מייקאובר: בית הזוויות שעבר מהפך שמתאים בדיוק לכל המשפחה

הצורניות המורכבת של החלל המרכזי של הבית הזה, שמשמש זוג הורים ושלושה ילדים, הקשתה על התכנון והעיצוב שלו • אחרי לא מעט עבודה, ובשיתוף פעולה עם הילדים, התוצאה הסופית הוכחה כשווה את המאמץ

המטבח ופינת האוכל לאחר השיפוץ. צילום: אבי קבלו

תכנון ועיצוב פנים: רוית רוד

הנכס: דירת קבלן בת חמישה חדרים

מיקום: חולון

שטח: 130 מ"ר

תקציב: כ-185 אלף שקלים

סיפור הפרויקט

תוכנית הדירה הקבלנית כללה חלל מרכזי שהוא משולש וריבוע שחברו יחדיו. התכנון המקורי של הדירה הציב אתגר תכנוני בפני המעצבת – להפוך חלל מלא בזוויות שלא סיפק את צרכיהם וטעמם של הדיירים, לחלל מותאם שיאפשר לנהל בו חיי משפחה מלאים.

תוכנית הבית לפני השיפוץ // צילום: ללא קרדיט

בני הבית מבשלים ומארחים הרבה בביתם, וזה כולל מכשירי חשמל רבים גדולים וכבדים במטבח. הדמיות הן דרך נהדרת ואפקטיבית להראות ללקוח כיצד הבית ייראה אחרי השינויים והתכנונים, בעיקר במצב שבו הלקוחות לא מצליחים לרדת לעומק השינויים המוצעים.

לאחר שנתיים של ליווי, קיבלו הלקוחות חלל שתוכנן והותאם לצרכים ולרצונות שלהם. המשחק העיצובי בחלל שילב מינימליזם וניקיון לצד פונקציונליות. המראה הזוויתי נוטרל באמצעות תכנון העמדה ונגרות חכמה.

הסלון לאחר השיפוץ, צילום: אבי קבלו

פלטת הגוונים

הרצון היה ליצור בית בעל מראה עכשווי, לכן נבחרו מעטפת בגווני לבן, אפורים למיניהם ושחור, לצד נגיעות עדינות של ירוק וחום.

צבעוניות מונוכרומטית עם נגיעות של ירוק וחום // צילום: אבי קבלו

פלטת החומרים

לבית פונקציונלי, כזה שעובד עבור בני הבית, כדאי לבחור חומרים סינתטיים ועמידים אשר מאפשרים תחזוקה קלה, וזה בדיוק מה שנעשה בדירה הזאת – ריצוף גרניט פורצלן, מטבח פורמייקה ננו בשילוב ברזל, ועץ בפרטי הריהוט והנגרות.

המבואה

חלק המטבח הקרוב לדלת הכניסה תוכנן כיחידת מידוף פתוחה שמתפקדת מבחינה פונקציונאלית כמבואה, שם דיירי הבית יכולים להניח מפתחות, ניירת ועוד.

פרט נגרות מאפשר להניח מפתחות וניירת // צילום: אבי קבלו

המטבח ופינת האוכל

המטבח היה האתגר העיקרי עבור המעצבת. הוא תוכנן עם משטחי עבודה רחבי ידיים ושפע של פתרונות אחסון, מקום למקפיא נוסף ופינה נסתרת עבור מוצרי החשמל הגדולים, שלרוב היו מונחים על השיש.

לאחר התלבטויות רבות, בחרה המעצבת למקם את מסך הטלוויזיה כחלק מהמטבח, אך בו-זמנית יצרה הפרדה באמצעות חיפוי שונה מזה הקיים במטבח.

המטבח לפני השיפוץ // צילום: ללא קרדיט

מבט מהסלון אל עבר המטבח ופינת האוכל, צילום: אבי קבלו

הסלון

הסלון הריבועי קיבל ספת 'ר' שוות צלעות ורחבת ידיים שפונה למרפסת ונהנית מכמות רבה של אור טבעי. העמדת מערכת הישיבה בסלון ומיקום מסך הטלוויזיה באזור המטבח טשטשה את הזוויות, והפכה את הסלון מרווח יותר. בעלת הבית אוהבת מאוד צמחיה, ולכן תוכננה פינה ירוקה בסלון.

הסלון, מרווח יותר, לאחר השיפוץ, צילום: אבי קבלו

חדר המאסטר

חדר המאסטר של ההורים אינו גדול. בכדי שתוכל להיכנס מיטה ברוחב 160 ס"מ וארון בגדים, ביקשה המעצבת להוריד את הפנלים מאחורי קיר הארון, ואת הארון עצמו לתכנן במידה המינימלית שניתן לטובת תלייה וכו'. הקיר אליו מוצמד ראש המיטה חופה בלייסטים מעץ שנצבעו בגוון הירוק העמוק של הקיר, ונוצר בכך עניין עיצובי שמדגיש את הסגנון העכשווי של הבית כולו.

המעצבת התחשבה בכל סנטימטר, ובעזרת תכנון נכון הצליחה ליצור פינה בחדר לטובת עמדת איפור קטנה ופונקציונלית.

לייסטים מעץ שנצבעו ירוק הכניסו עניין עיצובי. חדר המאסטר לאחר השיפוץ, צילום: אבי קבלו

המעצבת התחשבה בכל סנטימטר, ובתכנון נכון הצליחה ליצור עמדת איפור קטנה ופונקציונלית. חדר המאסטר לאחר השיפוץ // צילום: אבי קבלו

חדרי הרחצה והילדים

בחדר האמבט של הילדים תוכנן מקלחון. הקיר למרפסת השירות הוסר, ובכך הפך החדר לגדול ומרווח יותר. האריחים שעל הרצפה מחפים גם את קיר החלון, ובכך הם מייצרים תחושה של חלל המשכי. ארון המקלחת תוכנן כך שיכיל מכונת כביסה ומייבש, מקום לסל כביסה ולכל חומרי הניקוי. בשל אילוצי תקציב, הוחלט להשאיר את מעטפת חדר מקלחת ההורים ולשדרג אותו בנגרות. בשל היותו חדר קטן מאוד, נוצל החלל מעל האסלה לאחסון נוסף.

חדרי הילדים תוכננו תוך שיתוף הילדים, שהיו מעורבים בבחירות השונות לחדריהם. כל חדר מביא לידי ביטוי את טעמם והעדפותיהם של הילדים.

חדר הרחצה של הילדים לפני השיפוץ // צילום: ללא קרדיט

חדר הרחצה לאחר השיפוץ, כולל בתוכו ארון ובו מכונת כביסה ומייבש // צילום: אבי קבלו

חדר הרחצה לאחר השיפוץ // צילום: אבי קבלו

חדר הרחצה בחלל המאסטר שודרג באמצעות נגרות // צילום: אבי קבלו

דבר המעצבת

"ההנאה והסיפוק הכי גדולים בעבודתי היא 'לפצח' חללים. האתגר בחלל המרכזי אילץ אותי לייצר לא מעט אפשרויות ופתרונות, עד מצב שבו נמצא הפתרון המאפשר לכלל הפונקציות להתקיים בצורה הרמונית, לייצר אשליה של חלל גדול ממה שהוא ולנטרל את הזוויות החדות. בתוצאה הסופית התקבל חלל מרכזי גדול יותר, המאפשר מעברים נוחים ומרחב נשימה. מבחינתי, חשוב מאוד לשים דגש על מעברים, מבטים ומרחבים. הם הדבר הראשון שאקח בחשבון כשאני מתחילה לתכנן חלל".

חדר הבנים לאחר השיפוץ, צילום: אבי קבלו
חדר הילדה לאחר השיפוץ, צילום: אבי קבלו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר