סינתיה ניקסון, שרה ג'סיקה פארקר וקריסטין דיוויס ב"פשוט ככה" | צילום: GettyImages

לא חייבים לקרוע את הכיס: כך תקנו מותגי על במחירים שפויים

בוטיקים למכירת פריטים מיד שנייה צצים כמו פטריות אחרי הגשם, ואנחנו בחרנו להתמקד במותגים היקרים ביותר • האם גם המשפיעניות הישראליות משתמשות בטריק לחידוש המלתחה? דנה זרמון חושפת את האמת בנושא

פאשניסטיות רבות וחובבות אופנה בישראל ובעולם, עוקבות אחרי תצוגות אופנה בינלאומיות, משפיעניות ומותגי על. הן נפעמות מהפריטים האקסקלוסיביים שמעוררים בהן השראה וחשק ללבוש אותם בעצמן. אז מה מונע מהן לרכוש את פריטי האופנה האלו? המחיר כמובן, שנע בין אלפי דולרים לעשרות אלפים.

כמענה לבעיה וליוקר המחייה, גוברת ברחבי העולם המגמה של חנויות אונליין לפריטי יד שנייה של מותגי על. שוק אופנת היד השנייה מוערך כיום בין 100 ל- 120 מיליארד דולר ברחבי העולם. בין אם הגידול נובע ממניעים אקולוגיים, כלכליים או רצון להתחקות אחר כוכבות כמו ריהאנה וזנדאיה, שאימצו את הטרנד ומציגות פריטים מיד שנייה לראווה באירועי שטיח אדום, נראה כי מדובר בתופעה חיובית המיטיבה עם כדור הארץ וגם עם הכיס שלנו.

תיק מונוגרם של FENDI מיד שנייה, בדומה לקארי בראדשו בסקס והעיר הגדולה, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם volver_shop

 

שוחחנו על הנושא עם דנה זרמון, אושיית אופנה ומגישת טלוויזיה, ששיתפה אותנו בדעתה: "אני חושבת שזה פתרון מדהים, שעובד מעולה לשני הצדדים. גם למי שקנתה פריט יקר שכבר אינו בשימוש, וחבל על הכסף שהשקיעה בו, וגם למי שרוצה להתהדר במותגים יוקרתיים ולא יכולה להרשות לעצמה את סכומי העתק לקנייה ישירה בחנויות".

האם העובדה שהפריט נקנה ביד שנייה פוגעת ביוקרה שלו? "לדעתי לא. בסוף התיק הוא אותו תיק, ואני בדרך כלל קונה מותגים על פי העיצוב והחשק שיש לי לפריט, מאשר לפי ה'יוקרה' שלו. אותי זה פחות מטריד, אבל אולי יש מי שזה כן מפריע לו", היא אומרת.

לא פוגע ביוקרה. דנה זרמון עם תיק מיד שנייה, צילום: מתוך האלבום הפרטי

 

את קונה בעצמך פריטי יוקרה ביד שנייה?. "כמובן, יצא לי לקנות כבר כמה פעמים, והייתי מרוצה מאוד. אני ממליצה על אתר שנקרא therealreal, הפריטים ממנו מגיעים איכותיים ובמצב מצוין", היא ממליצה.

שיק במחירים זולים יותר. דנה זרמון עם תיק מיד שנייה, צילום: מתוך האלבום הפרטי

 

מגמה שצוברת תאוצה או טרנד חולף?

כדי להבין אם באמת מדובר במגמה עולמית, או בתופעה שמתמקדת בגבולות הארץ, פנינו לטרנדולוגית נתלי יצחקוב. היא מסבירה: "מדובר בתופעה שהופכת לפופולרית וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, מתוך הבנה וחשיפה לזיהום של חברות האופנה והמפעלים הגדולים, והרצון לשמור על כדור הארץ".

"יש פרספקטיבה נוספת, שמתייחסת אל הפריטים האלו כאומנות וכהשקעה לטווח הרחוק, בסגנון מסורתי של העברת פריטים מאם לבתה. זה קורה בעולם הריהוט, שבו יש שילוב של רהיטים ישנים של מעצבים חשובים, שלעיתים הערך שלהם אפילו עולה, היא מוסיפה. "יש לזה מקום חשוב בעולם האופנה, ואנחנו רואים את זה גם בכולבו היוקרתי סלפריג'ס בלונדון, שמציע מחלקה של יד שנייה ממותגי יוקרה. אני חושבת שהמסר לקהל הצרכנים הוא מבורך, ואם כבר לקנות מותגי על – האופציה של רכישה מיד שנייה ריאלית בהחלט", היא מסכמת.

בלוגרית האופנה יובל כספית עם תיק GUCCI מונוגרם מיד שנייה, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם volver_shop

 

איפה קונים? 

בארץ ובעולם קיימים אתרים רבים שמתמחים במכירת פריטים כאלו, ואספנו בשבילכם את השלושה המוצלחים ביותר בעינינו.

  • באתר הישראלי ayuchka תוכלו למצוא שמלות של המותגים דולצ'ה גאבאנה, מייקל קורס, ג'קאמוס ועוד מותגי על, לצד פריטים של מעצבות אופנה ישראליות כמו אוריה עזרן ושני צימרמן.
     

View this post on Instagram

           

A post shared by 𝓐𝔂𝓾𝓬𝓱𝓴𝓪 (@ayuchka)

  • באתר הישראלי shopvolver תוכלו למצוא פריטים של מותגי העל גוצ'י, פראדה, בלאנסיאגה ועוד, וגם פריטים שהוצגו בסדרה "סקס והעיר הגדולה" על שרה ג'סיקה פרקר ואייקוני אופנה נוספות.
     

View this post on Instagram

           

A post shared by VOLVER (@volver_shop)

  • האתר הבינלאומי therealreal מציע מגוון רחב של כל מעצבי העל, ממוסקינו ועד דיאן פון פירסטנברג, לצד מבחר עצום של בגדים ואקססוריז.
     

View this post on Instagram

           

A post shared by therealreal (@therealreal)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו