לא רק בעזה: מנהרה מסתורית נמצאה במרכז העולמי של חב"ד

המנהרה נחשפה בעקבות חשדות של בעל בית בקרבת מקום ששמע רעשים משונים מתחת לפני הקרקע ולאחר עבודות תשתית באזור • עם גילויה, היא נחסמה בידי הרשויות תוך ציון כי עצם קיומה מאיים על כל היציבות של מרכז חב"ד, שעלול לשקוע אל תוך הקרקע בעקבות חפירתה

מרכז חב"ד העולמי, מתחתיו נמצאה המנהרה . צילום: איציק רויטמן

לא רק בעזה: מנהרה מסתורית וארוכה נמצאה תחת המרכז העולמי של תנועת חב"ד, בבית מספר 770 איסטרן פארקווי, ברוקלין.

על פי דיווחים אמריקניים, המנהרה החשאית עצמה התגלתה לפני שלושה שבועות בעקבות תלונה של בעל בית מקומי וכן עבודות שיפוץ באזור מרכז חב"ד בבית מספר 770. החשדות הראשוניים לקיומה של מנהרה הושמעו על ידי בעל בית ברחוב יוניון, שדיווח במשך זמן מה על רעשים משונים בבית שלו. הרעשים המדיאיגים גרמו לו לשתף גורמים עירוניים בחשדותיו. 

במקביל לחשדות הללו, נערכה פעילות חפירות עירונית, להתקנת מערכות ביוב ומים חדשות, באזור מרכז חב"ד העולמי. לקראת סיומו של הפרויקט התת קרקעי הגיעו החופרים לנקודה שבה הם נתקלו במנהרה וחשפו אותה.

בדיקה של המנהרה מצאה שהיא מתחילה מבניין מקווה ישן לצד אזור הנשים שבמרכז חב"ד ברחוב קינגסטון, ונמשכת עד מרכז חב"ד עצמו - כל זאת מתחת לרחוב.

בכל הנוגע לשאלה מי חפר את המנהרה המשונה הזו ומה היתה המטרה שלו, העלה האתר האמריקני crownheights.info השערה כי מדובר במנהרה שנחפרה בתקופת הקורונה. על פי ההשערה, חסידים שנמנע מהם להגיע אל בניין הישיבה החליטו להגיע אליה בכל זאת כשלשם כך הם החלו לחפור מנהרה שתוביל אותם אל מטרתם. החסידים החלו לחפור מן המקווה תחת האזור שהוקדש לנשים במרכז חב"ד, כאשר המנהרה נחפרה תחת כל שדרת קינגסטון ברובע קראון הייטס, ברוקלין.

עם גילויה של המנהרה חסמו אותה הרשויות תוך ציון כי מדובר במעשה שמאיים על כל היציבות של מרכז חב"ד, שעלול לשקוע אל תוך הקרקע בעקבות המעשה. בינתיים טרם נעצרו חשודים במעשה על ידי הרשויות, וגם לא ברור מי הגורם שישלם על עבודות התיקון שנדרשות כדי למנוע אסון במקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר