משחקי הקופסה. צילום: GettyImages

זעזוע בקהילת המשחקים: מדיניות נגד ציונים מסעירה את האירוע היוקרתי בארה"ב

מארגני הטורניר בחרו להעבירו למתכונת וירטואלית לאחר שההכרזה על פסילת משתתפים המזדהים עם הציונות עוררה זעם רב • "שנאה מכל סוג והיקף לא תתקבל באירוע", הדגישו

[object Object]

טורניר שנתי בתחום משחקי התפקידים השולחניים (TTRPG) בוטל כחלק מכנס המשחקים הגדול והוותיק ביותר בארה"ב לאחר שזכה לביקורת נוקבת על כך שהדיר ציונים מהטקס ולא אפשר להם להיות מועמדים לפרסים.

טקס פרסי היוצרים בתחום משחקי התפקידים השולחניים (CRIT) שינה לפני כשבועיים סעיף בתקנון שלו והבהיר כי "אנשים המזדהים כציונים, המקדמים חומרים ציוניים או
התומכים בציונות" לא יוכלו להיות מועמדים לאחד מהפרסים המחולקים בטקס.

תהליך הענקת פרסי ה-CRIT דומה לבחירות דמוקרטיות. התהליך מתחיל בכך שחברי קהילת משחקי התפקידים השולחניים מציעים מועמדים שלאחר מכן מסוננים ומועמדים לבחירה בסוג של פריימיריז. אלו שעוברים את שני השלבים הללו מתחרים זה בזה בבחירות כלליות.

כנס משחקים וסרטי פנטזיה (אילוסטרציה), צילום: איי.אף.פי

הטורניר שבו היו אמורים להיות מוכרזים הזוכים בבחירות היה להתקיים במסגרת כנס "Gen Con" (כנס משחקי תפקידים שולחניים ומשחקי לוח מהגדולים והוותיקים ביותר בצפון אמריקה המתקיים מדי שנה באינדיאנפוליס ומושך אליו עשרות אלפי משתתפים מכל העולם) שיתקיים השנה בין ה-1 ל-4 באוגוסט, אולם מארגני טקס פרסי ה-CRIT הודיעו מוקדם יותר השבוע כי לא ישתתפו בכנס בטענה שהם דואגים לביטחונם האישי לאחר שזכו לביקורת נוקבת על כך שמנעו מתומכי ישראל את האפשרות להיות מועמדים לפרס, החלטה שהוגדרה כאנטישמית על-ידי מבקרי ההחלטה.

הליגה נגד השמצה תקפה בחריפות את מארגני טקס ה-CRIT על מדיניותם החדשה. בציוץ שפרסמה ברשת X (טוויטר לשעבר) ציינה הליגה כי "פסילת אנשים רק בשל היותם ציונים - הווה אומר בשל העובדה כי הם תומכים בזכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ובזכות הקיום של מדינת ישראל היא מדיניות אנטישמית".

"אנחנו רוצים לנצל את הרגע הזה כדי להדגיש שוב את עמדתנו ששנאה בכל צורה לא תתקבל על ידי אף אדם או קבוצה באירוע שלנו", אמרו המארגנים בציוץ הבהרה שפרסמו בתחילת שבוע שעבר לאחר שהכריזו על ביטול הטורניר והוסיפו כי הטורניר יעבור למתכונת וירטואל  וכי כל משתתף המעוניין להסיר את השתתפותו בשל "המחיר הנפשי" שהוא גובה ממנו מוזמן לפנות אליהם. למרות הגינוי לכאורה של גילויי שנאה מכל סוג, דאגו מארגני הכנס להצהיר שוב את עמדתם הברורה: "אנחנו מתנגדים לרטוריקה הפרו-אימפריאליסטית והאנטישמית שהובילה לשיוך שגוי בין יהדות לציונות, תומכים בפלשתין חופשית ומגנים את רצח העם המתרחש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו