גולשת בקבוצת "מאמאצחיק" פרסמה הבוקר (רביעי) פוסט ובו סיפרה כי פנתה אל אשת מקצוע בתחום של מילוי ציפורניים בכוונה לקבוע אליה תור – אלא שלהפתעתה הרבה היא קיבלה הודעה ארוכה ומפורטת הכוללת את תקנון העסק, באורך של שמונה סעיפים.
בין הסעיפים של התקנון, נכתב בהודעה כי על הלקוחה להסכים, בין היתר, לכל רשימת הדרישות הבאות: להגיע לתור בזמן, לעדכן על איחור של למעלה מ-5 דקות, להבין שבאיחור של יותר מ-10 דקות התור מבוטל אוטומטית, לא להקדים לתור ללא תיאום, לא להגיע עם ילדים לתור, לא להגיע עם מלווים לתור (חברות או בני משפחה), לא להגיע עם בעלי חיים, לא להגיע חולה, להגיע עם שיער אסוף, לשים טלפון על שקט, להימנע מהתעסקות בטלפון במקרים לא דחופים – ועוד היד נטויה.
לאחר שהלקוחה הפוטנציאלית סירבה להסכים לתקנון, היא פנתה אל קבוצת האימהות בפייסבוק במטרה לבדוק מול העוסקות בתחום אם מדובר בדרישה לגיטימית. התשובות לכך ללא ספק היו חלוקות:
"מצדיעה לה! כעצמאית אני יותר מדי מרחמת ומעגלת פינות", כתבה אחת הגולשות שצידדה בבעלת העסק. "בטוחה שהתקנון נכתב אחרי הרבה עוגמת נפש של ביטולים, הברזות וכן הלאה. אם מבטלים תור לאנשי מקצוע אחרים זה ברור שצריך לשלם, ובמקצוע הזה – זה משום מה לא מובן מאליו שהמטפלת התארגנה כדי לטפל בך, דחתה לקוחות אחרים. אז אומנם קצת מייגע, אבל זה צודק (כותבת בתור מניקוריסטית שלא עושה את זה ומתבאסת מביטולים של הדקה ה-90)", כתבה גולשת אחרת.
מנגד, היו שטענו כי מדובר בדרישה מוגזמת ואף טרחנית למדי, עבור לקוחה שבסך הכול רוצה למלא ציפורניים. כך כתבו: "10 שנים במקצוע, מעולם לא היה לי תקנון והלקוחות מכבדות אותי פי כמה", הגיבה אחת הגולשות. "לא לגעת בטלפון ולאסוף שיער זה קיצוני", כתבה גולשת אחרת, ושלישית הוסיפה מתוך טרוניה – "לאסוף שיער – כאילו אני בטירונות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו