סוכה. צילום: אייל מרגולין/ארכיון

"עכשיו תורנו לדאוג להם": המיזם שמקים בהתנדבות סוכות לפצועי המלחמה

מיזם חדש עם מאות מתנדבים מציע הקמת סוכות בחינם לנפגעי המלחמה • נוח גיל, מקים המיזם: "ביקרתי במרכזי השיקום ופגשתי שם חיילים מדהימים וגיבורים, המראות שנגלו לעיניי לא קלים, זה הזמן שלנו להחזיר להם"

[object Object]

מיזם חדש, בפריסה ארצית, מציע שמתנדבים יסייעו להקים סוכות לכל חייל צה"ל שנפצע ושזקוק לעזרה בתחום. יוזם המיזם נח גיל, כתב בקבוצת הפייסבוק "מתנדבים בחסד" כי "אתמול ושלשום ביקרתי במרכזי השיקום בהר הצופים ובשיבא. פגשתי שם חיילים מדהימים. גיבורים (רפואה שלמה לכולם). המראות שנגלו לעיניי לא קלים כלל אבל כולם ללא יוצא מהכלל נראו מחויכים ומעודדים. עכשיו תורנו להוסיף להם אהבה ושמחה. מדי יום מגיעות אלינו פניות נוספות של חיילים פצועים ונכים לבניית סוכות. אנו ממשיכים בבניית תשתית מתנדבים רחבה ככל האפשר כדי שלא יישאר שום חייל שיחפוץ בכך ללא סוכה".

"אני ניהלתי במשך 25 את עמותת מרפא לחיים עד שיצאתי לפנסייה. אחרי הפרישה אני ממשיך להתנדב בדרכים שונות ונקרתה לידי הזכות לשרת את החיילים הפצועים שחלקם פצועים קשה. הבנתי שחלקם ירצו לבנות סוכה בחג הקרוב אך זה יהיה להם קשה" הסביר נח גיל, את הנקודה שדחפה אותו לצאת אל הדרך עם המיזם החדש הזה בראיון ל"ישראל היום". 

נוח גיל, מקים המיזם, צילום: ללא

אחרי שחשב על המיזם, התייעץ נח עם אריה קינג, סגן ראש עיריית ירושלים ואז יצא אל הדרך כאשר לצידו מתנדב מרכזי נוסף בשם משה אהרון. "התייעצתי עם אריה קינג, סגן ראש עיריית ירושלים, שאני מכיר שנים רבות. הוא הציע שנעשה מיזם כזה לחיילים תושבי ירושלים אבל אני חשבתי לעצמי: למה לא להרחיב את המבצע לכל הארץ?". 

המיזם שיצא לדרך רק לפני שבועיים ללא פרסום גדול, זכה כבר לעשרות פניות מחיילים שבקשו את עזרת נח גיל ומשה אהרון: "יש לנו כבר 60 חיילים שביקשו עזרה ויש כבר גם 200 מתנדבים. כעת אנחנו עסוקים בשידוך צוותים של מתנדבים לכל בקשה והכל ללא עמותה או כסף כולנו לחלוטין עושים את זה בהתנדבות מוחלטת" ציין נח גיל, שהביע תקווה להצליח להגיע לכמה שיותר לוחמים ברחבי הארץ. היוזמה הזו של נח גיל ומשה אהרון, לא עוצרת רק בבניית הסוכות והם מתכננים גם להגיע עם מתנדבים לשמח את הלוחמים במהלך החג. "אני מתכנן ממש לא לעזוב את הלוחמים ולהגיע בחג לשמח אותם, כמובן זה תלוי בכמות המתנדבים שתהיה אבל זו השאיפה שלי" סיכם.

רוצים עזרה בבניית הסוכה? כנסו לקישור המצורף
https://forms.gle/Lz2MTM5cGNfNcPFh8

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו