מיכל אנסקי ויניב ריבלין | צילום: ללא

המהפך של מיכל אנסקי: "12 שנים חייתי על כדורי שינה"

"משוק האיכרים, דרך המסע במאסטר שף ועד הפרוייקט החדש: היזמת והגסטרונומית חושפת את הסודות שלה להצלחה, המחיר ששילמה ואיך השיתוק שקיבלה שינה את חייה. החיים כסטארט אפ - פודקאסט חדש

מיכל אנסקי, אשת עסקים, גסטרונומית ומנחת טלוויזיה מוכרת, חוזרת למסך בעונה חדשה של "מאסטר שף", אחרי שנים של היעדרות. בראיון לפודקאסט החדש "החיים כסטארט אפ" מבית "ישראל היום" ובהנחיית יניב ריבלין, היא חושפת תובנות על הצלחה, יזמות ועל בניית עסק המבוסס על אישיותה.

להאזנה באפל פודקאסט

להאזנה בספוטיפיי

את אנסקי רובנו מכירים מהטלוויזיה, אבל היום היא מייעצת לחברת הפודטק "סטייק הולדרס", מרצה בחוג למדעי התזונה במרכז האקדמי פרס והיא בשלבי הקמה של חברה בשם "אדמת מרפא", שאמור לייצר מרחב טיפולי בטבע. ואמא "אני נותנת לאנשים את הזכות להיות בטבע במרחבים טבעיים כדי לרפא את עצמם והיא אמא לשלוש בנות.

החיים כסטארט אפ: המהפך של מיכל אנסקי. צפו בפרק המלא

"התנועה שלי במרחב היא של תנועות חדות," היא פותחת. "עשיתי תנועה חדה מלהיות מיכל אנסקי שכולם מכירים. אני לא לינארית, אני עובדת בזיגזגים". אנסקי משתפת על ההחלטה ללכת על פורמט חדש של "מאסטר שף", צעד שהיא מגדירה כמפחיד: "אני 13 שנה עושה פריים-טיים, שנים הייתי מובלת על ידי חיים כהן. הלכתי על תוכנית חדשה, הפעם אני מובילה וזה מפחיד ממש. אני חושבת שזו העונה הכי טובה שלי, אז נראה".

המחיר של ההצלחה: "הרבה זמן זה בא על חשבון הבריאות שלי"

אנסקי לא מהססת לדבר על המחיר האישי שגבתה ממנה ההצלחה. "אני המותג של עצמי", היא מספרת. "בגלל זה קיבלתי את השיתוק. המון רבדים והמון ניואנסים ותוכניות מול עצמי שאני צריכה להחזיק בכל רגע נתון שהחיים הם העסק. וזה עסק מצליח, פתאום הרבה אנשים מסביבי נותנים לי עצות כדי לטייב את העסק".

היא ממשיכה בכנות מפתיעה: "אני כמובן לא מטילה עליהם את האחריות. אבל זה היה על חשבון הבריאות הפיזית והנפשית שלי, לכן קיבלתי את השיתוק בפנים שלי. לא שמתי לב לבריאות הגופנית והנפשית שלי בגלל גרידיות, חשבתי שאני יכולה לשכפל את העסקים בעוד ועוד צורות ואז הופיעה השחיקה הזו בגוף שלי".

מבחינתה, למשמעות בעשייה יש את החשיבות הגדולה ביותר במניעת השחיקה. "להבדיל מאנשים שפותחים עוד ועוד מסעדות ונשחקים, השחיקה הייתה אצלי בגוף כי הרגשתי שאני עושה את המקסימום שאני יכולה לייצר מבלי לעבוד מול סולם ערכים שלי, תוכנית חומש שלי, של הרצונות שלי, מבלי לרתום את העשייה לעשייה עם משמעות. היום אני מנסה להשפיע לטובה ולייצר ערך לעולם".

מבט אל העבר והעתיד

אנסקי מספרת על הפרויקטים שהובילה בעבר: "הקמתי לפני 16 שנה עם שיר הלפרן את שוק האיכרים הראשון בארץ ואז את השוק המקורה הראשון בארץ. זה היה עסק חברתי, כי לא לקחנו שום דבר מהאיכרים, נתנו להם במה. העסק שלנו קם אחרי זה בשוק הנמל."

שוק איכרים בנמל תל אביב (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

אנסקי גם סיפרה בפודקאסט על ההחלטה לעזוב את המיזם של חייה. "היום אני עוזבת בכאב את הבייבי שלי, זה ממש הדבר הכי חשוב וטהור שעשיתי עד כה בקריירה", אמרה בהתרגשות. "לפני 15 שנים זכיתי במכרז להקים את שוק הנמל, ולא אמשיך להתחרות במכרז הבא". 

"12 עונות של מאסטר שף הייתי עם כדורי שינה נרדמת"

אנסקי מתייחסת להצלחתה הגדולה ביותר: "למחייתי, הדבר שאני הכי מפורסמת בו, ההצלחה הגדולה שלי הייתה במאסטר שף. שם אמרתי 'זה טעים, זה לא טעים'. עשיתי תואר שני בהערכת חומרי גלם במזון, אני יכולה להגיד 'זה טוב, זה לא טוב'. יש לי את האני מרגישה נוח בכיסא שאני אומרת את זה. אני יודעת לנמק את זה, אני יודעת את הדבר שנקרא טעם טוב. אין מתמטיקה סביב זה, זו לא נוסחה".

אך ההצלחה הזו באה במחיר. אנסקי משתפת: "פעם, 12 עונות של מאסטר שף הייתי עם כדורי שינה נרדמת. 3 הריונות עברתי במהלך צילומים ואז לא לקחתי כדורי שינה. כי הייתי כל כך אנאלית והייתי צריכה להתכונן לפני. היום אני יודעת שככל שאני אתכונן פחות ואני אסיח את דעתי, ואני אהיה בהשראה, אז אגיע יותר אסופה".

השיתוק שקיבלה שינה את חייה: "היום אני חיה את הרגע"

"חצי מהפנים שלי הפכו פתאום למשותקים", היא משחזרת. "איבדתי את חוש הטעם שלי, איבדתי למעשה את מקורות הפרנסה שלי והבנתי שאני צריכה לעשות שינוי גדול בחיים. אני גם מדברת על המחלה שלי והמון אנשים מתקשרים ומספרים לי על חברים או קרובים שלהם שחולים בה, ואני גם פועלת לסייע לאנשים האלו".

אנסקי. "בהיעדר משמעות השחיקה גוברת", צילום: סבין שרון

היא מסבירה כיצד השינוי הזה השפיע על חייה: "מהבחינה הזו עברתי שינוי גדול מאוד בחיים שלי. פעם הייתי מאוד עסוקה וחושבת על הפרויקטים שלי, מתכננת הכול מראש. בכל התחום הזה חוללתי שינוי גדול וכיום למשל אני חיה את הרגע ואני מגיעה לפגישות בלי דעה מוגדרת מראש אלא צפה."

סדר היום של מיכל אנסקי: "אנחנו ישנים על מזרון על המיטה"

אנסקי מתארת את שגרת יומה הייחודית. "היא קצת משונה", היא מספרת. "הבוקר הכי מעניין. אייל ואני ישנים על מזרון על הרצפה, יש לי ילדה גדולה שישנה על מזרון על המיטה. אמרתי לה שנלך לקנות מיטה באיקאה, היא בכיתה ח', והיא לא רוצה. שתי הבנות הקטנות שלי ישנות על אותו מזרון על הרצפה לרוחב כי הן קטנות. אז באיזשהו שלב או שאנחנו עוברים לישון אצלהן כדי שיפסיקו לבוא אלינו או שהן באות אלינו. בדרך כלל בשמונה בבוקר אנחנו קמים 4 במיטה".

"אני לא אוכלת ארוחת בוקר", מתארת אנסקי את שגרת האכילה. "'הארוחה הכי חשובה ביום' זה מיתוס של קורנפלקס, זה שיווק. זה לא נכון. אני לא שוכנעתי מזה. ככל שדוחים את ארוחת הבוקר ככה לגוף יש יותר זמן לעשות עבודה, לחדש, להתרענן. אני אוהבת אוכל שיש בו כוח שמסעיר אותי".

לגבי שעות העבודה שלה, אנסקי מספרת: "אני עובדת מאותו רגע – לפעמים עד 12 בלילה. ושני ורביעי אני עם הבנות אז אני לא עובדת. אין לנו טלוויזיה בבית, אנחנו רואים תוכן ספציפי".

התפיסה של יזמות: "אנחנו נמדדים על חיבורים"

אנסקי מדברת על הגישה שלה ליזמות: "אנחנו נמדדים על חיבורים. חשוב לדעת את התחום שבו אני עוסקת ולדעת לעשות אינטגרציות לתחומים אחרים. אני יכולה לבסס עסק שלם על ניסיון שלי בתחום אחר. העובדה שאני יודעת לדבר בביטחון על תחום אחד מאפשר לי לדבר על תחום אחר. אחרת זה שרלטנות".

מיכל אנסקי מתארחת ב"החיים כסטארט אפ", צילום: .

היא מוסיפה: "ככל שאני יותר בטוחה בעצמי וביכולות שלי ושעשיתי עבודה עצמית, זה בכלל לא קשור לתוצאות. היו לי המון תוצאות כשהייתי צעירה ואז דהרתי. עכשיו אני מתעוררת עוד פעם ובונה מחדש".

טיפ ליזמים

לסיום, אנסקי מעניקה טיפ ליזמים: "לא לפחד להעז, לא להתבייש באופי שלך עם המוזרויות שיש בו וכדאי להעיז. בנוסף כל יוזמה שיש בה מטרה טובה מגיעה לבשלות יותר מהר".

היא מוסיפה: "יש לכם רעיון? צאו לדרך ואז תחשבו איך להשיג את הכסף. יש רצון והוא בלתי נשלט לעשות משהו. אז יש את המחשבות של איך לעשות. אם יש משהו שאני יכולה להגיד זה פשוט לעשות ולצאת לדרך ומהר מאוד הדברים נופלים למקום. פשוט תתחילו, START UP. זה לתת אפשרות לגרסת בטא. להגיד אנחנו לא הדבר עצמו, אבל אנחנו בדרך לשם. בואו תהיו חלק מההצלחה שלנו".

עיבוד לכתבה: אסף גולן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
 

כדאי להכיר