זעם ברשת: "מארינה לא מייצגת נשים שמנות"

רשת האופנה למידות גדולות "עונות" החליטה להחזיר את מארינה מקסימיליאן למשבצת הפרזנטורית, אך הלקוחות חשות מרומות • "חסרות דוגמניות פלאס סייז בארץ?"

רזה מדי למותג? מארינה ב-2014 // צילום: עומר מסינגר // רזה מדי למותג? מארינה ב-2014 // צילום: עומר מסינגר

כשברשת האופנה למידות גדולות "עונות" הודיעו אתמול על חזרתה של הפרזנטורית שלהם מרינה מקסימיליאן, הם בוודאי לא חזו את גל התגובות הזועם שהם יקבלו על ההחלטה שלהם.

מיד בעת הפרסום ברשת החברתית, לקוחות של החברה הרגישו מרומות והביעו מחאה על כך שמקסימיליאן לא מייצגת את ערכי החברה ולא מייצגת אותן - ואת מידותיהן. זאת כמובן ללא קשר לאהבתן לזמרת על פועלה ועל המראה שלה.

הזמרת בהופעה בדצמבר האחרון // צילום: רגב גל

בין התגובות ניתן למצוא: "אתם פשוט מביכים, באמת. חסרות דוגמניות פלאס סייז בארץ? (רמז: לא). בכל העולם כבר הבינו שנשים רוצות לראות דוגמניות שבאמת מייצגות אותן, ורק אנחנו תקועים מאחור. עם כל חיבתי למרינה היפה והמוכשרת, היא פשוט לא מתאימה".

גולשת נוספת כתבה: "חלקינו במידה 40, רובינו במידות 42-44, חלקינו הנוסף במידה 46 ומעלה. הצגת הקולקציה באמצעות הפרזנטורית הזו מרחיקה אותנו מהחנויות שלכם, למה אתם לא מבינים את זה? למה אתם לא עורכים קבוצות מיקוד? סקר לקוחות? למה אתם מתנכרים לשוק הצרכניות שלכם?".

מקסימיליאן כפרזנטורית החברה ב-2010 // צילום: קוקו

היתה מי שכתבה שבחברה "מנותקים" ועושים לעצמם נזק גדול, וכן תגובה נוספת שטענה כי כי מקסימיליאן עלבה בעקיפין בנשים עם עודף משקל, שהמסר שהם מעבירים הוא ש"שומן זה מגעיל", ושרצונה הוא שיהפכו את המילה "שמנה" למחמאה ולא לקללה.

ב-2013 החליטו בחברה שלא לחדש את החוזה של הזמרת כפרזנטורית, לאחר שזו ירדה באופן משמעותי במשקל ולא התאימה למותג. כעת שואלות הלקוחות - מה השתנה מאז? 

תעצב קולקציה משלה

מקסימיליאן עצמה כתבה בחשבון האינסטגרם לאחר ההודעה: "אני מתרגשת לספר לכם שאני חוזרת להיות חלק ממשפחת עונות הנפלאה. אחרי 8 עונות משותפות ומוצלחות במיוחד שבהן צמחנו והתפתחנו ביחד בהרמוניה ולאחר הפסקה יפה שבה כיהנו מיכאלה ברקו האלילה ועדי שילון הממגנטת, אני מאושרת לחזור לחיק המותג הותיק והפעם אקח חלק מהותי יותר ואף אעצב קולקציה קטנה משלי. אנחנו נמצאים ונמצאות בימים שבהם כולנו מבינים כמה נשים בשלות לתמוך אחת בשנייה וכמה העולם זקוק לנשים גאות ושלמות עם עצמתן. אז מכל הסיבות, אני נרגשת ומצפה לדברים היפים שנעשה יחדיו! תודה ובהצלחה לכולנו".

רוב התגובות בחשבון האינסטגרם אוהדות, אך חלקן דומות יותר לאלה שנכתבו בתגובה להודעת החברה. אחת העוקבות כתבה: "קבלו את הפרזנטורית החדשה של חנות לשמנות! היא לא מייצגת במידותיה נשים שמנות. יש בארץ מספיק דוגמניות שמנות ונפלאות שיכולות למלא את התפקיד הזה, ואני לא מבינה למה עונות לקחו אישה במידה 38 כדי למכור בגדים במידה 48. הנה שוב המסר - שומן זה מגעיל, לא נשים לכם אותו על המסך ועל שלטי חוצות, אבל בואו לקנות אצלנו כי אף חנות 'נורמלית' לא סופרת אתכן. שוב נשים שמנות נדפקות מכל הכיוונים".

מרשת Onot & Jump נמסר בתגובה: "מותג האופנה ONOT, בבעלות משפחת שמע ומשפחת יפת, חוגג השנה 40 שנה להיווסדו ובכך יוצאת החברה בקמפיין חדש בניחוח נוסטלגי. לטובת המהלך גוייסה מחדש הזמרת והיוצרת, מארינה מקסימליאן, אשר נחשבת לפרזנטורית הזכורה ביותר של הרשת בכל הזמנים. הבחירה במארינה מייצגת את ערכי המותג בעצם היותה אישה מצליחה, בעלת תעוזה וכח רצון, אישה שמשיגה ומגשימה חלומות, מתפתחת וגדלה בכל יום ומשתבחת עם השנים. אופנה אינה עניין של מידות אלא של ביטוי עצמי לצד תחושת נוחות. כל אישה רוצה להראות טוב ולהרגיש טוב עם עצמה וכל אישה רוצה להרגיש בנוח. רשת Onot & Jump מציעה מגוון סגנונות תחת שני המותגים וכן טווח מידות גדול יותר (38-52). חיבור המותגים תחת קורת גג אחת מוכיח שאופנה אינה עניין של מידה אלא של גזרה נכונה ושילוב פריטים מחמיאים. אנו שמחים על חזרתה של מארינה למשפחתנו ומתכננים לכם הפתעות נוספות".

A post shared by Marina Maximilian (@marinamaximilian) on

Feb 6, 2018 at 1:14am PST

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר