לכבוד פורים: האלכוהול בתחפושת שיפתיע אתכם

לאלכוהול יש נטייה להפתיע עם לגימה שונה מהמצופה • לכבוד פורים, בחרנו את המשקאות הכי לא צפויים

צילום: getty

פורים הוא הזדמנות מצוינת עבורנו לצאת מהשגרה, להעז ולעשות דברים  שביומיום נראים מוזרים - "עד דלא  ידע" הוא אחד מהם. אם בשגרה מזהירים אותנו מפני שתיית אלכוהול מרובה, בפורים המצב הוא  הפוך. הרי המצווה היא לשתות עד דלא ידע, אז מי אנחנו שלא ניישם? היופי האמיתי מתחיל כאשר גם המשקאות נכנסים לאווירת החג  ומתחפשים, ולזהות אותם הופך עניין לא פשוט.

דוגמה מצוינת למשקה בתחפושת הוא סיידר  התפוחים "סטרונגבאו" מבית היינקן. כאשר פותחים את הבקבוק מצפים לריח התפוחים האהוב והמוכר, אבל הריח המתקתק-חמצמץ שמגיע  במקום מפתיע מאוד. הסיידר אמנם עשוי תפוחים, אך הטעם שלו הוא של פירות יער, וכן צבעו האדום המשגע, מה שהופך את המשקה לקליל ומרענן.

טיו פפה הוא משקה שרי (יין מחוזק) המגיע מספרד. אם אתם לא מאוהבי השרי, תצפו למשקה אלכוהולי מתקתק - הרי ידוע ששרי הוא משקה מתוק - אבל לא עם טיו פפה. לכן סביר להניח שתופתעו מאוד כבר מהשלוק הראשון - את הטעם המתוק המוכר מחליפה חמצמצות מרירה, שהופכת את המשקה למרענן במיוחד ולשונה מהשרי הנפוץ.

בנישת המשקאות הכבדים יותר נמצאת ההפתעה הגדולה יותר, משום שטעמיו של האלכוהול מסוג זה מובהקים וחזקים יותר. אף אחד לא מצפה מקוניאק להריח כמו קפה טוב, אבל זה בדיוק מה שקורה  כשפותחים בקבוק של קוניאק "מיוקוב" אספרסו. המשקה בעל צבע מקסים של שחור כהה, מפיץ  ריח חזק ומורכב מאוד של קפה, עץ קלוי, שוקולד מריר ותפוז, והטעם הוא מריר ומתוק ולא הטעם הדומיננטי והמוכר שמצפים מקוניאק רגיל.

תחפושת מוצלחת נוספת היא של המהדורה המוגבלת מבית גלנליווט - החלק ההיתולי הראשון הוא בנראות של הבקבוק, הוא שחור ואטום ללא מידע על הטעמים בו או על גיל הוויסקי ועל יישונו, ולכן מה רבה ההפתעה כאשר לגימה מן המשקה משאירה טעם מפתיע ומתקתק של דבש וליקריץ, ממש לא מה שמצפים מוויסקי רגיל.

ג'ק דניאלס הוא וויסקי אמריקני ותיק מאוד בעל ניחוח וטעם מעט מעושנים בגלל היישון שלו בחביות אלון חרוכות, וזה מה שהיה לנו בראש כשעמדנו לטעום אותו. מה רבה היתה ההפתעה כאשר עלה ממנו ניחוח שמזכיר מאפה  קינמון טרי ופלפל לבן, ועוד יותר כאשר טעמנו וגילינו שהטעם שהוויסקי משאיר הוא בכלל חריפות מהולה במעט מתקתקות.

גם הוודקה של פינלנדיה הצליחה מאוד להתל בשותים - במקום הריח הקלוש שמזכיר כוהל, כשפותחים את הוודקה עולה ממנה ניחוח פירותי מתוק ומפתיע. הטעם הכמעט בלתי מורגש מתחלף בטעם מתוק ועדין ונותן את ההרגשה כאילו נגסתם עכשיו במנגו טרי ועסיסי.

הביקוש לאלכוהול עולה

אחד המאפיינים של החג הוא כמויות האלכוהול הגדולות שנשפכות במהלכו, והעובדה שהרוב רו-  צים להשתכר, ובמהירות. תוסיפו לזה ימים מבדחים ושמחים במיוחד - וקיבלתם מציאות יומיומית שונה.

מימין לשמאל: מיוקוב אספרסו הסקוטית מישרקו, צילום: אסף לוי. ג'ק דניאלס טנסי פייר, כ-‭140‬ ש'. צילום: ג'ק דניאלס.  גלנליווט, שחור ואטום.

ועם השינוי באווירה יש גם שינוי בצריכה, כפי שמגלה יקי אייכלר, בעלי ה"רוסטרס" בשוק מחנה יהודה בירושלים: "אווירת החג בשוק מחנה יהודה מתחילה בלילה שלפני פורים במשתה ענקי בכל השוק. למחרת בצהריים ממשיכים במסיבת רחוב שנתית מדהימה בנחלאות, ולאחר מכן כולם חוזרים לכיוון השוק. בימי החג הביקוש לאלכוהול עולה פי שלושה מאשר ביום רגיל, אנשים מחפשים להשתכר ושותים כמויות גדולות. לא רק שאנשים רוצים להשתכר, הם רוצים לעשות את זה מהר, ולכן אנחנו מתאימים את עצמנו לימים המשוגעים האלה ומוסיפים לתפריט האלכוהול משקאות שאנחנו לא מגישים בשאר השנה, כמו בקארדי עם קולה או רד בול וודקה, טובי ועוד  - משקאות שהדרישה להם עולה בחג הזה".

ספי שייביץ, מנהל החנות חינאווי וויין אנד  מור שבהוד השרון, מסכים עם הנאמר: "בימים שלפני החג יש תנועה הרבה יותר משמעותית מביום רגיל, ומכירות היין והאלכוהול בכלל עולות. מה שהכי נמכר בימים האלה הוא וודקות למיניהן, וויסקי, ואן גוך וכל מיני ליקרים של מסיבות.

"מה שבעיקר מאפיין את הימים האלה הוא עסקאות מסיבה. הרבה אנשים קונים אלכוהול  למסיבות, שהוא אלכוהול חזק וזול יחסית. כדי להכניס את העובדים והלקוחות שלנו לאווירה, אנו מקשטים את החנות לפורים בעזרת רעשנים וכובעים, שיהיה צבעוני ושמח".

אז מה שתחליטו לשתות, מחופשים או לא, העיקר שלא יירד החיוך ושלא תתקרבו לכביש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר