סיכום שנה: הדוגמניות הישראליות שפרצו בחו"ל

סיפור סינדרלה: שש הצעירות שמייצגות בכבוד את ישראל בעולם האופנה הבינלאומי • מי דוגמנית השנה של ישראל היום?

סופי מצ'טנר על שער מגזין אל // צילום: מתוך האינסטגרם

כשחושבים על ההצלחות של ישראל הקטנה בעולם הגדול אי אפשר שלא לדבר על ההצלחה של הדוגמניות הישראליות בזירת האופנה הבינלאומית. אז מי פרצה את כל המוסכמות ומי עשתה צעדי ענק והפכה לסינדרלה גרסת המציאות?

שנת תשע"ח הסבירה פנים לשש דוגמניות שזכו ל"פריצת השנה" מבחינתנו, והן: ניבר מדר, יעל שלביה, דורית רבליס, מאי תגר, אלה איילון וכמובן סופי מצ'טנר.

דוגמנית השנה: סופי מצ'טנר

מצ'טנר לפקטורי 54 // צילום: אייל נבו

קשה להאמין שסופי מצ'טנר, המיוצגת בסוכנות R&R, רק בת 17. השנה הייתה המשמעותית בקריירה שלה, היא קטפה קמפיין של H&M וכיכבה במסכי ענק בחנות הדגל של החברה בטיימס סקוור. היא הצטלמה לקמפיינים של המעצב הלבנוני אלי סאאב, סנדרו, גלרי לאפייט וזארה. צעדה בתצוגות של לקוסט ו-The Row ובארץ היא הפרזנטורית של רשת פקטורי 54, דנה הראל ומותג הטיפוח ללין. 

מצ'טנר היא סיפור סינדרלה קלאסי. היא החלה את דרכה בשנת 2015 כשראף סימונס, המעצב הראשי לשעבר של בית האופנה 'דיור', התאהב במראה של הנערה שהגיעה לפריז עם הסוכנת הישראלית. מהר מאוד החתים אותה על חוזה שכלל גם פתיחת תצוגת האופנה של דיור לעונת סתיו 2016. התצוגה אכן קידמה אותה, ובהמשך השתתפה בתצוגות האופנה של שאנל ומותגי אופנה יוקרתיים אחרים כמו: סטלה מקרטני, ולנטינו, מיו מיו ועוד.  

"זו הייתה השנה המוצלחת ביותר בחיי, גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. אני בזוגיות מאושרת וממשיכה לעבוד ולהגיע להישגים מטורפים שמעולם לא העזתי לחלום עליהם", אומרת מצ'טנר ל'ישראל היום'. "מחמם את הלב כל פעם מחדש לשמוע שהעבודה הקשה שלי זוכה להכרה ושללין ופקטורי רוצים להמשיך לעבוד איתי".

על השאיפות המקצועיות לשנה הקרובה אומרת מצ'טנר: "אני רוצה לעשות קמפיין לבושם, איפור או למותג קוסמטיקה בינלאומי, להשתתף בתצוגה השנתית של ויקטוריהס סיקרט, לעבוד עם עוד המון מותגים שעוד לא עבדתי איתם"

הדוגמניות המבטיחות של השנה

ניבר מדר 

מדר בקמפיין לרנואר // צילום: אלון שפרנסקי

ניבר מדר בת ה-22 מיוצגת בסוכנות יולי ומוכרת בארץ כפרזנטורית של רנואר. השנה היא תיזכר כדוגמנית הישראלית הראשונה שהצטלמה לקולקציית ההלבשה התחתונה של ויקטוריה סיקרט, הישג שמוסיף רבות לרזומה שלה.

מלבד רנואר נבחרה להוביל את קמפיין התכשיטים של 'פדני' ובזירה הבינלאומית הצטלמה לווג הבריטי וכיכבה במגזין הספרדי TELVA בהפקה מיוחדת של בגדי ים שהצטלמה בים המלח. 

בנוסף, צוות צילום של מגזין ELLE מדנמרק הוטס במיוחד לארץ לצילומי אופנה בכיכובה בנופי קיסריה. היא דגמנה למותגים ברשקה, בנטון ולהפקות בינלאומיות שונות. מגזין הגברים האמריקאי MAXIM דירג אותה במקום 20 בקטגוריית 'מסובבת ראשים' מתוך 100 הנשים הסקסיות בעולם, לצד שמות כמו ג'יג'י חדיד, קנדל ג'נר ואחרות.

דורית רבליס

רבליס לטוונטיפורסבן // צילום: אלון שפרנסקי

לדורית רבליס בת ה-16, המיוצגת בסוכנות R&R, הייתה שנה עמוסה במיוחד. השנה קיבלה להוביל לבד קמפיינים של המותגים H&M וטופשופ. הצטלמה ללוק בוק של אורבן אאוטפיטרס ולמגזין ווג, קטפה קמפיין שעונים של קלווין קליין וכיכבה בקולקציית הסתיו של סוניה ריקל.

בארץ נבחרה להחליף את הזמרת ריטה כפרזנטורית של מותג התכשיטים רויאלטי וכן שימשה כ ופרזנטורית של חברת Twentyfourseven . ריבליס נבחרה לצעוד בתצוגות של 'איב סן לורן' ו'דיור' והופיעה בתצוגת האופנה הוט קוטור בפריז בתצוגות של לקוסט, מיו מיו ו-OFF- WHITE.

יעל שלביה

התחילה כתלמידת אולפנה. שלביה // צילום: דודי חסון

יעל שלביה, המיוצגת בסוכנות ITM, הגיעה לעולם האופנה כתלמידת אולפנה כשהיא בת 17. לאחרונה הצטלמה לקמפיין האיפור של קים קרדשיאן, מה שצפוי לפתוח בפניה דלתות רבות מעבר לים. בזירה הבינלאומית היא דורגה במקום ה-17 והמכובד ברשימת 100 הנשים היפות בעולם של TC Candler. היא הצטלמה לקמפיינים של מותג רשת הטיפוח והאיפור sefora ולחברת סלולר ביחד עם הכדורגלן  מסי. בארץ הצטלמה לקמפיין של FIX, רנואר ולקמפיין הטיפוח של קרליין.  

מאי תגר

תגר ל-ADIKA // צילום: גיא ויריב

מאי תגר שמיוצגת בסוכנות יולי הצטלמה בשנה האחרונה לקמפיין של מותג היוקרה FURLA ולמותג pink  להלבשה תחתונה. היא נמצאת לצידה של קנדל ג'נר בקמפיין הטיפוח של אסתי לאודר. היא בת 19, חיילת בצה"ל, וכיום מובילה את הקמפיין של ADIKA. היא מנסה לתמרן בין השירות הצבאי לקריירת הדוגמנות, בימים אלה היא מצטלמת לקמפיין של H&M. 

אלה איילון

הדור החדש של דוגמניות האינסטגרם, אלה איילון // צילום: טל עבודי

אלה איילון מהווה דוגמא לאיך ממנפים הצלחה באינסטגרם לזירת הדוגמנות הבינלאומית, או במילים אחרות: הדור החדש של הדוגמניות. איילון היא כוכבת אינסטגרם עם למעלה מ-160 אלף עוקבים. היא בת 20 ומיוצגת בסוכנות יולי, עד כה הופיעה בתצוגה השנתית להלבשה תחתונה של המותג האיטלקי TEZENIS מבית אינטימיסימי בוונציה לצד דוגמניות של ויקטוריה סיקרט ופאריס הילטון. בארץ כיכבה בקמפיין בגדי הים של פלפל ואנחנו מהמרים על איילון, שיודעת דבר או שניים באיך לתחזק קהל עוקבים, שהשנה הקרובה היא לגמרי שלה. 

איך הן עושות את זה?

"הסוכנויות עובדות היום אחרת מבעבר", אומרת רותם גור, סוכנת ושותפה בסוכנות R&R עם רוברטו בן שושן. "ההצלחה המטאורית של סופי מצ'טנר עם 'דיור' נתנה דרייב ופתחה את הדלת לאחרות. יש הרבה סוכנים מחו"ל שבאים ומחפשים את הדבר הבא". 

זיוה מיכאל מנכ"לית סוכנות הדוגמנות 'יולי' מציינת כי ההצלחה של הישראליות בחו"ל הייתה שם לאורך השנים, רק שהציבור בישראל לא נחשף למרבית העבודות שהן עשו בחו"ל. "היום הכל קיים באינסטגרם וכל דוגמנית מציגה את הקמפיינים שהשתתפה בהם במהירות". 

מיכאל מספרת, "אין ספק שהשנה האירה פנים לדוגמניות הישראליות מעבר לים. מדובר בעבודה קשה של הכנה שלוקחת שנה ויותר. היום לא מספיק רק להציג בוק, הסוכנויות בחו"ל בוחנות מה הדוגמנית מעלה באינסטגרם, מה יש לה להגיד..." 

"...היום מסתכלים על המכלול האישיותי של הדוגמנית. יש דוגמאות גם לכאלו שקיבלו קמפיינים בעולם בגלל שהגיעו להישגים של עשרות אלפי עוקבים, לא רק בגלל המראה שלהן, מותגים מעריכים את הדרך הזו, העולם השתנה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר