שופטי בג"ץ דחו את העתירה נגד הרב דוד יוסף לתפקיד הרב הראשי: "לא נעשה לו הליך הוגן"

בדיון שנערך היום בבג"צ קבעו השופטים פה אחד כי דין העתירה להידחות • העתירה הוגשה נגד מועמדות הרב דוד יוסף בעקבות דברים שהשמיע נגד התנועה הרפורמית ביהמ"ש קבע כי דין העתירה להידחות ובכך ממשיך יוסף יוסף את ההתמודדות.

הרב דוד יוסף. צילום: ללא קרדיט

בית המשפט העליון, בהרכב של שלושה שופטים, דחה היום (ראשון) את העתירה שנועדה לפסול את מועמדותו של הגאון הרב דוד יוסף לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל.


השופטים קבעו פה אחד כי דין העתירה להידחות. הניצחון של הרב יוסף כמועמד ספרדי מוביל כמעט שמובטח לו, עקב תמיכה רחבה שהוא זוכה לה בגוף הבוחר.

הרב דוד יוסף עם משפחות חטופים, צילום: .

בתשובה לבית המשפט עוד קודם לדיון בבג"צ השיב עורך דינו של הגר"ד יוסף כי, "לגופם של דברים במקרים מסויימים חלה עליו חובה להשמיע תוכחה גם אם זה צורם את אוזנם של השומעים. "והלא זה עיקר מעיקרי חופש הביטוי".


השופט שטיין התייחס בדיון לצורך בשמירה על הליך הוגן וציין: "לא מדובר פה בסתם דיין אלא במועמד לראשון לציון, ודרישות העותרים לא נוגעות לבית המשפט - כי אתם דורשים לקבוע מסמרות על הרב שעדיין לא נעשה לו הליך הוגן"

עמדת המדינה הייתה כי יש לדחות את העתירה באופן מידיי אך למרות זאת נערך היום הדיון בבג"צ שם גם השופטים פסקו פה אחד כי דין העתירה להידחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר