים המצולמות שהיו מתוייגות עליהן. "כל תגובת נאצה כזו הייתה מאוד פוגענית", משחזרת מיכל. "לא היה פשוט לבנות לקרוא תגובות המשמיצות אותן ואת איך שהן נראות. זו ממש שמנופוביה ולא ברור לי למה אנשים מגיבים בכזו עוצמה למראה הזה. מה מפריע להם שיש נשים במידות האלה? למה כל כך קשה להם לראות את זה בקמפיין אופנה, כאשר במציאות 40% מכלל הנשים באוכלוסייה נמצאות במידות האלה? מרביתנו ממש לא מתחזקות מידה 38. אפילו לא 40".

נשים אמיצות ובטוחות בעצמן. מתוך הקמפיין של PIPA
התגובות הקשות הביאו את מיכל לשבת ולמחוק תגובה-תגובה, כדי לא להעציב את הנשים המצולמות. אולם נראה שפעולה זו הייתה מיותרת, כי ארבעת הדוגמניות הגדולות דווקא הביעו חוזק ואמונה בעצמן בעקבות החוויה הקשה. "הן נשים חזקות, אמיצות ובטוחות בעצמן, התגובות הקשות האלה רק חיזקו אותן".
לאחר שהנושא היכה גלים ברשתות החברתיות, החלה מיכל לקבל תגובות מאזנות: אוהדות ומחזקות, מאנשים שהתרגשו לראות את התמונות והביעו את הערכתם לאומץ של הנשים וכן הביעו את החשיבות הגדולה שבהצגה של נשים אמיתיות בהקשר אופנתי. "בניגוד לרוע ולשנאה של תחילת השבוע, הגיעו אלינו המון תגובות של אהבה וחיזוקים מאנשים מבינים את החשיבות של שינוי הראייה החברתית שלנו כלפי נשים במידות גדולות", מספרת מיכל. "מבחינתי זו החשיבות של PIPA, ההבנה שגם לנשים גדולות מגיע להתלבש יפה ואופנתי, בבגדים שיחמיאו להן, בבגדים שבהם הן לא יצטרכו להתבייש בגופן ולהסתיר אותו באוהלים גדולים ולא מחמיאים. גם אם את אישה במידה 48 אין שום סיבה שלא תאהבי ותחגגי את גופך".
ניכר שהתגובות החריפות האלה נובעות מהעובדה שאנו כמעט לא חשופים לאופנה המוצגת על גוף שהוא פחות ממושלם. דיקטטורת הפוטושופ ואימת הרזון הקיצוני המאפיינים את עולם האופנה העכשווי, מדירים מהמרחב הציבורי שלנו את המציאות, בה מרבית הנשים ממש לא מתחזקות גוף של דוגמנית ויקטורי'ס סיקרט. רחוק מזה. שינוי קטן אך עיקש מתחיל לצמוח, בעזרת בוטיקים כמו PIPA, בעזרת קמפניי אופנה כמו קולקציית הלנז'ריי של AERIE מבית אמריקן איגל שהציגה נערות שגופן לא רוטש בפוטושופ. הדרך עוד ארוכה, אבל השינוי לקראת סופה של שמנופוביה ושנאת נשים גדולות כבר החל.
לינק לאתר החברה: http://www.pipafashion.co.il/
דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל שלנו!
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו