בעקבות הסערה שחוללה הפרסומת של מותג האופנה "קסטרו": הרשות השנייה הורתה להפסיק את שידורה של הפרסומת באופן מיידי לאחר שקיבלה תלונות רבות על תוכנה. תלונות הצופים הגיעו לידי דוד רגב, נציב תלונות הציבור ברשות השנייה.
יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה אמרה: "הפרסומת מציגה אלימות מוגזמת אשר עלולה לפגוע ברגשות הציבור בכלל ולהשפיע לרעה על בני נוער בפרט. הרשות נצמדת למטרותיה לשמור על האינטרס הציבורי".
כזכור, בפרסומת נראית הפרזנטורית של החברה, רותם סלע, נוסעת במכונית כשהיא לובשת שמלה של המותג. בהמשך מתגלה שבתא המטען ברכב שוכבת צעירה כשהיא קשורה בחבל, ולבושה בהלבשה תחתונה בלבד.
הסיבה שהיא הגיעה לשם, על פי הפרסומת, היא כי שעתיים קודם לכן היא לא הסכימה לגלות לסלע מאיפה השמלה שלבשה. בתגובה סלע חוטפת אותה לאזור מדברי תוך שהיא רומזת כי היא מתכוונת לקבור שם את אותה צעירה.
הפרסומת גררה תגובות נסערות ברשת, בארגונים שונים וכן נשלחו תלונות רבות לרשות השניה. חלק גדול מהתלונות הגיעו גם בשל הפרובוקטיביות והמיניות הניכרת בסרטון.
"מצפייה בפרסומת התרשמנו גם אנחנו ממסר לא ראוי המשתמע ממנה", התלוננו במועצה לשלום הילד. "בפרסומת, הדמות האלימה נתפסת כחיננית, ולא נראית אכיפה כלשהי למעשיה. יתרה מכך, הדמות האלימה עלולה לעורר הזדהות, מאחר שמגלמת אותה ידוענית חביבה המשמשת כמנחה של מספר תכניות טלוויזיה שבהן צופים ילדים ובני נוער צעירים, ומאחר שדרכן של פרסומות להשפיע על המודעות באופן אגבי".
עוד מסרו במועצה לשלום הילד: "הפרסומת משודרת בימים אלה של החופש הגדול, בשעות צפיית-שיא, תוך כדי שידור תכניות טלוויזיה אשר להן בוודאי אחוזי צפייה גבוהים מאד בקרב ילדים".
בתלונה נוספת מטעם ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, נאמר כי "במדינה שבה היו לא מעט מעשי רצח על רקע 'סתמי' בגלל ויכוח על כיסא נוח בים, ריב על מקום חנייה או סכסוך בין בני נוער על חוב של כמה שקלים, יש סיכון ממשי במסר העולה מהפרסומת.
"הארגון, המייצג משפחות שיקירן נרצח על לא עוול בכפו, סבור שיש למנוע בכל דרך תשדירי או סרטוני פרסומת שיש בהם עידוד ולו מרומז (וכאן הוא ממש מפורש) לאלימות ואפילו לרצח רק בגלל קנאה או חמדנות", נאמר.
"בני הנוער שרואים ברותם מודל לחיקוי לא יקבלו את המסרים כפשוטם". מתוך הפרסומת
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו