"נוספו מאות בעלי מוגבלויות": קריאה לגבאים להנגיש את בתי הכנסת לקראת יום כיפור

"צריך לעשות הכל כדי להקל עליהם", אומר הרב יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה' • "גם שינויים קטנים, כמו הוספת מעקה או שילוט ברור, יכולים להשפיע רבות על חיי היום-יום של אנשים עם מוגבלויות ולאפשר להם ליהנות מהמרחב הציבורי כמו כל אדם"

ילדים בעלי מוגבלויות בבית הכנסת של רשת "עלה". צילום: .

שערי בתי הכנסת בישראל ובעולם היהודי כולו ייפתחו מחר בערב (שישי) לקראת תפילות יום הכיפורים. בעוד רבים מאתנו מתכוננים מבחינה רוחנית ליום הקדוש ביהדות, הרב יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת "עלה" - הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות, המטפלת גם בילדים עם מוגבלויות קשות ומורכבות, קורא לגבאי בתי הכנסת להתכונן גם מבחינה מעשית: להנגיש את בתי הכנסת, כך שכל אחד ואחת יוכלו להשתתף בתפילות יום הכיפורים.

"נוספו מאות בעלי מוגבלויות", צילום: .

"כל יהודי ויהודייה, ללא יוצא מן הכלל, זכאים לחוות את רוח היום", אומר הרב מרמורשטיין. "הנגשת בתי הכנסת היא לא רק ציווי הלכתי, אלא גם מעשה של חמלה ואהבת אדם".

מתוך הבנה עמוקה של הצורך הזה, רשת "עלה" הקימה בית כנסת המהווה דוגמה להנגשה מלאה. בבית הכנסת הממוקם בקמפוס הרשת בצפון בני ברק, כל פרט תוכנן בקפידה על מנת לאפשר גישה נוחה לכל, לרבות אנשים המתניידים על כיסאות גלגלים. ארון קודש מונמך, תיבות תפילה נגישות, מעליות, מעלונים ורמפות, המאפשרות לכל אדם עם מוגבלות להיות חלק מהתפילות ביום כיפור.

הנגשה מלאה, בית הכנסת של "עלה", צילום: .

"הנגשה אינה צריכה להיות מסובכת או יקרה", מדגיש הרב מרמורשטיין, "גם שינויים קטנים, כמו הוספת מעקה או שילוט ברור, יכולים להשפיע רבות על חיי היום-יום של אנשים עם מוגבלויות ולאפשר להם ליהנות מהמרחב הציבורי כמו כל אדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר