אני תופסת את עצמי רוצה ללכת לסופר ומושיבה את עצמי חזרה על הכיסא להזמין את המשלוח הביתה. משהו בזה מזכיר לי שעד לא מזמן היה כאן עולם שלם שביקש מאיתנו לעבוד קשה כדי לקבל את מה שאנחנו רוצים. כשאני מזמינה פריטים ברשת, כבר שכחתי מה זה ללכת לדואר.
ברגע שיש אלטרנטיבה נוחה יותר אני עוברת אליה, ושליח מופיע אצלי מעבר לדלת. כצרכנים התחלנו לחשוב במונחים של נוחות ונגישות – איך נרצה לקבל את המוצר או את השירות. עד שנדמה שלפני שהמגמה הזאת התפתחה, היינו סוג של סגפנים. היום הפכנו לשייחים שהכל מוגש להם על מגשי כסף (או זהב).
בעצם, הפכנו מכורים לנוחות. זה מרגיש כל כך טבוע בנו כאילו משהו ב- DNA הפנימי שלנו השתנה. ההתמכרות הזאת אינה פוסחת כמעט על שום תחום והיא יצרה סט חדש של דרישות שמשפיע על האופן בו אנחנו מתנהלים וצורכים וגם על האופן שבו אנחנו מבלים בבית הפרטי.

יש מי שצופה שבעוד כעשור ירד באופן משמעותי השימוש ברכב הפרטי. אפליקציות התחבורה מפחיתות את הצורך ברכב ולעיתים אף מייתרות את אחזקתו. BUBLE DAN הוא דוגמה להתחזקותה של המגמה: תחבורה ציבורית שמשלבת בין אוטובוס למונית, שמנתבת את מסלול הנסיעה בהתאם לדרישות הנוסעים.

ואי אפשר לדון במגמה הזאת בלי להזכיר את מי שאולי השפיעה עליה ועל המהירות שבה היא התפתחה באופן הניכר ביותר - אמזון. אמזון ממחישה יותר מרבים אחרים, שרואים בנוחות ובזמינות ערכי ליבה, את היכולת הפנומנאלית שלה לשרת ולספק את הציפיות שעם הזמן הופכות קשוחות יותר, מצד הצרכן שרוצה הכל בהתאמה למה ולאיך שמתחשק לו באותה נקודת זמן. חברות הסטרימינג כמו APPLE TV ו - NETFLIX מאפשרות צפייה בהתאמה להרגלים האישיים של כל אחד וגם חברות הכבלים והלוויין עושות כל שביכולתן כדי לאפשר צפייה באופן הזה, לפי דרישה.
"אנחנו רוצים לחיות בחללים אסתטיים, מטופחים, נוחים לשהות וקלים לתחזוקה, כאלה שתמיד ייראו מאורגנים, מסודרים ומוכנים לצילום אינסטגרמי"

אז איך כל זה מתקשר לבית הפרטי? באופן טבעי אנחנו עוברים לדבר במונחים של נוחות והיא מתורגמת גם למרחב הפרטי.
אנחנו רוצים לשבת על ספות רחבות ידיים וכיפיות, כאלה שנרצה להיזרק לתוכן בסוף היום. אנחנו מחפשים מגע רך של טקסטורות שונות כמו שטיחים נעימים וכירבוליות.
על בסיס העקרונות שמאפיינים את מגמת הנוחות, מפתחים היום עוד ועוד מוצרים וקולקציות מחומרים שמאפשרים תחזוקה קלה, רמה פונקציונאלית גבוהה ומראה אסתטי שעושה נעים בעין.
בין אלה שכבר קיימים אפשר למצוא חומרים לתעשיית הריהוט והמטבחים. חומרים אלה מבוססים על טכנולוגיית הנאנו, שמשאירים פני שטח נקיים מסימני אצבעות ולכלוך. קולקציות של גרניט פורצלן, חומר עמיד מאוד, קל לתחזוקה שבזכות טכנולוגיה מתקדמת, מאפשר יצירת פני שטח המדמים באופן אותנטי את המראה הטבעי.
כך זוכה החלל בבית למראה עץ מלא, בטון חשוף או מתכת, כשחומר הגלם ממנו עשויים האריחים לא דורש תחזוקה מיוחדת. יתרון נוסף מאפשר ליישם אותם גם בחללים רטובים כמו חלל הרחצה, שבעבר נמנעה הכנסת חומרים טבעיים אליו מחשש שיספגו לחות ויתנפחו.
מטבח עם חזיתות ננו, מבית אביבי מטבחים. בית משפחת הרלינג, עיצוב: רוחה סופי תורג'מן //צילום: ערן תורג'מן

אנחנו רוצים לחיות בחללים אסתטיים מטופחים, נוחים לשהות וקלים לתחזוקה, כאלה שתמיד ייראו מאורגנים, מסודרים ומוכנים לצילום אינסטגרמי.

הנוחות היא אחד הנדבכים המרכזיים שמגדירים את הצרכן המודרני. ככל שיעבור הזמן היא תמשיך להתבסס גם בתחומי השירותים והקמעונאות. ובעתיד היא עוד תעמיק את נוכחותה, דבר שיחייב התייחסות אסטרטגית מעמיקה של כל עסק שמבקש להתפתח בעולם המודרני.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו