אמו של הילד מ"סערת הקוף": "תתגברו על זה"

ליאם בן ה-5 לא מודע לסערה סביבו, אך אמו מרגישה זאת היטב, יצאה נגד המפגינים והותקפה ברשת

צילום: אי.פי // הסערה מתחוללת. אבל הדוגמן לא מודע לה

טרי מנגו, אמו של ליאם בן ה-5, שתמונתו עוררה את "סערת הקוף", מצאה את עצמה תחת מתקפה. מנגו המתגוררת בשטוקהולם, הגנה על רשת H&M וקראה למפגינים לרסן את עצמם, היא ספגה איומים וקללות מאנשים בעלי עור כהה.

תזכורת קצרה: מדובר בפרסום באתר של H&M, בה הוצג בנה, ממוצא אפרו אמריקני, כשהוא לובש קפוצ'ון ירוק עם הכיתוב הקוף הכי מגניב בג'ונגל (COOLEST MONKEY IN THE JUNGLE). התמונה הופצה ברשתות החברתיות ועוררה מהומה גם בקרב אומנים ויוצרים כהה עור.

כך לדוגמה,הזמר והיוצר The Weeknd (אייבל מקונן טספיי) האשים את החברה בגזענות וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "קמתי הבוקר מזועזע ומובך מהתמונה הזו, אני פגוע ויותר לא אעבוד עם H&M".

בראיון לרשת זרה היא מספרת מה עבר עליה מאז שהסערה החלה. "זה נורא. אתה מתעורר בוקר אחד ומבין שהכל השתנה". מנגו פנתה לפייסבוק בניסיון להסביר ולהרגיע את הרוחות וכתבה, "אני לא רואה את הכיתוב כגזעני, לדעתי הוציאו את כל העניין מפרופורציה. אני ממליצה לכולם להתגבר על זה, תפסיקו לצעוק 'זאב זאב' כל הזמן". 

So what’s your thoughts, on how the mom feels about this situation? #hm #terrymango

A post shared by Creative Producer|Blackson Ent (@blessedbythebeats) on

Jan 9, 2018 at 10:08pm PST

אך התגובה שלה עוררה את זעמם של הגולשים, שלטענתה השתמשו כלפיה באותה מילת גנאי שהחלה את הסערה – "קופה". המשפחה שוקלת פנייה לעורך דין בעקבות השיימינג שעברה מנגו, ומתוך החשש לפגיעה רגשית לבנם ליאם, שנמצא בעין הסערה. זאת למרות שהוא לא מודע לסערה סביבו.

התמונה, נזכיר, גרמה למפגינים אף לצאת לקניונים ולהשחית את רשת האופנה, כך שביום שבת האחרון חנויות של רשת H&M ביוהנסבורג שבדרום אפריקה נהרסו והמפגינים פוזרו על ידי המשטרה בעזרת כדורי גומי.

חבר פרלמנט מטעם מפלגת EFF "לוחמי החופש הכלכלי" קרא לאנשים להצטרף למחאה וצייץ בטוויטר: "הרשת צריכה להתמודד עם ההשלכות של הגזענות שלה. אין לאפשר לחנות להמשיך לפעול בדרום אפריקה".

בתגובה הרשמית של הנהלת החברה נכתב: "אנו מבינים ומסכימים עם התגובה לתמונה, אנו מתנצלים מכל הלב ומתחרטים על הכיתוב. הסרנו את התמונה המדוברת מכל ערוצי התקשורת שלנו והקפוצ'ון כבר לא נמכר בחנויות, נבצע בדיקה לתהליכי העבודה בחברה כדי להימנע ממקרים כאלו בעתיד. בנוסף, נמשיך בדיונים עם The Weeknd והצוות שלו בנפרד. אנו מאמינים בגיוון ובהכללה בכל מה שאנו עושים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר