חנן בן ארי נשבר: "זה גומר אותי, הם לא יחזרו להיות מי שהיו"

הזמר המצליח פרסם תצלום של גרפיטי שצולם על קיר בעזה שעוסק בבריאות הנפש, ושיתף עד כמה הנושא קרוב לליבו • "כמעט כל מי שהיה במילואים בשנה האחרונה ראה וחווה דברים שהנפש פשוט לא מסוגלת להכיל, זו החובה שלנו לדאוג לאנשים האלה"

חנן בן ארי. צילום: קוקו

כמו רבים במדינה, ליבו של חנן בן ארי כבד במועקה על החיילים והחיילות שנהרגו בלחימה או שנותרו מצולקים פיזית ו/או נפשית, כאב שהיום (רביעי) הוא בחר לשתף בו את 222 אלף עוקביו באינסטגרם כשהוא סיפר על ההשפעה של הנושא עליו, תוך שהוא זועק להתעוררות המדינה ומודה לחיילים להם על תרומתם.

"מישהו צילם לי הבוקר את הגרפיטי הזה, שנכתב על איזה קיר בעזה. גמר אותי", פתח הזמר-יוצר את הפוסט, שכלל את הכיתוב המצמרר "אני אינני מי שהייתי, מי שהכרת". הוא אמר: "אנחנו דואגים ומתעסקים בצדק בגורל החטופים, מספידים את הגיבורים שנפלו, מבקרים את הפצועים שנפגעו בגוף, אבל כמה אלפים נפצעו בנפש וכבר לא יחזרו להיות מי שהם היו בחיים הקודמים?", תהה.

"כמעט כל מי שהיה במילואים בשנה האחרונה ראה וחווה דברים שהנפש פשוט לא מסוגלת להכיל. אנשים חוזרים הביתה וכולם מרגישים להם זרים. האישה, הילדים, ההורים, החברים. זה גומר אותי", הודה בכאב.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Hanan Ben Ari חנן בן ארי‎‏ (@‏‎hananbenariofficial‎‏)‎‏

בהמשך הפוסט, סיפר בן ארי כמה היה רוצה לחבק את החיילים ולעזור להם ועד כמה המדינה לא עושה די לדעתו על מנת לסייע להם. "בא לי לחבק כל אחד ואחת מכם, גיבורים שלנו. תודה על כל מה שעשיתם ועדיין עושים בשביל שנוכל לנשום. לא יודע במה בדיוק אנחנו יכולים לעזור ואיך נוכל בכלל להחזיר לכם", כתב. "הלוואי שתעזרו לנו לעזור לכם. שתספרו, שתדברו, שתבכו, שתפרקו את הכאב החוצה. הלוואי שהמדינה תתעורר ותתעדכן על החיים שלה, ותבין את הכמויות החדשות של האנשים שזקוקים לעזרה. זו לא פריווילגיה, זו החובה שלנו לדאוג לאנשים האלה. צעד ראשון זה קודם כל לעצור ולראות אותם ואותן. הם מסתובבים ומסתובבות בינינו", חתם את הפוסט.

בסטורי נוסף שפרסם, בן ארי, המרבה להופיע בפני חיילים, שיתף את העוקבים בדרך שלהם לעזור לאותם לוחמים. "אם אתם רוצים לעזור לאנשים האלה, אחת הדרכים היא לדאוג להם לפרנסה", כתב. "חלקם עצמאיים במצב כלכלי על הפנים בעקבות חודשים ארוכים של היעדרות מהעסק. כנסו לאתר ותראו במה אתם יכולים לעזור כבר היום", המליץ.

"הלוואי שהמדינה תתעורר". הסטורי של בן ארי // צילום מסך מתוך אינסטגרם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר