"בחורות בעשר דולר״: המכתב שחושף את הסוד האפל של שוחטי חו"ל

מכתב חריף מטעם הרבנות חושף התנהגות בעייתית של עובדיו בחו"ל • "יש פיתויים בחוץ לארץ, יש שם גויות שאפשר להתחתן איתן בעשר דולר בלי חופה ובלי כלום" • בנוסף למחדל זה הרבנות מתמודדת עם שורת בעיות ומחסור במנהלים במספר מחלקות

הרבנות הראשית לישראל. צילום: דודי ועקנין

"בחורות בעשר דולר": מכתב חריג וחריף באופיו שהופץ לאחרונה ברבנות הראשית מלמד על אירועים בעייתיים, בלשון המעטה, שמתרחשים בקרב שוחטים שעובדים בחו"ל מטעם הרבנות. גורמים שמעורים בנושא אומרים כי לאחרונה התגברו המקרים של עובדים שהתגלה כי היו בקשרים עם נשים לא יהודיות, ייתכן שאף נערות ליווי.

"לאחרונה נפוצו שמועות רעות שיש אנשי צוות של הרבנות אשר יוצאים יחידים בימים ובלילות וגם שוכרים אופנועים ומכוניות וכו' ומגיעים לעבודה לפנות בוקר", ציינו כותבי המכתב, שלא הזדהו בשמם. הם ציינו כי איש שיוצא ממתחם המגורים או המפעל עלול להינזק ללא ידיעת הממונים אך גם "אותם אנשים מביאים על עצמם חשדות ולעזים לאין מספר, וכמובן שם רע על עצמם ועל שאר צוותי הרבנות".

בית הספר למקצועות יהדות ושחיטה (ארכיון), צילום: עוזי ברק

גורם בכיר במערכת טוען: "יש פיתויים בחוץ לארץ, יש שם גויות שצוחקות עם השוחטים. בעשר דולר אפשר להתחתן איתן בלי חופה ובלי כלום. היה ראש צוות שנזרק מהמערכת על דברים כאלו. יש פיתויים. הן רואות אותך כשטר".

במכתב שנשלח ציינו: "על מנת לשמור על טוהר המחנה עלינו להודיע ולחדד את הנהלים באופן ברור ומוחלט, שכל איש צוות, ולא משנה מה תפקידו, אשר יוצא ממתחם המפעל או ממתחם המגורים בלילות או בימים ללא ידיעה ותיאום עם ראש הצוות, יישא באחריות על מעשיו". במידה ותהיה חריגה, כך הזהירו במכתב, "הרבנות תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה עד להרחקת איש הצוות מהמערכת".

צרות באות בצרורות

מאז הקמת הממשלה הנוכחית אין ראש מחלקה רשמי למחלקת שחיטת חו"ל ברבנות הראשית. בשנה האחרונה ניסה מנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן לבצע שינויים במשרד, אך הדבר לא עלה בידו. ברבנות מאשימים את הנציבות שגוררת רגליים ואת המלחמה בכך שהמהלכים הרחבים לא הניבו תוצאות בדרך. הכאוס במסדרונות הרבנות אינו מצטמצם רק למחלקת שחיטת חו"ל, ומהומה לא קטנה מתרחשת בימים אלו גם במחלקת הייבוא. גם במחלקה זו אין מנהל קבוע, ועובד הרבנות מנהל בפועל את שתי המחלקות.

מועצת הרבנות הראשית, צילום: ללא

לאחרונה, בניסיון לעמוד בעומס מוצרי הייבוא, החליט מנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן לקבוע מינימום של 25 אישורי ייבוא ביום. מי שלא יעמוד ברף, כך איים וגם ביצע לפחות בחלק מהמקרים, יספוג מכתב נזיפה לתיק האישי שלו ויהיה תחת איום בפיטורים.

חלק מהעובדים לא אהבו את ההוראה שאותה חשו כדרקונית והחליטו לעשות מעשה בדמות שביתה איטלקית: שתי עובדות במחלקה, שלפחות אחת מהן ננזפה, חלו במפתיע עד להודעה חדשה ועובד נוסף יצא למילואים במפתיע. התוצאה - לחץ אף גדול יותר על העובדים שנותרו במחלקה, וכאוס נוסף במשרד שכבר כמה שנים נמצא בסחרור מתמשך.

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה למה שמתרחש במחלקת ייבוא כי "בהתאם להחלטת הממשלה ולהנחיית נציבות שרות המדינה , מתחילת מלחמת חרבות ברזל, הוקפאה קליטת עובדים לשירות המדינה. הרבנות פועלת מול נציבות שרות המדינה ומול אגף תקציבים באוצר, להפשרת התקנים עליהם הוסכם והחסרים מאוד לרבנות. כמו כן הרבנות פועלת בכלים העומדים לרשותה, ועושה את כל הדרוש על מנת להבטיח את הרציפות התפקודית של המשק, הן בתחום תעשיות המזון והן ליבואני המזון הכשר. כל זאת תוך שמירה על סטנדרט כשרות גבוהה לטובת ציבור הצרכנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר