מארחים בחג? חמישה דברים שהשולחן שלכם לא יהיה שלם בלעדיהם

בשנה האחרונה הפכנו למצייני חגים ולא לחוגגים • מצב הרוח, הדאגה מהצפוי לבוא והצער על מה שכבר קרה לא מאפשרים לנו כישראלים לחגוג עם כל הלב - אך עם זאת ראש השנה מביא עימו משב רוח מרומם יותר, ואולי גם תקווה • אז קבלו את שולחנות האוכל שאתם חייבים להכיר, וגם כמה טיפים לעיצוב הבית

שולחן מעוצב מבית פנדי קאסה. צילום: יחצ חול

ישראלי על השולחן

העיצוב הישראלי מעמיק את הנוכחות שלו, ככל שחולף הזמן יותר מעצבים ומעצבות צעירים מסיימים את מסלולי העיצוב התעשייתי ועיצוב המוצר, והתוצאה היא עוד ועוד קולקציות שכולן עיצוב ישראלי. לצד פריטי ריהוט וגופי תאורה קיים מנעד רחב של פריטים שמתאימים להנחה על שולחן החג.

טיפ 1 - הטרה קוטה היא אחד הגוונים החזקים ביותר בסצנת העיצוב. אם תבחרו להשתמש בכלי אוכל והגשה עשויים טרה קוטה, הקפידו על מפה צחורה והמעיטו בקישוטים נוספים, כך שכלי הטרה קוטה יבלטו ויקבלו את מרב תשומת הלב.

כלי הגשה ואוכל, צילום: יחצ סולתם, מעין דיסקין, שלי לוי, דרור עינב

טיפ 2 - כדאי לשלב פריטים מעניינים ופחות מוכרים, וכדי למשוך את תשומת הלב - זה יכול להיות, למשל, אגרטל עשוי עץ או חובקי מפיות עם מסר הומוריסטי שיעלו חיוך.

כדאי לשלב פריטים מעניינים, צילום: Prat living, טל ברושל, יחצ קארה, מירב פלברג, יחצ הביטאט, פלג דיזיין

שולחנות האוכל שאתם חייבים להכיר

שולחנות האוכל הם מרכזה של כל ארוחה משפחתית. מנגנוני הפתיחה לצורך הרחבת השולחן משתפרים כל העת, ומלאכת הרחבת השולחן הופכת נגישה יותר ויותר. קיימים שולחנות שמאפשרים לארח יותר מ־20 אורחים סביב שולחן אחד ושולחנות בצורות שונות, מהמלבניים ועד העגולים והאליפטיים.

שולחנות האוכל הם מרכזה של כל ארוחה משפחתית, צילום: סטודיו MDFITALIA, זגה פינות אוכל, עודד סמדר, יחצ חול

טיפ 1 - אם יש לכם ספרייה, או כל אלמנט אחר שממוקם לצד השולחן, מומלץ לקשור ביניהם מבחינה צבעונית או צורנית.

טיפ 2 - משחקי חומרים יקפיצו את מראה פינת האוכל כולה - אם בחרתם בשולחן עץ, למשל, בחרו כיסאות שמשלבים ברזל ועור או ריפוד בד. המפגש החומרי יעשיר את המראה ויעמיק את העניין העיצובי.

שולחנות אוכל מעניינים, צילום: בר שריר, יחצ Milano Smart Living, שירן כרמל, זוהר, יחצ קארה

חמישה דברים שהשולחן לא שלם בלעדיהם

שולחן וכיסאות הם הבסיס, אבל בסוף אביזרי העיצוב הם שמשלימים את המראה ומדייקים את הסגנון: מפות, מפיות בד, אגרטלים, פמוטים וסנטר פיס - אותו אייטם גונב־הצגה שממוקם במרכז השולחן. ולא לשכוח גם את קנקני השתייה. מעצבי המוצר - שמבינים את נחיצותו של הקנקן, והדרישה שיהיה מעוצב ונעים לעין אך עם זאת פרקטי ונוח לשימוש - מהדקים כל העת את הצורות והשימוש בחומרים, כדי לאפשר לשלב קנקן במראה תואם מעמד. בריטה, למשל, השיקו לאחרונה קנקן מעודן יותר מבחינה צורנית, עשוי זכוכית שנתפסת כאלגנטית יותר מהפלסטיק.

פמוטים משלימים את המראה, צילום: טולמנס דוט
קנקן GLASS מבית BRITA מזכוכית בעיצוב אלגנטי עשוי זכוכית קלת, צילום: יחצ

טיפ 1 - אם אתם מנסים להיות סביבתיים יותר וגם להעמיק את הקו האלגנטי והמוקפד על השולחן, השתמשו במפיות בד. מפית הבד, או כל מפית שמאפשרת שימוש חוזר, יסייעו בשמירה על הסביבה וגם יהיו תוספת עיצובית משמעותית, במיוחד אם תיתנו את הדעת למפה שמתחת - זאת יכולה להיות מפה מאותו החומר שממנו עשויות המפיות או מפה בגוון מנוגד.

כדאי להשתמש במפיות בד, צילום: מידן מור אלון, פלג דיזיין, יחצ חול זארה הום

טיפ 2 - בחרו פריט אחד מכל חמשת הפריטים, באופן שייווצר קשר בין כולם, כך תייצרו שולחן בעל שפה אחידה ומגובשת. השפה יכולה להתבסס על חומרים טבעיים, ואז תבחרו למשל מפת פשתן, אגרטל עם צמחייה או פרחים חיים בתוכו, סנטר פיס עשוי מעץ ופמוטים בצבעוניות שמדגישה את גוני השלכת העונתיים. זאת רק דוגמה אחת. אתם יכולים לספר לעצמכם כל סיפור אחר ולגבש סביבו את הקונספט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר