הבוקר שלאחר הדרמה בבחירות: ברבנות הראשית נערכים לסבב שני

בסיום ספירת הקולות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי התברר שמדובר בתיקו בין הרב הלוי לרב בר • ח"כ יוליה מלינובסקי, קראה לערוך סיבוב שני על מנת לשמור על הליך תקין: "כשיש ספק, אין ספק - במקרה הזה יש ספק גדול"

הרבנות הראשית - ישיבת המועצה (ארכיון). צילום: ללא

במלון רמדה בירושלים נערכו אמש (ראשון) הבחירות לרבנות הראשית, אך בסיום ספירת הקולות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי התברר שמדובר בתיקו בין הרב הלוי לרב בר. הדרמה הפכה אף יותר גדולה לאחר שהתברר עם תום ספירת הקולות לרב הראשי הספרדי, כי אחד מחברי הגוף הבוחר הכניס לאותה מעטפה שני פתקים – פתק לרב דוד יוסף, שניצח, ופתק לרב מיכה הלוי. מעטפה ריקה, אגב, התגלתה בספירת הקולות לרב הראשי האשכנזי.

המשמעות של המהלך הינה דרמטית. הרב מיכה הלוי אמור היה לנצח בבחירות, עם קול אחד בלבד יותר מעמיתו הרב קלמן בר, אלא שהכנסה של שתי פתקים, גם אם מדובר בטעות תמימה, אמורה לפסול את המעטפה. הבוקר צפויים במשרד המשפטים לדון באירוע חסר התקדים, אך סביר להניח כי יפסקו שיש לבצע סיבוב שני בין השניים – שייערך כנראה בשבוע הבא.

חברת הגוף הבוחר לרבנות הראשית, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), קראה לערוך סיבוב שני על מנת לשמור על הליך תקין. "אסור שבתפקיד בעל משמעות כל כך חשובה כמו רב ראשי יהיו ספקות ובכלל בכל מה שאמור לבחירות קריטי שיתממש טוהר הבחירות. כשיש ספק, אין ספק. במקרה הזה יש ספק גדול", אמרה.

ח"כ יוליה מלינובסקי, צילום: אורן בן חקון

"ישנה חשיבות עצומה שהרב הראשי שיכנס לתפקיד יהיה הכי לגיטימי שיש ואסור שבחירתו תהיה עם סימני שאלה כל כך כבדים. אי אפשר שהרב הראשי יתחיל את כהונתו ברגל שמאל. במצב הזה, הדבר המתבקש ביותר הוא סיבוב שני כדי להגיע להכרעה חד משמעית וברורה".

מי שהוציא הבוקר (שני) הודעה חריגה, וראשונה מסוגה, הוא מטה הרב מיכה הלוי, שעד כה שמר על שתיקה בכל הנוגע להתבטאויות רשמיות. במטה כינו את הרב הלוי "המועמד המוביל לתפקיד הרב הראשי לישראל" ואמרו כי "הנושא נמצא כעת בהליך בירור בוועדה ואנו מקווים ומייחלים שההכרעה תהיה בדרך של אמת ויושר".

הרב מיכה הלוי, צילום: קוקו

"בהנחיית הרב הלוי אנו מבקשים להקפיד בכל מצב ותרחיש שלא להיגרר בשום אופן לשום דיבור רע נגד אף אדם ובוודאי כלפי רבנים חלילה, במיוחד בעת הזו לקראת יום הדין ובעת מלחמה בחזית ובעורף כשעם ישראל כולו זקוק לאחדות ולזכויות", מסרו עוד ממטה הרב הלוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר