מייקאובר: מהפך בדירה בצפון תל אביב

החלל הריבועי איפשר לגלח את כל הקיים ולתכנן את פנים הדירה מחדש בהתאמה לצרכי הדיירים החדשים • זו התוצאה

הסלון לאחר השיפוץ. צילום: נדב פקט

הנכס: דירה במגדל

מיקום: צפון תל אביב

שטח: כ-110 מ"ר

משך השיפוץ: כחצי שנה

תכנון ועיצוב פנים: רוני באריל 

ריצופים, חיפויים, פרקט, ברזים וכלים סניטריים: HeziBank

סיפור הפרויקט

הדירה ממוקמת במגדל בצפון תל אביב, בקומה גבוהה ובה מרפסת עם נוף לים. הדיירים רכשו את הדירה וביקשו לבצע בה שיפוץ מקיף ויסודי בהתאם לצרכיהם.

במסגרת השיפוץ נהרסו כל הקירות הפנימיים ובוצעה חלוקה מחדש של החלל. הדיירים בקשו להוסיף חדר רחצה כללי וחדר עבודה קטן, בנוסף לחדר המאסטר שלהם ולחדר של הבן הסטודנט שגר בבית. כמו כן, עלתה דרישה ליצירת מגוון רחב ככל הניתן של פתרונות אחסון, שנפתרה, בין השאר באמצעות ארון שירות בהיר שנטמע בקיר שבין החלל הציבורי לאזור חדרי השינה.

כל תשתיות החשמל, האינסטלציה והמיזוג, הוחלפו בתשתיות חדשות.

מאחר ולא היו עמודים בדירה ניתן היה לתכנן את השטח מחדש כמעט ללא אילוצים קונסטרוקטיביים, למעט אילוץ שהכתיב את מיקומי האסלות והביוב.

כל האזור הציבורי פונה אל הים,

פלטת הגוונים והחומרים

הסגנון שביקשו הדיירים הוא סגנון נורדי, מודרני ונקי- במהלך התכנון הושם דגש על קווים מינימליסטיים, שימוש ניכר בעץ בהיר, וריצוף בפרקט עץ טבעי. הגוונים הדומיננטים שנבחרו הם שחור, לבן וגווני עץ טבעי, תוך הקפדה של המעצבת על יצירת איזון בין הלבן והשחור.

שימוש ניכר בעץ בהיר טבעי, וריצוף בפרקט עץ טבעי, צילום: נדב פקט

הסלון, פינת האוכל והמטבח

הפונקציות הציבוריות ממוקמות בחלל אחד ריבועי שמשקיף כולו אל הים. המטבח תוכנן כמטבח מקבילים, בגוון שחור-גרניט. כאשר הדיירים נמצאים במטבח הם צופים אל הים.

הסלון רוהט עם ספה ארוכה כהה, שתי כורסאות בהירות ושני שולחנות קפה מסוגננים עגולים. מסך הטלוויזיה תלוי מעל מזנון ברזל פתוח ומאוורר, שממוקם מול הספה. פינת האוכל היא מלבנית, עשויה עץ בהיר, ומעליה שני גופי תאורה תלויים דקורטיביים.

המטבח לפני השיפוץ

המטבח אחרי השיפוץ, צילום: נדב פקט

שירותי אורחים

בדירה המקורית לא היו שירותי אורחים נפרדים, ובמסגרת התכנון המחודש הדיירים ביקשו לייצר גם שירותי אורחים באזור החלל הציבורי.

שירותי האורחים עוצבו בסגנון מודרני דרמטי, עם אריחים גדולים לרצפה ולקירות בגוון שחור-גרניט, משטח וארון כיור מעץ, כיור מונח וברז שחור.

שירותי האורחים עוצבו בסגנון מודרני דרמטי עם אריחים גדולים לרצפה ולקירות בצבע שחור-גרניט / צילום: נדב פקט

חדרי השינה

עבור חדר המאסטר נבחרו פריטי ריהוט לבנים. חדר הבן מרוהט אף הוא בלבן, בשילוב ספריית עץ טבעי, שנבחרה עבור אוסף מצלמות שלו.

חדר המאסטר של ההורים לאחר השיפוץ,

ספריה ייעודית לאוסף המצלמות בחדר השינה של הילד / צילום: נדב פקט

חדרי הרחצה

חדרי הרחצה עוצבו בסגנון מודרני ונקי. חדר הרחצה של ההורים חופה ורוצף באריחים דמויי בטון בהיר, הברזים שחורים, ארון כיור מעץ עם כיור מונח ומשטח שיש לבן. חדר הרחצה הכללי רוצף אריחים קטנים שחורים בצורת פישבון, הקירות מחופים באריחים גדולים לבנים, וארון כיור מעץ עם כיור מונח ומשטח שיש לבן.

חדר הרחצה לאחר השיפוץ / צילום: נדב פקט

המרפסת

המרפסת שמהווה המשך של הסלון, פונה אל הים, ומוקמו בה פריטי ריהוט קלילים שיתמזגו עם הנוף בהרמוניה ולא יסתירו את הנוף עבור מי שיושב בסלון וצופה החוצה.

דבר המעצבת

"האתגר המרכזי היה תכנוני, לתכנן חלוקה חדשה של כל החלל כך שייוצר חלל ציבורי מרווח ביחד עם מענה על כל יתר צרכי הלקוחות, כולל תכנון אחסון מרבי. זהו פרויקט מהנה במיוחד עבורי כמעצבת, נהניתי מאתגר תכנון הדירה ולאחר מכן מבחירת כל חומרי הגמר ושילובם במינון הנכון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר