צנזורה מוגזמת: לאה גולדברג נעלמה משטר 100 שקלים בעיתונות החרדית

בקמפיין המכונה "נקי כפיים" מציעים לאנשים לתרום כסף לצרכי ציבור • בהדמיית התרומה השתמשו בשטר עליו מופיעה המשוררת, אך היא טושטשה • הצעד עורר ביקורת רבה לאור העובדה שחרדים עדיין משתמשים בשטר, למרות הדמות הנשית שעליו

השטר המצונזר בפרסום הקמפיין של "נקי כפיים". צילום: ללא

קמפיין חרדי לקראת יום הכיפורים עורר סערה ברשתות החברתיות בשל הסתרת דמותה של לאה גולדברג על שטר כסף. בפרסום שהופץ היום (ראשון) בעיתונות החרדית, נעשה שימוש בהדמיה של שטר מאה שקלים, אך דמותה של המשוררת הנודעת, המופיעה על השטר, טושטשה.

הצעד עורר ביקורת רבה, בעיקר לאור העובדה שבמגזר החרדי לא נמנעים משימוש בשטרות כסף למרות הדמויות הנשיות המופיעות עליהן. מבקרים ציינו כי מדובר בצעד קיצוני, אפילו ביחס לסטנדרטים המחמירים של הצנזורה בעיתונות החרדית.

פניה של לאה גולדברג טושטשו בפרסום ביתד נאמן, צילום: ללא

הקמפיין עצמו, המכונה "נקי כפיים", מציע לאנשים לתרום כסף לצרכי ציבור במידה והם חוששים שהם חייבים כסף למישהו אך אינם זוכרים למי. זוהי פרקטיקה מקובלת שנועדה לסייע לאנשים החוששים מעוון גזל לפני יום הכיפורים.

על פי האתר של העמותה המפעילה את הקמפיין, הכסף שנתרם מופקד בגמ"ח המלווה כספים לטובת הציבור הרחב. האתר מציין כי "הכסף מונח עד שיבוא אליהו ויוחזר פיזית לבעל הממון" וכי "החייב מתנקה באופן מידי מכל חובותיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר